1. Henk Hakvoort

Ik ben een regelmatige bezoeker van dit restaurant en vind dat ik na het lezen van een paar (een paar is 2) minder goede reviews toch ook mijn visie moet geven. Ik eet hier veel met vrienden en familie (jong en oud) en telkens als ik opper om iets te gaan eten in mijn mooie stad komt "Da Gabriele" steevast als optie naar voren.

Het meest bijzondere aan dit restaurant is de veelzijdigheid. Je kunt hier komen voor een snelle pizza of pasta en dan ben je voordelig een avondje uit maar je kunt hier ook uitgebreid dineren inclusief alles erop en eraan. Ondanks deze veelzijdigheid wordt iedere gast even hartelijk en correct geholpen.

De sfeer is zeer gemoedelijk en het personeel is meer dan vriendelijk en correct. De gastvrouw probeert altijd met alle gasten een praatje te maken om het iedereen maximaal naar de zin te maken. Gastvrijheid staat hoog in het vaandel.

En dan het eten, kortweg topkwaliteit, en kwaliteit heeft nou eenmaal een prijs maar de prijs / kwaliteit verhouding is zeker goed! Ook is er een mooie wijnkaart beschikbaar waarvan vooral de pinot grigio een pareltje is.

En om nog even terug te komen op de mindere recensies, ik denk dat ik snap wat de gasten hebben beleefd. Het is absoluut een uitzondering maar dit restaurant is zo populair dat het vaak 2 shiften heeft. Dat betekent automatisch dat er tussen de 1e shift en de 2e shift wat "onrust" ontstaat. Aan de andere kant onderstreept dit ook het "Italiaanse karakter" van dit restaurant maar is er zeker geen sprake van "Italiaanse chaos".

Da Gabiele: beleef alles dat Italië te bieden heeft en dat gewoon in Harderwijk!