1. Normaliter haal ik mijn friet bij andere cafetaria’s, deze toko’s waren laatst echter gesloten zodat ik moest uitwijken naar een ander adres.

Ik heb een grote patat, een ras patat, twee frikadel speciaal, een kaassoufle, een kroket en mayo besteld. Tevens gevraagd om ‘rauwkost’ (salade). Aan de telefoon zei men dat ze wel ‘zuur’ hadden wat normaal bij een schnitzel wordt geserveerd. Prima!

Kwartier later stond ik in de zaak. Ik moest nog even een paar minuten wachten.

Wat me vooral meeviel was de prijs. Ik moest 11,25 betalen. Dat is zeker vijf euro goedkoper (!) dan wat ik ergens anders kwijt zou zijn en zeker 2 á 3 euro goedkoper dan wat ik bij weer een andere bekende zaak van mij kwijt zou zijn.

De ras patat was helemaal goed. De snacks ook. Verrassend was dat er wel een normale rauwkost salade bij zat (sla, tomaat, komkommer en ei). Prima service dus!

Enige minpuntje vond ik de patat. Deze is wat aan de dunne kant, iets te krokant gebakken naar mijn smaak en ik proefde dat de vet wat aan de oude kant was.

Kortom; blij verrast bij de Baksteen.
    Ik kom er zeker eens terug!