1. Na altijd, in het verleden, tevreden gegeten te hebben bij Thuis was het weer eens tijd om ons te laten verwennen bij Thuis ivm een verjaardag.
    Online gereserveerd, waarop maar geen reactie kwam. Toen een uur van tevoren maar even gebeld. Ze hadden het te druk en reageerde daarom niet op de online reservering (Euh?).
    Als je het te druk hebt om op een bepaalde tijd even je e-mail te checken kun je die online reserverings mogelijkheid beter maar verwijderen.
    Maar goed, eenmaal aangekomen kregen we een plaatsje op de veranda. Uitzicht onkruid in de plantenbakken, uitgebloeide hortensia's, grote koi standbeelden, twee witte venussen van Milo, een privé parasol en niet te vergeten een kapotte wasmachine of zo helemaal achterin.
    Het eten, veranderd concept. Oh? Spannend. Pannen op tafel, net als thuis. Net als thuis? Waarom ga je dan uiteten als je het net als bij mij thuis wilt maken. Overigens nooit met pannen op tafel. Dus verras ons. Wat zou er in de pannen gaan zitten?
    Het voorgerecht, geserveerd in ienie mini pannetjes op een etagere, ooooh zo schattig. Maar veel te klein om daadwerkelijk van de smaak sensatie en presentatie te proeven. Want ja, wij proeven ook met de ogen.
    Vervolgens wordt het vlees gebracht in een hele goedkope Hema anti aanbakpan. Geen prachtig sissende gietijzeren bakpan geurend naar de olie en kruiden die gebruikt zijn en worden er twee mini pannetjes op tafel gezet. Wat zou daar inzitten? Wat gaat ons verrassen, lekkermaken, culinaire hoogstandjes? Deksel eraf en en en.... gebakken krieltjes en botersla. Euh? Is dit een kwaliteitsrestaurant? Is dit een culinaire verrassing?
    Vervolgens het nagerecht, hetzelfde als het voorgerecht, allemaal veel te klein om daadwerkelijk te proeven.

Wat gesproken met de eigenaresse, werd meer iets van een discussie. Bleef erop terugkomen op onze kritiek. Wel eens, niet eens. Ging het niet om, wij betalende klanten waren totaal niet tevreden.

Alles wat op de website staat wat jullie doen klopt voor geen meter. Geen culinaire keuken, geen bouillion, geen stoofpotje, geen keuze's uit de groente en aardappelgerechten, geen kok aan tafel die het vlees snijd of vis fileerd. Allemaal onzin.

We moesten alles betalen, niet eens een kopje koffie van de zaak. Maar niets had dit nog goed kunnen maken. Met een zéér verbijsterend gevoel verlieten wij dit restaurant.

Thuis, voorheen lekker eten is nu totaal de weg kwijt en het spoor bijster. Bedrijfsblind geworden. Speel eens gast in jullie eigen restaurant.