Op dit adres zit nu: Maddox

1. Vorige week twee keer gaan eten bij Sumo. Maandag voor het eerst. Het was heel erg rustig en het eten was redelijk. De warme gerechten waren echter niet altijd heel erg warm, eerder lauw. Maar al met al wel redelijk gegeten.

Afgelopen zondag was echter niet te overtreffen. We wilden reserveren maar het zat al aardig vol, we konden wel om 6 uur komen. Op het moment dat we gingen zitten en onze jassen op de bank naast ons hadden weggelegd vertelde de serveerster dat we tot 8 uur de tijd hadden. Dit is natuurlijk al een rare openingszin, helemaal omdat er op het kaartje staat dat je 2,5 uur ''de tijd'' hebt. Om rekening te houden met de tijd wil je toch iets sneller eten en je bestellingen doorgeven. Het duurde gemiddeld een kwartier voordat we iets konden bestellen, gerekend vanaf het moment dat we wilden bestellen en erop letten of er iemand onze kant op keek. Dit was vaak niet zo. Ik moest ''mevrouw'' roepen wanneer er iemand langs kwam, dit terwijl ik in de horeca werk en het echt verschrikkelijk vind om te doen.

Toen kwam ze om half 8 met de mededeling dat we een laatste ronde konden bestellen. Waarop ik verbaasd reageer, we hadden net ons kaartje gegeven om de derde ronde te laten komen. Toen ik dat zei nam ze het kaartje me en konden we dus niet, zoals aangegeven op het spelregel kaartje'' 5 rondes bestellen.

Toen gooide ze de rekening op tafel en terwijl wij nog zaten te eten kwam ze vragen of het al gelukt was. En niet een keer, nee vier keer. De vierde keer had ik nog net mijn laatste hap in mijn mond. Heb het doorgeslikt en gezegd dat ik als ik klaar was met eten BEST wilde afrekenen maar dat ze niet onbeschoft hoefden te gaan doen.

Er vanuit gaande dat ze daarna ook nog zei: "Ja maar mevrouw, dan moet u na 7 uur komen, dan kunt u 2,5 uur blijven zitten", had ik maar besloten om niet verder in discussie te gaan.

Dit is nog de korte versie, als ik alles moest vertellen wat er allemaal gebeurde....