Op dit adres zit nu: Vechtdalkok

1. Met een klein gezelschap zijn we de zaterdag voor kerst weten eten in het afneembuffet restaurant in Dalmsholte. Dat heet de Dalmshoeve. Voor een relatief laag bedrag hadden we de leuke keuze uit goed eten, en de drankjes waren ook prima geregeld. We hoorden dat dit een nieuw initiatief is van de eigenaren omdat naast alleen het organiseren van feesten en terrasbezoek er nog ruimte is voor dergelijke dingen. Dus alles kan alleen nóg maar beter worden, dus dat belooft nog wat voor de toekomst !
    Het restaurant is zeer landelijk en rustiek gelegen. Je voelt je er als het ware opgaan in de natuur en de rust zoals die er in Nederland nog heerste in de jaren 60. Deze gelegenheid leent zich ook prima voor een combinatie van een feest met vooraf een afneembuffet. Van wat wij begrepen hadden is het kwa prijs allemaal vrij Low Budget, maar is de service en de kwaliteit prima te noemen. In de zomer kan je achter het restaurant prima zitten op het grasveld terwijl de pony's vlak bij je grazen.
    Eventueel kan je een bezoek aan de Dalmshoeve combineren met een bezoek aan de Lemelerberg of een schitterende fietstocht in de omgeving waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan. De Dalsmhoeve bevind zich op ruim 300 meter afstand van de doorgaande weg tussen Raalte en Hoogeveen. Voor wie deze zaak weet te vinden is dit een prima plek om maandelijks uit eten te gaan. Voor wie Dalmsholte niet kent, dit plaatsje van 550 inwoners ligt in het gebied tussen Raalte, Ommen, Dalfsen, Lemele, Hellendoorn en Heino in.