1. Zaterdag 19 november:
    Timing:
    Geen seconde op eten gewacht, lag natuurlijk ook aan het aangenaam gezelschap, en aan het feit dat de porties groot genoeg waren om per portie geen honger te lijden tot aan de volgende gang maar toch vol(-daan) weg te gaan.

Menu:
    4 gangen verrassingsmenu, en daarbij een amuse van de keuken vooraf. In voor, tussen- en hoofdgerecht vis waarbij de laatste ook heerlijk rundstoofvlees had. Meesterlijk bereidt, nergens flauw en heerlijk om eten in je mond te stoppen waarbij het lukt om de verschillende smaken ook daadwerkelijk in je mond te proeven. Top: Grietfilet op een bedje van zuurkool met truffeljus en cantharelletjes. Zuurkool was zuur maar zacht, grietfilet was om te zuigen met een vlieskorstje gebakken en de truffeljus heel romig en het leek wel een beetje schuimig. Nooit meer van de kaart doen. Ietsje minder: met iemand een kaasdessert gekozen waarbij de uitleg bij de kazen minimaal was en je ook niet zelf mocht kiezen, zelf heb ik altijd grote voorkeur voor “de kaaskar”. Maar de gepresenteerde soorten waren prima, afwisselend en goed te doen.

Ambiance:
    Dit is DE geslaagde combinatie van Brabants hartelijk bourgondisch uit eten gaan en toch voldoen aan eisen die mensen stellen aan Michelin-waardig voedsel. Er wordt gewoon niet moeilijk gedaan met eten, de gerechten zijn niet eenvoudig, verfijnd zelfs maar geen seconde het idee dat ik iets geheimzinnigs zat te eten. De inrichting is echt luxe maar doordat de bank tegen de muur gewoon doorloopt heb je toch het idee dat na 23:00 de zaak bedoeld is om te veranderen in een dranklokaal waarbij de muziek harder gaat en het personeel ook gewoon lekker mee gaat loungen. Luxe maar informeel waarbij sommige opgehangen bordjes met tekst (richting keuken) echt in geen ander Michelin-restaurant zouden kunnen, maar hier wel. Het personeel is kundig, soms een tikkeltje onervaren (mijn invulling) maar netjes, open en gastvrij. Zij missen wel iemand die je eens even lekker van alles uit de doeken kan doen over de wijn. Zelf geen groot wijnkenner (2 keuzes: lekker of niet…) hoop ik altijd meer te leren van een sommelier over de smaken en texturen die er te proeven zijn in een glas wijn.

Jullie begrijpen, we hebben genoten. En ja, er komt iemand afscheid nemen en meelopen naar de garderobe maar 6
    personen in 1 keer hun jas helpen was ook ondoenlijk maar de poging was dapper!

Conclusie:
    de Michelinster is voedsel- en ambiancegewijs dik verdiend. De sfeer in het restaurant is bijzonder open en gastvrij maar geen moment te los. Aandachtspunten zijn de kennis van wijn en keuze van kaas.

Zéér voor herhaling vatbaar.