Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Willinkplein 65, 7811 DC, Emmen

1. Nadat ik samen met mijn vrouw al eens een keer had genoten van een culinaire avond bij Dal Baffo – een aanrader – weer eens een keer terug geweest.

We werden vriendelijk onthaald en we kregen een tafeltje achteraan in de zaak. Hier hadden we goed uitzicht op de open keuken waar de koks hard bezig waren met de gerechten.

Voor dat ik het door had stond er een glaasje prosecco voor ons klaar. Even later kwamen brood, kruidenboter en olijven op de tafel te staan. Brood en kruiden was standaard zoals je mag verwachten in een restaurant, olijven waren super.

Nu wachten op de bestelling, duurt even maar dan heb je ook wat. Mijn vrouw ging voor de vis en ik voor het vlees.

Als vooraf had mijn vrouw de oesters, ze vond ze heerlijk en ik ging voor de tomaten met mozzarella. Het klinkt eenvoudig en simpel, maar ‘tomaten met mozzarella’ was uiteindelijk meer dan een stukje tomaat met een stukje kaas, een beetje één plus één is drie.

Als hoofdgerecht vis voor mijn vrouw en volgens haar erg lekker. Mijn varkenshaas gevuld met kaas en ham was overheerlijk.

Als toetje hadden we ijs, ook heerlijk. Echt iets anders dan het ijs dat je in de supermarkt koopt.

Als je naar een restaurant gaat is het niet alleen vanwege het eten en het drinken. Ook de sfeer en bediening zijn van belang en zijn in dit restaurant ook gewoon goed. Geen overdreven gedoe van ‘en smaakt het’ tot ‘tig’ keer toe. De aankleding van Dal Baffo was eenvoudig, maar wel warm en voldoende ruimte om je heen.

De volgende keer moet ik wel van mijn vrouw wat meer naar mijn eten kijken en wat minder naar de vrouwelijke bediening. Dat laatste en dat ik niet voor de deur kan parkeren is dan ook het enige mindere van dit restaurant.