1. jasper boer

Na eerdere (erg) goede ervaringen, voor de corona crisis en maandenlange sluiting, ben ik vanavond, vol vertrouwen, met 2 heel goede vrienden op het terras van De Gasterij gaan zitten. Gasterij is wat mij betreft vanaf nu écht de verkeerde benaming. Ik werd respectloos en onaardig verwezen naar 'mijn plaats' op een manier waarop ik een hond nog geeneens aan zou spreken. Dit alles in het kader van 1.5 meter. Kennelijk wist de 'horeca' medewerkster in kwestie niet wat 1.5 meter betekent. Want na het uitstrekken van mijn arm en de armen van mijn vrienden, zonder elkaar aan te raken, was het nog steeds uit den boze dat ik bleef zitten waar ik zat. Op agressive wijze werd ik 'naar mijn plaats verwezen'... Terwijl aan de tafels om mij heen, binnen 2 meter, de gasten probleemloos zo ongeveer bij elkaar op schoot zaten... familie of niet, dat klopt ook niet. Maar buiten dat, het ergste was de manier waarop ik aangesproken werd. Respectloos en alsof ik een vieze vlieg was. Na afrekening ben ik de zaak binnen gestapt om te vragen naar de manager. Hij of zij was niet aanwezig, ofwel, de tent wordt gerund door jongeren krap 18 jaar jong, zonder begeleiding en/of leidinggevende?? Sorry, dit gaat zowat alle perken te buiten. Helaas, na jaren lange terras bezoeken en lekker eten en drinken bij de "gasterij" moet ik concluderen dat ik hier nooit meer kom. Een gemiste kans, na de corona misère. Met deze arrogante houding wens ik deze zaak veel succes, al is het richting de ondergang... dan toch écht over uzelf afgeroepen!