1. Diederik

Tja die eigenaar. De vraag geen mobieltjes te willen gebruiken maar gezellig contact met anderen te maken klinkt sympathiek maar ook een beetje dwingend. Ik (man, 73) was alleen en wilde best voldoen aan de wens niet te internetten of te bellen. Overigens is daar geen bereik zodat dat je niet eens kón bellen of internetten. Vervolgens gebruikte ik mijn smartphone als e-reader en ging verder met het lezen van een boek. Het bedienend personeel maakte mij erop attent dat een smartphone niet was toegestaan, maar dat ze wel een boek voor me wilden halen dat ik wel mocht lezen. Toen ik ze zei er de voorkeur aan te geven mijn eigen boek te willen lezen werd mij te verstaan gegeven dat dat niet was toegestaan. Vervolgens kwam de baas. Hij sommeerde mij zijn pand te verlaten. Hij griste mijn smartphone van tafel en liep ermee naar buiten en dreigde het ver het strand op te gooien. Zover kwam het gelukkig niet. Ik mocht nooit meer zijn tent bezoeken.
    Ik overweeg -ook gezien vele andere vrijwel gelijke ervaringen- een klacht in te dienen bij het gemeentebestuur en te vragen de horecavergunning niet te verlengen.

1,5