1. Alex van haaren

Op eerste kerstdag met de familie wezen eten (11 volwassenen en 3 kinderen). Een warm welkom gehad. Met zijn allen een lange tafel achterin gekregen met genoeg ruimte dat de kinderen zich vrij kunnen bewegen zonder alle gasten lastig te vallen.

Het eerste uur ging geweldig snel geholpen. Carpaccio was niet verkeerd. De wildbouilion was een verkeerde keus van mezelf, had wat anders in m'n hoofd. Vond het zelf niet lekker, maar goed smaken verschillen. Tot dan had ik ook nog geen verkeerd woord over de Dennen. Gewoon goed naar mijn zin.

Een mede gast vond dat het hoofdgerecht wat lang duurde. Het antwoord wat we kregen kon ik ook nog begrip voor opbrengen. Wat er toen gebeurde, was rond uit belachelijk en tevens funest voor dat wij daar ooit nog komen! Ruim een half uur later kwam de serveerster ons vertellen dat onze bon was misplaatst.

Dan neem ik aan dat toen er de eerste keer werd gevraagd waarom het zo lang duurde, mevrouw het blijkbaar niet nodig vond om er achter aan te gaan en naar mijn idee dat ze ons zeikerds vond. Anders had je in de keuken gevraagd waar het eten blijft.

Wel met haar excuses en of we een drankje van het huis wilden, prima. Netjes.

Vervolgens kregen we na het tussengerecht 1.5 uur later het hoofdgerecht, het was toen inmiddels al 9 uur geweest en we zaten er al vanaf 6 uur. Eindelijk genieten. 7 van de elf gerechten waren gelijk goed. Bij de 3 gevulde varkenshaas bestond de vulling uit enkel champignons. De kattenspek en de bospaddestoelen zaten er niet op. Bij de 11e kwam er zeebaars ipv een stoofpotje. Stoofpotje zou een kwartiertje duren. Na 3 minuten kwam het potje stomend van de magnetron, aardappelpuree kruimig geworden en aan stoofvlees zat weinig smaak. Het halve potje zat vol met vet!

Weer de serveerster erbij en weer een sorry. Wilt u nog wat anders. WTF, ga je het nu wel goed doen. Vervolgens om stoofpeertjes gevraagd. En ze waren gewoon vies zuur. Terwijl mijn buurman wel goeie kreeg. Dat was bij mij de druppel en dat heb ik haar goed laten weten. Mijn excuses als ik je beledigd heb, maar je was nu eenmaal het aanspreekpunt. En er is gewoon te veel in een korte tijd verkeerd gegaan.

En snappen doe ik het niet, 15 jaar geleden altijd met veel plezier gegeten daar.

Mvg Alex van Haaren.

4,5