Op dit adres zit nu: IJssel Restaurant

1. Ik ben genegeerd als mens

We gingen op zaterdag 25 septembber 2016 op het terras van het IJsselhotel in Deventer in het gras zitten. Er stonden twee stoelen waarin we plaats namen, vlakbij kastanjebomen. Er was geen tafeltje aanwezig. Mensen om ons heen werden bediend, een aantal zonder tafeltje. Het leek wel alsof we niet bestonden. Er kwam niemand bij ons.

Na geruime tijd liepen we naar binnen. We wilden graag een kopje thee bestellen en de lunchkaart inzien. We kregen te horen dat de lunchkaart niet aanwezig was; deze zou ergens buiten op tafeltjes van gasten liggen. We vonden dit vreemd. Een meisje, een serveerster, kwam naar buiten met de lunchkaart. Ze vertelde ons dat het druk was en dat wij niet konden bestellen. We waren met stomheid geslagen. Een kopje thee was te veel werk. We gingen ons meegebrachte drinken daarom maar opdrinken en we haalden lekkernijen uit onze rugzak. We zaten op een fantastische plaats met uitzicht op het historische Deventer, en we voelden ons niet welkom. Een paar meter van ons vandaan werden mensen weer bediend en wij gingen toen nog een keer naar binnen. We vroegen hoe het kwam, dat wij niet bediend werden en mensen om ons heen wel. Toen wij de organisatie bestudeerden, zagen we jachtige blikken en overwerkte hoofden. De dame achter de bar vroeg vervolgens welke thee we wilden drinken. Het was al te laat. Als je mensen totaal negeert, verwacht dan niet, dat ze hun geld aan jou willen besteden.

Wij zullen het IJsselhotel in Deventer niet aanbevelen!