1. Vandaag met vriendinnen wezen lunchen, tenminste dit was het plan. Na drie kwartier op ons eten gewacht te hebben toch maar eens gevraagd waar het bleef. De oven was al een tijdje stuk en ze wisten niet hoelang het zou duren. Was fijn geweest als dit gemeld werd zodat wij er in iedergeval van af wisten en niet voor niet jan met de korte achternaam aan het wachten waren. Maar goed, meneer de ober zei dat het er zo aankwam en aangezien onze maagjes rammelden nog maar eventjes wachten.

Na in totaal een uur gewacht te hebben en er nog steeds geen duidelijkheid was over hoelang het zou duren wilde ik opstappen, we wilden nog meer doen deze dag namelijk. Wij waren echter niet de enige die opstapten, het halve terras was inmiddels leeg.

Eenmaal aangekomen bij de kassa wilde ik goed bedoeld een tip meegeven voor volgend hinder in de keuken: vertel je klanten wat er gaande is en bied eventueel een drankje van het huis aan voor het ongemak. Dit werd echter niet goed opgevat. Een van de werknemers achter de bar begon op ongepaste toon tegen mij te spreken, zeg maar liefst te schreeuwen. Je zou verwachten dat de klant koning is, en al helemaal na zon slechte service. Maar nee, er werd mij 'vriendelijk' verzocht het pand te verlaten.

Nou ik kan je zeggen dit was alles behalve vriendelijk. Ik vind het ronduit belachelijk dat ik als klant zo afgekat wordt, al ben ik dan misschien een snotneus van 19 jaar. Verbijsterd en woedend liep ik het restaurant uit en in alle haast ben ik vergeten mij laatste tip voor het hysterische personeel door te geven: als je de werkdruk niet aan kan ga dan alsjeblief lekker in de supermarkt werken.

Met 'vriendelijke' groeten,

Mijn vriendinnen en ik.