Op dit adres zit nu: Bistro In den Grooten Slock

1. Gegeten bij De Kleine Hap in Amersfoort met een giftfor2 bon. De bon had een waarde van 50 euro en daar mochten we bij dit restaurant een twee gangen menu voor eten, dat vonden we niet geheel in verhouding. We hadden op basis van de foto’s op de site van Giftfor2 gekozen voor een ander restaurant, maar kregen bij aankomst te horen dat er een tafel voor ons gereserveerd was in Den Kleine Hap, dat was vreemd en het etablissement was minder sfeervol.

Wel werden we zeer vriendelijk ontvangen en bediend. De keuze vrijheid was tamelijk groot, we mochten kiezen voor een voor-, hoofdgerecht of een hoofd-, nagerecht. Daarbij mochten we aangeven of het een vegetarisch, vis of vlees gerecht moest zijn. De keuze van de wijn was helemaal een feest, deze mocht zelfs geproefd worden!! We hebben een Zuid-Afrikaanse Pinotage en een Pays d’oc van Luc Pirlet geproefd (beide heerlijke wijnen!) We kozen voor de Pinotage en de fles bleef op tafel, deze werd na afloop gemeten en zo betaal je dus precies wat je drinkt (zelfs een half glas is mogelijk). De gerechten waren erg lekker en origineel gecombineerd, goed bereid en vlot bediend!

Kortom: een wat vreemde start, maar een prima eindresultaat!

6,5