1. Vorig weekend zijn wij met ons gezin weer bij Buffetrestaurant de Schans gaan eten. Wij komen hier ieder jaar met de kerst en nog enkele keren meer per jaar om onze verjaardagen te vieren. Dit keer de verjaardag van mijn vrouw gevierd. Zoals altijd werden we vriendelijk geholpen bij de balie en naar onze tafel gebracht. Het viel ons meteen op dat het grote buffet in het midden veranderd was. Het was een grote marktkraam met allemaal koude voorafjes, visgerechten en lekkere desserts. Alles lag op ijs, wat zorgde voor koele gerechten en tot mijn verbazing lag er een grote tonijn in het ijs gepresenteerd! Onze kinderen zijn dol op wokken, dus hebben dat deze avond weer gedaan. Ikzelf ben bij de bakplaten een biefstuk en ossenhaas gaan bestellen. In die tijd dat deze klaargemaakt werd heb ik even met de kok gepraat en ben toen het bijna klaar was warme groenten en vers gebakken frietjes gaan halen bij het warme buffet. Dat je even moet wachten op het vis of vlees van de bakplaat vind ik alleen maar positief, want dan weet je ook zeker dat je een vers stukje vis of vlees op je bord krijgt.
    Bij het dessert buffet zag ik allerlei nieuwe toetjes zoals monchou en marsmousse. Deze heb ik allebei genomen en dat was me goed bevallen! Mijn vrouw werd ook verrast met een ijsje met vuurwerk voor haar verjaardag.
    Al met al smaakte het weer verrukkelijk, de sfeer was goed en het was gezellig druk. Dus wij zijn ook dit jaar met de kerst weer van de partij!