1. Maria Marongiu

De "antipasti" van Italiaanse vleeswaren zijn in werkelijkheid een slordige samenstelling van worst en ham van onbekende komaf, verborgen onder het voorspelbare hoopje rucola; de "parmigiana di melanzane" slechts twee plakjes aubergine zwemmend in gesmolten mozzarella en jong belegen kaas (parmigiana = oftewel met tomatensaus en Parmigiano Reggiano! Een detail wat de kok is ontgaan...); de "scaloppine al vino bianco" zijn niet met witte wijn bereid maar met een rode saus bedoeld als camouflage voor de slechte vleeskwaliteit. En aan deze magistrale gastronomisch mislukking hing ook nog een prijskaart van € 72, voor twee personen, dat wel, maar als nog...
    De betaling vond plaats met ontwijkende ogen van het bedienend personeel en een gevoel van plaatsvervangende schaamte van ons als gasten. Wat een ervaring!