in Urk

Probeer ons maar......@dekaapurk

1. Vandaag bij De Kaap gegeten, helaas had ik de recensies toen nog niet gelezen. Het eten was niet bijzonder, jammer, want ik ben echt een visliefhebber. Kon niet missen, een visrestaurant op deze locatie, dachten we. Wel dus. De slibtong was erg droog, de kibbeling van mijn zoontje erg zout en aan de mosselen van mijn man zat een raar smaakje.

De bediening is ronduit slecht. We moesten lang wachten voor we de kaart kregen, dat is niet prettig met twee kleine kinderen, dan wil je gewoon snel de kaart kunnen bekijken. Daar moesten we al twee keer om vragen.

We zaten buiten, maar hadden gevraagd of we binnen konden eten. Dat moest het meisje even navragen. We hoorden niets meer, tot een ander meisje ons eten buiten kwam brengen. Of we dus niet binnen konden zitten? Jawel hoor... Goed. Eten geserveerd, eet smakelijk. Maar geen bijgerechten? "Oh ik weet niet of dat erbij hoort, zal het even navragen". Het meisje liet zich niet meer zien. Wij deden het dus maar met wat frietjes van onze zoontjes...

Pas toen we ons eten op hadden liet de bediening zich weer zien. Op onze opmerking over de ontbrekende bijgerechten vroeg ze of we die nog wilden. Nou, nee, bedankt. Verder geen excuses. Een gratis kopje koffie was wel op zijn plaats geweest. De koffie werd overigens op tafel gezet terwijl de vuile borden er nog op stonden. Het ijsje bij het kindermenu was een goedkoop waterijsje. Bij de tafel naast ons was een gerecht vergeten, ook daar geen enkele excuses voor...

Dit restaurant raad ik dus iedereen af. Heel jammer, een visrestaurant op deze locatie zou zoveel meer kunnen bieden!

3,4