Nieuwste recensies in Oost-Vlaanderen

Eten prima, maar lange wachttijd (zeker een kwartuur) voor de bestelling wordt genoteerd. En dat laatste is niet normaal. Maar over het eten mag ik niet klagen: perfect in orde en smakelijk. Bepaalde gerechten zijn niet echt goedkoop, eerder prijzig, maar dat zal misschien te maken hebben met de kwaliteit!

Al een paar keer gaan eten: dagschotels en andere menu's op de kaart. Dat valt zeer goed mee. De bediening is vlot en het interieur knap. De ligging valt ook mee, al is het in de bocht van de Damvalleistraat altijd oppassen geblazen. In de dagschotels zijn de porties net juist en voldoende groot. Qua eten een goede score, qua vriendelijkheid normaal, gezelligheid super!

3. Belgisch Gent

Wij hebben vandaag een zeer negatieve ervaring achter de rug in de Gulden Valk. Al tijdens onze aperitief hoorden we de kok roepen en schelden in de keuken, niet zo aangenaam voor de sfeer. Ons eten werd vrij snel geserveerd maar dat was gewoon "bijeen gesmeten" en totaal niet appetijtelijk. 2 van de 4 borden hadden nog oude vetranden maar dat was volgens de gastvrouw "gewoon". Bij het afrekenen vroeg men of alles naar wens was, nee dus. De chefkok dan nog gesproken en zijn wijze woorden waren: bol het af en ga op een ander. Absoluut geen aanrader dus en een schande voor Gent!

Gelukkig zijn er in Gent alsook op de Vrijdagmarkt wel vele zaken waar je aangenaam en lekker kan eten.

R.E. van Waveren

We hadden geluk, het verkeer voor Antwerpen stond op 28 augustus aan het eind van de middag keivast. We konden van de weg af bij Kruibeke. Mijn vrouw zocht een eetgelegenheid en vond 't Pachtgoed. We gingen er voor de mosselen. Het was prachtig weer we vonden het terras mochten zelf een plek zoeken. De jongeman op het terras ving mijn blik, gaf een vriendelijk knikje als erkenning, liep direct naar binnen en kwam weerom met de menukaart in de hand en begroette ons hartelijk en lichtte de kaar helder toe. Vakmanschap en gastheerschap ineen. Annelie, "onze" gastvrouw aan tafel was vriendelijk, had aandacht voor haar gasten en hielp ons bij onze keuze (mosselen klassiek en mosselen curry met een soepele frisse wijn). Later bracht zij mosselen met een glimlach en dresseerde de tafel. U moet weten dat het een zeer drukke dag was en dat toch de service rustig en voorkomend was. Zo te zien werd er tussendoor extra hard gewerkt om de gasten rust te geven. De mosselen waren voortreffelijk. De café goed. Het personeel, gastvrij met kennis en aandacht voor de gast. We moesten verder, het afrekenen zonder wachten was een plezier. Ik dank u namens ons beide , reizigers uit Enschede Nederland

Dit deel van de tekst hoeft u niet op te publiceren
    Dat ik over de sfeer iets minder lovend ben komt omdat uw etablissement zich ook richt op gezinnen met kinderen, wat ik normaal niet gekozen zou hebben. De kinderen en daarmee de ouders vermaakten zich goed. Mijn oordeel over de sfeer is dus zeer subjectief.

De lunch was zijn prijs NIET waard. Soepje oké, doch hoofdschotel en dessert niet goed. Vooral het dessert was een lachertje: potje yoghurt uit de winkel en dat voor een restaurant. Nooit meer...

Meer recensies in Oost-Vlaanderen