Toine Hermsen in Maastricht

€€€

• Rustig

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1205604364 96
1247120624 91
1319774079 88
1382048469 79
1454701924 85
1620766965 86
1651904160 86
1693420420 86

1. TH blijft een toprestaurant met een top maitre en een geweldig vriendelijk en goed team. Veel smaak in mooie gerechten met heel mooie wijnen in het arrangement.
    Een great place voor een 4 gangen lunch, waarbij ieder gerecht gebalanceerd en overtuigend was.

2. Het was super lekker! 😋😋😋👍

3. Vriendelijke ontvangst, goede bediening. De sfeer was wel oke, maar het interieur kan wel een opfrisbeurtje gebruiken. Amuses waren prima. Als voorgerecht de zalmterrine. Deze was prima en erg lekker. Daarna de langoustines. Helaas vonden wij deze minder... We kregen er drie geserveerd, waarvan er een helaas muf en sponzig smaakte. De langoustines waren de kleinste die ik ooit op mijn bord heb gehad en alles dreef in een vrij scherpe saus. Helaas dus...
    Daarna het hoofdrerecht: de tarbot. Waarom deze 20 euro extra kost is mij een raadsel. Als je dit niet deed bleven er slechts 2 hoofdgerechten over waaruit gekozen kon worden. De tarbot zelf was uitstekend van smaak en structuur. Helaas gold dat niet voor de asperges en de prei. Deze waren zeer hard en vezelig. Jammer... en weer die saus...
    Het dessert dan. De combinatie van mokka en de flensjes met citrus. Deze waren prima, maar niet heel speciaal.
    Afgesloten met thee waarbij een lekkere kleine creme brullee zat en en paar veel te zoete choco balletjes.

Kortom: Wij hebben vaker in sterren restaurants gegeten en vinden dit restaurant geen ster waard en zeker te duur voor het gebodene. De porties zijn klein en her en der zijn de gerechten niet zoals het hoort. Aan tussen amuses of een lekker hapje tussendoor wordt niet gedaan, zodat het geheel nogal karig overkomt voor hetgene wat er betaald moet worden.

6,3
  4. GerBNL

5. Dineren bij "de oude meester" Toine Hermsen. Heel vroeger al eens bij hem gegeten in Prinses Juliana maar nu dus in Mestreech waar hij al 23 jaar gevestigd is.

De ontvangst is hartelijk en als vervolgens blijkt dat de gastheer een oude bekende is zit de stemming er goed in.

Wat volgt zijn een aperitief, 4 lekkere kleine amuses en de kaart.
    We kiezen voor het meest uitgebreide menu en laten ons verwennen. Water en wijnen erbij, heerlijk brood dat constant wordt aangevuld en tot mijn verbazing geen peper, zout en olijfolie op tafel. Zoals vroeger alleen een lekkere roomboter en daar is niks mis mee.

De salade met Alaska koningskrab, bloemkool en coquilles, gepocheerd scharrel-eitje, vinaigrette van bieslook en kaviaar is mooi van smaak en heeft enkele zoet zure tonen maar wat mij betreft mogen al die hedendaagse "knapperige groentjes" zoals bietjes weggelaten worden.

Wat volgt is de tarbot, zacht gebakken in een luchtige saus van truffeljus en
    topinambour, Italiaanse Porto Bello paddenstoelen, geschaafde
    Parmezaanse kaas en wintertruffel uit Périgord. Mooi stukje vis die helaas een beetje ondersneeuwt in het geweld van truffel waardoor de fijne smaak van de tarbot niet optimaal tot zijn recht komt.

We vervolgen met geroosterde langoustines uit Bretagne, jus van kerrie, ananas en gember en drie bereidingen van prei: krokantje, stoof en ravioli.
    Heerlijke langoustines vergezeld van een lekkere saus met pit. Brood erbij, wit wijntje uit Epen erbij, niks meer aan doen. Lekker.

Dan de specialiteit van het huis nl. gebakken kikkerbilletjes in een licht romige saus van peterselie met een vleugje look. Lang geleden gegeten maar het blijft zalig. Een ruime hoeveelheid malse pootjes en een heerlijke saus waar je zo lekker je brood in kunt dippen. Terecht een blijvertje op de kaart, heerlijk !

Het hoofdgerecht bestaat uit gebraad van gelaqueerde reebout in een lichte rode wijn saus van Pinot-Noir met smaken van biet en wortel, compote van vijgen, sjalot en rode Port. De saus is perfect, de garnituur een prima aanvulling maar het is jammer dat een van de twee stukken ree niet zo mals is als de ander. Zonde.

Voor de tafelheer vervolgens een proeverijtje van Vacherin Mont d’Or kaas namelijk naturel, als bavarois en ijs met een cake van peer, Munster, kummel en rozijnen en een saus van Pedro Ximenez. Voortreffelijk gerecht met mooi zacht ijs, romige bavarois en een lekkere crunch van de noten. Een aangename verrassing!

Als dessert wederom een traditioneel gerecht nl. Crepes Suzettes dus flensjes met warme sinaasappelcompote, vanille roomijs, krokante gesuikerde amandelen, sinaasappel-kletskop en Grand-Marnier-saus. Heerrlijk ijs, mooie saus en prima op smaak. Klassiek, niks mis mee maar geen wauw factor.

Tot slot nog twee kopjes koffie met (gelet op de prijs) opvallend weinig en simpele friandises. Niet indrukwekkend dus daar moet nog aan gewerkt worden.

Al met al lekker gegeten bij Toine Hermsen maar met een aantal pieken en een paar lichte dalen wellicht veroorzaakt door de afwezigheid van de chef zelf die avond.

Conclusie is dat je hier op 1* niveau kunt dineren voor 2* prijzen.
    En dan kies ik de volgende keer toch liever weer Boreas, Da Vinci of De Leuf.

6. Op 28.09 jl met mijn tafeldame "aangeschoven" in het restaurant van Toine Hermsen. Ondanks dat het(hopen we) geen invloed heeft op de kwaliteit van de gerechten was de grote chef zelf niet aanwezig deze avond. Voor ons altijd iets teleurstellend aangezien we jaarlijks 8-10 sterrenrestaurants bezoeken, uiteraard om te genieten van de (meestal) exquise gerechten, maar ook om "de opperhoofden" persoonlijk eens te ontmoeten.
    Terug naar het restaurant.
    Ruimschoots op tijd gereserveerd maar wij beiden konden ons niet aan de indruk onttrekken dat we aan het minst populaire tafeltje(helemaal achterin) geplaatst werden. Een van ons zou gedurende het gehele diner tegen een blinde muur/raam aan moeten staren. Uiteraard heb ik deze plaats zelf ingenomen en gelukkig was mijn tafelgenote aantrekkelijk genoeg om voor de nodige afleiding te zorgen, zodat ik de blinde muur snel vergeten was. Maar toch... men mag wat ons betreft nog eens goed gaan nadenken over de tafelopstelling(dan maar 1 tafel minder o.i.d.). Zoals een "collega-recensent" al eens schreef: men gebruikt zeer gewaagde kleurstellingen. Mee eens, maar absoluut niet storend. Wat door ons wel als zeer storend werd ervaren was de bijna onhoorbare achtergrondmuziek en de zeeeer felle verlichting!! Halverwege het diner kwam het personeel hier waarschijnlijk ook achter(veel te laat dus) en werd de dimmer iets teruggedraaid.
    Belanden we bij het personeel, tja... los van de Maitre, erg formeel & onpersoonlijk. De conversatie van de (meestal) vrij jonge dames in de bediening beperkt zich tot het uit het hoofd geleerde "riedeltje" v.d. opsomming van de gerechten en de gebruikte ingredienten.
    Het feit dat we zelf 'n aantal keren om een extra broodje en/of boter moesten vragen is natuurlijk niet onoverkomelijk,
    maar het past niet bij een * restaurant.
    Wij hadden gekozen voor het 5-gangen diner("blue-fin tonijn", "tarbot/truffel", "bretonse langoustines", kalfsrug/dragon" & "perzik/gem. abrikozen").
    Over smaak valt niet te twisten dus een opsomming van smaakbelevingen laat ik hier achterwege. Ik vat het samen met: visueel mooie gerechten, smaakvol maar de "wauw-factor" ontbrak helaas. Wellicht zijn we iets te verwend. We hebben namelijk in het verleden het geluk gehad om 3x(!!!) bij Ferran Adria(El Bulli***-Rosas) te mogen tafelen. En dat betekend 3x een 35-gangen(!!!) diner en dat betekend weer 35 sensationele/explosieve/onverwachte culinaire hoogstandjes van wereldklasse.
    Maar dit even terzijde.
    Waar wij bij Toine Hermsen de meeste moeite mee hadden was de grootte van de porties(lees: te kleine).
    Als we s' avonds (300 euro armer) buiten staan, elkaar aankijken en beiden concluderen geen honger meer te hebben maar WEL TREK, dan is er o.i. iets goed misgegaan!

7. Nieuwenhuis

Dit restaurant is absoluut geen Michelinster waard. Porties veel te klein, service matig, eten niet bijzonder ook niet slecht maar geen niveau wat men van een sterrenrestaurant mag verwachten. Wat betreft de prijzen is men totaal de weg kwijt staat tot geen enkele verhouding tot de kwaliteit. Er zijn in Maastricht veel betere restaurants zonder ster. Advies: overslaan, kans op spijt achteraf erg hoog, zorg dat je maag gevuld is (en je creditcard) voor dat je hier binnen stapt.

1,3
  8. We hebben hier afgelopen week geluncht met 5 man en het was helemaal top. Verse ingrediënten, heerlijke combinaties en goede service.

Een echte aanrader is natuurlijk de "cuisses de grenouilles". Beste restaurant van Maastricht!

9. Gorissen

Wij hebben de vorige week weer een heerlijke lunch gehad met z,n viertjes.
    Een goede service met heel lekker eten.

10. We zijn zaterdagavond j.l met zes personen, na een reservering die een aantal maanden geleden is gemaakt, bij jullie wezen eten. Hierna deelden wij met ons gezelschap de mening dat de zaak nodig toe is aan een opfrisbeurt. Bij binnenkomst moesten we behoorlijk lang wachten op ons eerste drankje, er waren momenten dat alle glazen leeg stonden, en op een gegeven moment werd zelfs mijn wijnglas weggenomen met de opmerking: "Voor u geen wijn meer?". Ik heb ook geen wijn meer gekregen. Na het opgeven van onze keuze werd ons verteld dat de tournedos van ossehaas nog maar voor twee personen aanwezig was dus de anderen die het besteld hadden, moesten overstappen op het kalfsvlees. Het voorgerecht wat hoog geprijsd was, bestaande uit coquilles en kreeft was goed van smaak, maar naar de kreeft moest je zoeken. Ook het hoofdgerecht was bijzonder karig. Het bleek dat er maar voor één persoon genoeg was aan producten i.p.v. voor twee man.
    Al met al was dit jammer genoeg voor ons allen een teleurstellende avond, als we kijken naar de kwaliteit van dit restaurant.

5,1
  11. Luc Overhof

Subliem en zeldzaam genoten.
    Wat een ongelofelijke klasse!

Zes-gangen-diner is geen aanrader, maar een must!
    Smaken op onnavolgbare wijze op elkaar afgestemd in combinatie met zorgvuldig geselecteerde wijnen.

12. Salvatore Bonanno

Onze trouwdag gevierd bij Toine Hermsen. Alles klopte en elke gang was een sensatie. Gewoon SUPER!!

13. Voor een sterrenrestaurant niet zo heel spannend. We weten wel beter. Bediening was O.K. maar ietwat stijfjes.

Prijs/Kwaliteit was dik in orde.

14. Afgelopen zaterdag bij Toine Hermsen gegeten. Het was lekker, en de bediening was goed, maar omdat het toch een sterrenrestaurant is hadden we iets meer verwacht. In vergelijking met eerdere sterren restaurants vonden we het eten hier goed, maar net niet verrassend genoeg. Wel een gezellige avond gehad.

15. temmerman

Tijdens de dining with the stars week bezochten we voor het eerst jullie restaurant. Vanaf dat we ons eerste hapje kregen tot aan het dessert hebben we alleen maar genoten. De bediening en de gezelligheid van jullie restaurant heeft daar zeker een steentje aan bijgedragen. De wijnen pasten uitstekend bij de gerechten. Klein minpuntje was de champagne maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Wij komen zeker nog eens terug.

16. Stefan Geurts

17. Maandag j.l. hier gegeten met mijn vrouw, hadden iets te vieren.

Tafeltje met zicht in de open keuken, vonden dit prettig, veel te zien en de rust die uitging van de maestro, geweldig.

Super gegeten alles was af, komen snel weer terug!

18. Op uitnodiging van vrienden waren wij een avondje te gast en wij moeten eerlijk bekennen: "Het was allemaal af!"

Een supergezellige avond met fantastische spijzen die werden geserveerd in een uitstekende ambiance.

Dank je wel, voor deze prachtige avond.

19. Ivanka Overvliet

20. Fantastisch, heerlijk en gezellig. Alles klopt maar dat wisten wij al langer, het is ons hier nog nooit tegengevallen.

Bedankt voor de smakelijke avond.

21. Marc Habets

22. Voor mij het aangenaamste klassiek Franse restaurant in Maastricht. De smaken zijn bijzonder verfijnd en prachtig op elkaar afgestemd. De wijnen vormen hierbij een harmonische begeleiding die de avond tot een waar culinair feest maken. Qua prijs voor mij niet iets om iedere week te doen, maar als ik kwaliteit en finesse wil, weet ik waar ik moet zijn!

Qua bediening heel vriendelijk maar iets aan de formele kant. Draagt van de andere kant ook weer bij aan de Franse authenticiteit voor mijn gevoel; alsof je een beetje terug in de tijd gaat.

23. Afgelopen vrijdag 4/12/09 ben ik met mijn vader bij Toine Hermsen gaan lunchen. Het was voor mij de eerste keer dat ik er kwam, maar ik had altijd al de wens om er ooit eens te gaan eten. Het was een totale nieuwe ervaring voor me. Smaaksensaties die ik nog niet eerder had waargenomen. We begonnen met drie schoteltjes heerlijke canapés, die uiteraard in 3 fasen werden geserveerd. Daarna kozen we voor het dagmenu en een wijnarrangement met wijnen die uitstekend samen gingen met de gerechten. Al met al een buitengewoon prettige culinaire ervaring. Ook de bediening was zeer goed: uiterst vriendelijk en zonder fratsen, dus geen overdreven etiquette. Ik merkte gewoon dat het personeel daar met liefde werkt. We waren in totaal per persoon 70 E kwijt, dus het dagmenu van 2 gangen en een arrangement plus een fles water. Tot de volgende keer!

24. Topzaak! Alleen slecht voor de portemonee... eten is werkelijk een droom, alles tot in de puntjes verzorgd, alles klopt hier gewoon. Prijzen van de wijnen nog niet aan de crisis aangepast, maar och, voor een keertje...

25. Voor de eerste keer gegeten bij Toine Hermsen, Echt geweldig. Hele vriendelijke bediening. Het menu was geweldig en de prijs kwaliteit is goed. Het enige nadeel wat ik kan vinden zijn de stoelen, want die zitten echt niet lekker voor een hele avond dineren.

26. jop braams

Werkelijk fantastisch eten. Prachtige wijnkaart, maar in verhouding erg duur. Bediening erg formeel en stijf waardoor de ambiance wat negatief beinvloed wordt.

27. Huiskens

in 1 woord geweldig, zowel bediening als eten als ambiance zijn voorkomend en gezellig. De bediening olv de heer Lindelauf verdient alle lof. Een echte aanrader voor mensen die houden van een klassiek geschoolde keuken. Echt heerlijk brood.