• Lid sinds 26 mei 2009
Van restaurant:

Het Schwarzwald heeft nog geen foto toegevoegd

1. Het Schwarzwald's profielfoto
    Het Schwarzwald heeft gereageerd op een recensie van Het Schwarzwald

Zoals telefonisch besproken verwachten jullie de aandacht, tafel service en uitstraling van een a la carte restaurant terwijl u reserveert bij een all-inclusive buffet. Dan kunnen wij het eigenlijk vooraf al niet goed doen.

Gelukkig hebben de andere 150 gasten wel heerlijk gegeten. We adviseren u een volgende keer ergens a la carte te boeken.

2. Het Schwarzwald's profielfoto

Beste Jesse,

Tijdens beide kerstdagen waren er continue parkeerplaatsen beschikbaar. Wat is je punt in deze? Dat we geen invloed hebben op regen lijkt me duidelijk. Wel hebben de kinderen de 2e kerstdag heerlijk buiten gespeeld en geschaatst.

Zoals telefonisch besproken verwachten jullie de aandacht en uitstraling van een a la carte restaurant terwijl je reserveert bij een all-inclusive buffet.

3. Het Schwarzwald's profielfoto

Beste Jan,

Bovenstaande lijkt ons erg sterk en vreemd dat u op de dag zelf geen melding hiervan maakt bij onze bedrijfs- of partijleider. Dit kwam ook in geen van de evaluaties naar voren. Radler is een speciaalbier en zit inderdaad niet bij een standaard drank arrangement. Dit is vooraf bekend. De huiswijnen zitten er wel bij in. Dit kan ook nooit onduidelijk zijn geweest en staat zwart op wit in uw reservering. We draaien 25 partijen per week met een zelfde crew een soortgelijke arrangementen.

Een vergelijking met de MC Donalds maken zegt mij voldoende over u. Ik ga op bovenstaande niet verder in. U mag mij natuurlijk altijd bellen op onze vaste nummer 0548-518505.

Met vriendelijke groet,

Martin Hoogland
    0548-518505
    Eigenaar Het Schwarzwald

4. Het Schwarzwald's profielfoto

Beste Anny,

Dank voor uw reactie over uw positieve ervaring met ons restaurant. De prijzen van de consumpties in het restaurant zijn marktconform bepaald.

Met vriendelijke groet,

Team Het Schwarzwald

5. Het Schwarzwald's profielfoto
    Het Schwarzwald heeft gereageerd op een recensie van Het Schwarzwald

Zoals u heeft kunnen lezen werken wij met jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt die wij opleiden voor een baan in de horeca. De verkoopkanalen waarbij men grote korting gebruik kan maken van arrangementen bieden hierbij een ideaal leermoment.
    Dat er daarom een enkele bestelling verkeerd is uitgelopen maar netjes gecorrigeerd is lijkt me dan zeker mogelijk. Dit kan altijd een keer gebeuren.

Dat u geen nagerecht bij uw arrangement had gaf voor u irritatie en reden tot een discussie. Ik hoop dat u begrijpt dat de medewerker hier niets aan kan veranderen en dat dit gewoon een gegeven is. Om hier een discussie over te voeren is dan ook geen optie vandaar dat deze wordt afgekapt op vriendelijke doch duidelijke wijze.

Dat u uw bezoek afweegt tegen een daghap bij de griek en de prijs voor u bepalend is voor uw totale beleving maakt ons wellicht niet het juiste restaurant voor u.

6. Het Schwarzwald's profielfoto

Geachte Herman,

Vervelend dat u een andere invulling van het arrangement voor ogen had.
    Een supplement (navulling) brengen wij inderdaad in rekening.

Dat u de sfeer niet goed vond daar het wat rustiger was deze avond kan ik helaas niets aan veranderen. Wel zal ik de complimenten doorgeven aan mijn collega voor haar vriendelijkheid naar u toe.

7. Het Schwarzwald's profielfoto

Geachte fam de Jonge,

Er is u geïnformeerd dat de pancake sunday nog niet van start gaat ivm het uitlopen van de bouw van de serre. Omdat we de voucher bezitters toch alvast een mogelijkheid willen bieden hebben we een beperktere pannenkoeken kaart in ons restaurant met 10 pannenkoeken. Ik stond zelf achter de bar waarbij mijn collega bij u kwam om te vragen of u nog wat drinken had gewenst. U reageerde met een nee?
    Ik begrijp best dat deze opzet niet te vergelijken is met de pancake sunday maar wij staan 200% achter de topkwaliteit van de pannenkoeken die we uitserveren.

De zeer serieus bedoelde reactie van mijn collega is denk ik verkeerd bij u binnengekomen. Hij bedoelt te zeggen dat hij het erg vervelend vindt dat u niet heeft gekregen wat u verwacht had maar dat hij, hoe graag hij dit ook zou willen, op dat moment niet meer kan veranderen. Wanneer u dit tijdens uw diner had aangegeven had hij u met alle liefde willen helpen.

Gelukkig heeft u vaker goede ervaringen gehad met ons restaurant dus wellicht kan u bovenstaande nu ook een plekje geven met bovenstaande uitleg.

De laatste zin valt mij behoorlijk verkeerd. U betaalt een schijntje met de voucher en beticht ons ervan veel geld te verdienen? Daarbij kan u het ook anders zien en het juist waarderen dat ondernemers in deze tijd nog innoveren, verbouwen en voor werkgelegenheid zorgen!

8. Het Schwarzwald's profielfoto

Hallo Rob,

Dat is vreemd om te horen. Normaliter vullen we dit ruimschoots bij wanneer een buggy grill arrangement wordt geboekt. Wel is het zo dat wanneer er niet verantwoordelijk met eten wordt omgegaan we niet meer bijvullen. Dit maken we bij vrijgezellenfeesten enkele keren per jaar mee. Graag wil ik contact komen om te horen wanneer u onze locatie heeft bezocht.
    Fijn om te horen dat het verder naar wens was!

9. Het Schwarzwald's profielfoto

Beste Jasper,

Helaas reageert u niet op mijn reactie.
    Ik kreeg van de redactie onderstaande door.

"Heb diezelfde avond namelijk ook al contact met de eigenaar gehad over een tegoedbon, waar extra kosten bij komen zonder dat dit duidelijk is gemaakt."

Daar wij gemiddeld 500 gasten per week verwelkomen kan ik mij deze situatie helaas niet meer voor de geest halen. Vervelend dat u niet op de hoogte was van de toeslagen die wij in het weekend rekenen bij een actie voucher. Dit wordt namelijk vermeld in de advertentie, bij het online reserveren middels een pop up als op de bon zelf. Ik begrijp uw frustratie indien u om welke reden dan ook dit niet heeft gezien en zich een verschil in verwachting heeft voorgedaan. Wanneer u al onze onderdelen waarop u een score kan afgeven hierdoor met een 1 beoordeelt vind ik dit niet echt rieel en passend daar wij ons altijd voor de volle 200% inzetten voor onze gasten. Hoop op uw begrip in deze.

10. Het Schwarzwald's profielfoto

Geachte heer van den Belt, beste Ruben,

Zoals meermaals gemeld kunnen wij zelf de verlopen bonnen niet meer verzilveren.

Hoe zuur het ook is dat deze 17 euro voor niets is uitgegeven, blijft de geldigheid
    één van de voorwaarden (welke van te voren duidelijk vermeld wordt) bij een dergelijke veiling. Ik heb u al tegemoetkoming een waardebon van 17 euro aangeboden te gebruiken bij een a la carte diner in ons restaurant. Echter vond u dit niet akkoord.

Zoals je in het email verkeer aangaf ben je reeds meerdere keren bij ons geweest en was dit naar wens. Wij vinden het dan ook zeer vervelend dat deze situatie uw gevoel zo negatief beïnvloedt. Wij hopen op uw begrip in deze.

11. Het Schwarzwald's profielfoto
    Het Schwarzwald heeft een bericht geschreven voor Jasper
  12. Het Schwarzwald's profielfoto
    Het Schwarzwald heeft gereageerd op een recensie van Het Schwarzwald

Jammer dat u ondanks dat u weinig stress mag hebben de confrontatie opzoekt middels deze site terwijl ik u een heel goed voorstel heb gedaan, ter grote van uw uitgave, om de kwestie op te lossen. Op het moment dat het gesprek inhoudelijk wordt, de discussie afkapt met een verwijzing naar uw ziektebeeld, maar ons imago hierdoor wel schade aanbrengt middels uw reactie.

Gelukkig hebben we het afgelopen jaar wel 12.000 andere voucher gebruikers gelukkig kunnen maken met een heerlijk diner voor een aantrekkelijke prijs.

13. Het Schwarzwald's profielfoto

Beste Jeroen en Gerdien Nikkels,

Jammer dat u mijn goed bedoelde oplossing zo verdraait en hier plaatst.

U heeft 17 euro betaald voor uw bon en ik heb u een korting in ons restaurant van 20 euro aangeboden ter compensatie daar wij niets meer met uw bon kunnen. Een dergelijke bon kan normaliter niet verplaatst of geannuleerd worden zoals vermeld en dit is dus puur uit coulance gedaan.

14. Het Schwarzwald's profielfoto
    Het Schwarzwald heeft gereageerd op een recensie van Het Schwarzwald

De schnitzels zijn van top kwaliteit. Meest gebruikt in de hele horeca wereld. Heerlijke 200 grammers en zeker niet van geperst vlees oid.

Bijbetaling voor andere topgerechten is een extra service welke niet altijd graag gezien wordt door de vakantieveiling gast. Echter kan de fijnproever dit zeer waarderen. We blijven hier dus ook mee doorgaan.

15. Het Schwarzwald's profielfoto
    Het Schwarzwald heeft gereageerd op een recensie van Het Schwarzwald

Ik begrijp uw frustratie over het bijbetalen. Dit is tegen het vakantieveiling gevoel om voor weinig geld uit eten te gaan.

Wil bepaalde punten toch echter wel even toelichten.

De visstukken smaakten neutraal en aangezien wij uit een visgebied komen, weten we hoe verse vis smaakt. De vis was niet vers, maar op het randje.

Absoluut onwaar. Deze komen op de vrijdag vers bij ons binnen en worden altijd afgecked door de keukenbrigade voor ze worden verwerkt in de gerechten.

Aanbevelingen:
    1 - Zorg ervoor, dat de jongens in de keuken begeleid worden. Investering in een chef, die de jonge staf corrigeert en begeleidt, is hard nodig m.i.

Deze chef staat er ook.

Ik zie net op moment van schrijven, dat Schwarzwald het 3-gangen menu op vv website er vanaf heeft gehaald. Dat noem ik prijzenswaardig, hand in eigen boezem steken en conclusies trekken.

Hoe komt u hierbij? We draaien 250 mensen per week met deze arrangementen. Dat per maand drie mensen het ergens (vaak om budgetaire reden) het er niet mee eens zijn stoppen we hier zeker niet mee.

Nu nog investeren in de begeleiding van de jonge koks en alles komt goed.
    Jonge koks? De gemiddelde leeftijd van de keukenbrigade is 31 jaar waarvan de chef met 25 jaar- en de souschef met 10 jaar keukenervaring.

16. Het Schwarzwald's profielfoto

Beste Fred en Nicolette,

Ik begrijp jullie probleem met bijbetalen voor een uitgebreidere keuze.
    Wanneer u denkt een gerecht van onze mooie menukaart te mogen kiezen is de geboden keuze beperkt. We zullen dit nog duidelijker laten vermelden bij de advertentie omdat we vaker merken dat mensen de advertentie niet goed lezen. Echter gaan wij er ook een klein beetje vanuit dat u zich realiseert dat u voor de vakantieveiling bedragen kan bedenken dat een eendenborst, T bone of Ribeye niet mogelijk is ivm de kostprijs van het product.

"Soepje viel mee." Hier kan ik weinig mee. Die is dus gewoon goed bedoelt u te zeggen maar dan met een negatieve ondertoon?

De vis op de pasta hebben we een keer geprobeerd. Echter stelt niet iedereen dit opprijs. Vandaar dat we het niet tot de standaard maken.

De vis wordt gemarineerd middels viskruiden en een heerlijke botersaus. Lijkt me een perfecte bereiding.

De witlof is overgoten met room en gesmolten kaas snippers.

Toetje is inderdaad een coupe ijs zoals u omschrijft.

"Gelukkig hadden we ... bijbetaald"
    Hoe kan u dit nu zeggen. U heeft niet eens geproeft/ervaren wat u dan krijgt.

17. Het Schwarzwald's profielfoto

Geachte heer van Benthem,

U biedt op een arrangement:
    3-gangen menu
    Pomedori of broccoli crème soep
    ****
    Keuze uit vlees, vis of vegetarisch
    ****
    Verrassingsdessert van de Chef

Wij bieden u als service tegen een kleine meerprijs van 10 euro top gerechten. U kan hierbij kiezen uit, voorgerechten: ossenhaas carpaccio, pikante gamba's, taartje van rode zalm,pikant gebakken zeeuwese mosselen, italiaanse salade met parmaham, salade met hollandse geitenkaas. Hoofdgerechten; kogelbiefstuk van de grill, black angnus ribeye, eendenborstfilet, parelhoen, spies schwarzwald met ossen- en varkenhaaspuntjes en ee vis uit de wok met zeebaars, tonijn en zalm. nagerecht; creme brulee, sensation white met witte chocolade mousse, amerikaanse chocolade brownie en cheesecake met mango ijs.

Dit lijkt me een super voorstel voor de mensen die culinair hoogwaardiger willen dineren als een standaard arrangement waarop men bij vakantieveiling kan bieden.

"De schitzels waren belegd met 2 champignons en een paar verdwaalde uiensnippers. Kortom een flop."

Wilt u niet liegen en uw telleurstelling over het bijbetalen niet zo afschuiven. Dit doet mij niet van hoog niveau overkomen. Elk bord wordt voorzien van een bordgarnituur en de schnitzel krijgt inderdaad een gebakken mix van kastanje champions en uien.