• Lid sinds 30 april 2023

De Loohoeve

Schoonloo

G.A. Alberts heeft nog geen foto toegevoegd

1. G.A. Alberts's profielfoto
    G.A. Alberts heeft een recensie geschreven voor De Loohoeve

Samen met vrienden wilden we een gezellig etentje, de keuze viel op de Loohoeve in Schoonloo, recent overgenomen door een nieuwe eigenaar en nu meer gericht op het "gewone" publiek. Bij binnenkomst is de sfeer goed, gezellige entourage redelijk ruim opgezet met een landelijke uitstraling.

Als we de kaart bekijken valt onze keuze op het 3 gangen verassingsmenu van de kok a € 37,50 p/p, met verzoek geen vis. Het voorgerecht wordt geserveerd op een mooi kom bord, ruim voorzien van sla en... Heilbot (hoezo geen vis), ikzelf bedank, maar mijn mede gasten nuttigen het voorafje met smaak, het vierde bord welke op tafel mocht blijven werd door onze vrienden nog even lekker genuttigd. Na enige tijd komt de kok uit de keuken met een voorgerecht zonder vis (en ook zonder vlees), een bord met een grote berg Sla ruim voorzien van dressing en enkele cherry tomaten op een bed van aardappel salade.

Als het hoofdgerecht verschijnt laat onze tafelgenoot even vallen dat de snackbar thuis nog wel open zal zijn, gezien het bord geen vreemde opmerking, voor ons ligt een in 3 stukjes gesneden biefstukje (ongeveer 100 gram) op een klein bedje van puree, 2 plakjes gegrilde courgette een aardappel kroketje (1) paar stukjes knolselderij, schepje couscous en wat jus.

De biefstukjes zijn medium gebakken, niet van het beste soort vlees, wat taai en smakeloos. Ook de knolselderij en de couscous geven niet de sensatie in de mond die je verwacht. De gegrilde courgette plakjes kunnen daar weinig aan goed maken, helaas een gemiste kans. Vol verwachting zijn we van het dessert, bij verschijning is dat een heerlijk bolletje chocolade ijs op een bedje van mouse bestrooid met wat witte chocolade poeder en een krokantje wat een dikke variant van de beroemde kletskoppen blijkt.

Samengevat: de entourage is goed, het personeel doet zijn best maar het verassingsmenu is absoluut geen aanrader, met name het hoofdgerecht is niet meer dan de vulling van een holle kies. Prijs kwaliteit verhouding... hier is nog heel veel verbetering mogelijk.

4,5