De Loohoeve in Schoonloo

zo lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 21:00

1461452035 81
1481419912 80
1621195049 74

1. Samen met vrienden wilden we een gezellig etentje, de keuze viel op de Loohoeve in Schoonloo, recent overgenomen door een nieuwe eigenaar en nu meer gericht op het "gewone" publiek. Bij binnenkomst is de sfeer goed, gezellige entourage redelijk ruim opgezet met een landelijke uitstraling.

Als we de kaart bekijken valt onze keuze op het 3 gangen verassingsmenu van de kok a € 37,50 p/p, met verzoek geen vis. Het voorgerecht wordt geserveerd op een mooi kom bord, ruim voorzien van sla en... Heilbot (hoezo geen vis), ikzelf bedank, maar mijn mede gasten nuttigen het voorafje met smaak, het vierde bord welke op tafel mocht blijven werd door onze vrienden nog even lekker genuttigd. Na enige tijd komt de kok uit de keuken met een voorgerecht zonder vis (en ook zonder vlees), een bord met een grote berg Sla ruim voorzien van dressing en enkele cherry tomaten op een bed van aardappel salade.

Als het hoofdgerecht verschijnt laat onze tafelgenoot even vallen dat de snackbar thuis nog wel open zal zijn, gezien het bord geen vreemde opmerking, voor ons ligt een in 3 stukjes gesneden biefstukje (ongeveer 100 gram) op een klein bedje van puree, 2 plakjes gegrilde courgette een aardappel kroketje (1) paar stukjes knolselderij, schepje couscous en wat jus.

De biefstukjes zijn medium gebakken, niet van het beste soort vlees, wat taai en smakeloos. Ook de knolselderij en de couscous geven niet de sensatie in de mond die je verwacht. De gegrilde courgette plakjes kunnen daar weinig aan goed maken, helaas een gemiste kans. Vol verwachting zijn we van het dessert, bij verschijning is dat een heerlijk bolletje chocolade ijs op een bedje van mouse bestrooid met wat witte chocolade poeder en een krokantje wat een dikke variant van de beroemde kletskoppen blijkt.

Samengevat: de entourage is goed, het personeel doet zijn best maar het verassingsmenu is absoluut geen aanrader, met name het hoofdgerecht is niet meer dan de vulling van een holle kies. Prijs kwaliteit verhouding... hier is nog heel veel verbetering mogelijk.

4,5
  2. René Waninge

3. Gerard van der Wees

Kleine maar héél lekkere hapjes en heerlijke wijn bij elk gerecht. Ietwat lange uileg van de sommelier en in mijn eentje iewat lange tijd tussen de gerechten.

4. Omdat we wat te vieren hadden, hebben we enige tijd geleden weer eens 'n arrangementje geboekt bij de Loohoeve: 6 gangen all-in plus een hotelovernachting. De ontvangst in een voorruimte vh restaurant was zakelijk en niet erg hartelijk. We moesten zelf uitvinden waar onze kamer precies gesitueerd was. De geboekte (standaard)kamer gelukkig gemoderniseerd maar klein en sober. Gauw naar het restaurant die zich in een grote zaal bevond en niet aan de zijkant vh gebouw waar een meer intiemere ruimte was. De restaurantzaal werd gehalveerd door een enorme klimaatkast die de ruimte domineerde en waardoor er twee eetgedeeltes waren. Het zal goed bedoeld zijn maar eenmaal achter "de Muur" voelde wij ons wat geïsoleerd. De ingetogen, nuchtere benadering door de bediening kwam ongastvrij en weinig geïnteresseerd over, we hadden anders verwacht en dat gaf een ongemakkelijk gevoel. De 6 gangen waren qua grootte op amuse + niveau evenals de wijn die weinig indruk maakten. Van de 6 gangen waren er 3 gefermenteerd en dus fris zurig. Het kon ons niet echt bekoren ondanks de weergaloze opmaak ervan. De ingrediënten waren aards, sober en spetterden niet van het bord af. Het hoofdgerecht met twee stukjes sukade was lekker maar niet het piéce waar we op gehoopt hadden: het maakte geen enkele indruk. Omdat de brigade in een heel hoog tempo de gerechtjes serveerden (vaak hadden de wijn nog niet op van de vorige ronde), vreesden we binnen twee uur weer op de hotelkamer te zitten. Op hints dat het ons iets te snel ging, werd niet gereageerd. Dan maar een gang kaas toevoegen om wat langer te kunnen dineren. Over ons verzoek om het na het zoet te doen werd moeilijk gedaan, er moest overlegd worden met de keuken. Eenmaal bij de kaas aangekomen wilden we een wijn ipv van port. Dat kon maar dat zou dan dezelfde wijn als bij het hoofdgerecht worden. Wij wilden graag een andere… maar na wederom een overleg met de keuken kregen we te horen dat 'dat niet kon omdat er geen andere fles open was'! Gezeten naast een klimaatkast vol wijnen is dat een hele zuinige en verkeerde beslissing ons inziens. Om maar niet te zeggen : een doodzonde. De gastvrouw was wel aanwezig maar begroette ons niet. Ook niet toen ze een gerecht uitserveerde en ook niet de volgende ochtend toen we alleen in het restaurant ontbeten. Vreemd! Verder viel het ons op dat we door 5 verschillende leden vd brigade werden bediend die weinig uitleg gaven en ook minimaal communiceerden. Een weinig feestelijk verblijf bij de Loohoeve waar we toch al zo'n 10 jaar met enige regelmaat over de vloer kwamen. Het echtpaar kan sterren bij elkaar koken maar gastronomie bedrijven is veel meer dan dat. Omdat een jaar eerder al onze bedenkingen hadden over de nieuwe koers van de Loohoeve, hebben we besloten dat dit onze laatste keer was. Wij komen niet meer terug.

5. Niet ons resturant, duur en weinig.

6. Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar, zowel wat betreft het restaurant als hotel. Eten op zich prima maar vooral geschikt voor vegetariers. Het 6-gangen menu bestond uit alleen groenten en twee minuscuul stukjes vlees bij het hoofdgerecht en bovendien taai. Voor deze prijs zijn we zeker beter gewend. Ook het hotel niet super. De kamer was oubollig en de badkamer onhandig. Niet wat wij hadden verwacht voor het bedrag wat we er voor betaalden, ook het ontbijt viel wat tegen. Jammer.

7. Jeroen Brouwer

8. Ik was van plan met een groep mensen te komen eten. Besloten eerst even telefonisch informatie in te winnen naar de mogelijkheden en kosten.

Helaas is het bij een telefoontje gebleven, omdat mij meteen al heel duidelijk werd gemaakt dat ik van doen had met een luxe restaurant en toen ik naar de kosten informeerde en aangaf dat het al met al dan best al in de papieren liep de meneer aangaf dat hij mij dan ook niet terug hoefde te bellen omdat het toch boven mij budget zou zijn.

Heel bijzonder dat meneer aan de telefoon reeds mijn budget kon bepalen terwijl ik daar zelf nog niet eens over had nagedacht.

Kortom jammer en volgens mij een gemiste kans.

9. Harwig E.

Ongastvrij, deuren op slot, geen ontvangst bij aankomst, geen inlichtingen over gang van zaken in hotel. Onprettige sfeer ondanks klassieke muziek bij het ontbijt. Afgeblaft tijdens het inladen van de auto bij vertrek. Zeker geen aanrader wat het hotelgedeelte betreft.

10. Willem&Alletta

Niet direct een restaurant wat in ons systeem zat maar we hebben beide genoten van heerlijk eten. Personeel gaf op leuke manier uitleg over gerechten. Wijn was perfect passend bij gerecht. Kortom, een aanrader voor iedereen die eens lekker wil eten op sterren niveau.

11. Hillie Blok-Helbig

12. Pieter Witte

Eindelijk weer een restaurant met een kok die koken kan. Er wordt gewerkt met mooie streekprodukten. Voortreffelijke wijnen, kortom voor de ware liefhebber een echte aanrader. Het is niet voor niets dat het hotel restaurant allerlei prijzen heeft gewonnen en in allerlei bladen wordt aanbevolen. Wat ons betreft een tien met een griffel. We zullen zeker terug komen, maar dan nemen we wel een groep vrienden mee.

Pieter en Ingeloes Witte, Hoog keppel.

13. We hadden op de bonnefooi een tafel gereserveerd en kwamen er tot onze schrik bij aankomst achter dat het restaurant toch iets luxer was dan we verwacht hadden, helemaal onze dochter van 12 en geen gemakkelijke eter.
    Dit alles was geen probleem voor de bediening en de kok die hun uiterste best hebben gedaan om het ook haar culinair naar de zin te maken, voorwaar geen gemakkelijke opgave voor een kind dat weinig anders dan frikandellen lust.
    Het eten was voortreffelijk, en de wijn eveneens. Zeer de moeite waard en we komen beslist nog eens terug!

14. Lunch was wel goed op het terras, maar de bediening ronduit slecht!

4,5
  15. Vrijdag 14 juli 2011 gedineerd in het restaurant. De kok en de sommelier de vrijheid gelaten en daarvan hebben we geen spijt gehad. De gerechten waren prima op smaak en de wijn paste er goed bij. De bediening was correct en vriendelijk. Zeker een restaurant om nog eens naar terug te gaan.

16. Wat een mooi restaurant!

Heerlijke smaakvolle combinaties, van het begin tot het eind genieten!

17. Zeer teleurstellende ervaring. Het restaurant zou bijzonder moeten zijn. De gerechten waren echter alles behalve bijzonder. Weinig smaakvol, wat warm moest zijn was lauw...wat koud moest zijn ook. Kleine porties. De inrichting was smaakloos en kil (na de recente verbouwing!). Het personeel was onvriendelijk en niet service gericht. De ober wilde ons overtuigen dat de Franse wijnen de beste wijnen zijn, hadden wij geen behoefte aan. Het meest bijzondere was wel dat zij eerst even kwamen vragen of wij wel wisten wat het kostte...we zaten er toch echt niet in een campingoutfit!

3,3
  18. vier wandelaars op 2e paasdag

Wij dachten na een pittige wandeling even lekker te lunchen bij de Loohoeve in Schoonloo, het zag er ook gezellig uit zo op het terras.

Wij bestelden 3 salades met geitekaas en een zuurdesembrood met zalm.

Dit laaste was nog het beste te pruimen.

De salade zat in een heel groot mooi bord, moest zoeken om iets te vinden, het was oud en droog met hier en daar een drup saus en twee plakjes geitekaas en een verdwaalde pijnboompit, prijs 8 euro 25!

De reactie van de eigenaar was hoogst onsportief en absoluut niet klantvriendelijk, te weigig ingekocht voor de paasdagen?

19. Vanuit Maastricht naar Drenthe en naar Herberg de Loohoeve was zeer de moeite waard. Mooie omgeving. Een zeer goede comfortabele, heldere en zeer verzorgde kamer en natuurlijk het eten. 's Morgens het goede ontbijtbuffet en dan het diner: het menu in de Brasserie was erg lekker en zeer goed verzorgd en de dag erna het heerlijke en verfijnd en ‘puur’ verrassingsmenu in het nieuwe sfeervolle restaurant. En natuurlijk de goede en vriendelijke bediening. Als totaalbeeld: een zeer aangename positieve ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is.

20. Wij hebben hier gegeten en overnacht op 20 augustus 2009. Naast een vriendelijke ontvangst, en een prima kamer, heeft vooral het diner ons verrast. Er was ruim aandacht voor de wensen van onze 11 jarige dochter, deze werden op een uitstekende (en culinaire) manier ingewilligd door de chef. Geen frikadellen, kipnuggets en patat, maar "volwassen" eten!

Hij heeft een 4-gangen verrassingsmenu bedacht waar wij alle drie van hebben genoten. Dit is de manier hoe je met je gasten moet omgaan! De kwaliteit was prima, en de entourage idem. Aanrader!

21. We hebben hier heerlijk gegeten. Werkelijk uitstekend. Je voelde je de hele avond verwend. Niet iets om even vlug iets te gaan eten. Neem er de tijd voor en geniet!

22. Conny Oortman

Je voelt je hier echt verwend. Je krijgt alle aandacht, men onthoudt je speciale wensen en het eten is subliem. Super voor mensen, die niet veel eten willen, maar fijn eten met een bijpassende wijn. Echt een aanrader voor de culinaire genieter.