• Lid sinds 10 augustus 2011
  • Leeftijd: 81

Liefhebber van restaurants waar je een goede maaltijd krijgt, waar je bord ook gevuld is, maar niet waar je eten moet zoeken, vanwege de zogenaamde haute cuisine. Ook geen toekan eten, uitsluitend voor de snelle hap. Belangrijk is het goede gastheer/vrouw schap

Archeon Jefsi

Maarssen
  2. Archeon Jefsi

Maarssen

d'Olifant

Heerhugowaard

Ben Roest heeft nog geen foto toegevoegd

1. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor Archeon Jefsi

Met zijn 8 hebben we genoten. Ook (juist) voor de jongeren veel aandacht.
    We wisten het van voor de Corona en het is nog steeds goed. Dat is niet overal.
    Dus hulde voor het feest dat wij konden vieren.

2. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest vindt Archeon Jefsi leuk

Ben Roest

3. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest vindt de recensie door Ben Roest voor d'Olifant leuk

Absoluut een aanrader. Eten is gevarieerd en smakelijk. Geen vervelende wachttijden.
    Prima prijs.
    Helaas de drank is erg duur. En gewoon een glas kraanwater ontbreekt.
    Dus een 9,5.

4. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor d'Olifant

Prima prijs.
    Helaas de drank is erg duur. En gewoon een glas kraanwater ontbreekt.
    Dus een 9,5.

5. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest vindt de recensie door Mevr. A.C.Berger voor d'Olifant leuk

Mevr. A.C.Berger

Het was wederom fantastisch!

6. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest vindt de recensie door corrie bakker voor d'Olifant leuk

corrie bakker

Helemaal top service, kwaliteit. We zijn er vaak geweest maar het eten is en blijft een belevenis Om de 3 maanden een nieuw menu Keuze genoeg voor elk wat wils we zeker weer terug.

7. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest vindt La Cubanita niet leuk

Ben Roest

8. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor Het Glaslokaal

Met 4 personen heerlijk gegeten (AH menu). Komen er zeker nog een keertje graag terug. 1 minpuntje: het geschonken biertje, zelden zo'n klein glaasje bier gezien voor veel geld. Als je tong nat is, is het glas leeg. Een veel voorkomende horeca kwaal.. Ik snap niet dat je niet gewoon minstens 0,4 of een halve liter krijgt. De wijn was prima, maar ook was de hoeveelheid zuinig. Maar verder niets dan lof over het eten en de zorg daaraan besteed. Vrolijke vriendelijke medewerkers. Graag komen we nog een keer (is er dan wel een groter glas?).

9. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor Cornelis

Het bestaat dus nog echt in Nederland; een fantastisch vriendelijk restaurant. Ten eerste goed tot prima gerechten en de aanvullingen zijn uitstekend. En een extra pluspunt; is er een van de aanvulling op? Dan krijg je onmiddellijk een extra bakje, zowel van de frites en gebakken aardappelen en van de vele soorten groenten. Ten tweede: Niet een half uur wachten en extra betalen, nee meteen en ze vragen het regelmatig. De drank is niet dat lullige 20cl flesje.of waterige tapbier. Prima. Het glas wijn is niet een bodempje maar een flink vol glas met goede huiswijn.

Een uitstekend gastvrij restaurant (als je het leuke maar erg drukke Huttenheugte voor een keertje niet wil). Soep heerlijk, hoofdgerecht (vis) om je vingers... de aanvullingen om te smullen en het toetje met ijs met schuim, zelden zo goed nagerecht gehad. Het is dat het ver van ons huis is (150km) maar anders...

Het bestaat dus nog in Nederland, dat in tegenstelling tot de huidige cultuur van duur en weing op je bord in heel veel restaurants (Sint zei al dat kan alleen in Drenthe). Je moet ze zoeken die zo gastvrij zijn en luisteren naar de gast. Daags ervoor aten wij even over de grens en daar is dat standaard. In Nederland kijk je te vaak naar een bedje van en gevuld met, zodat de Febo voor de maag vulling moet zorgen. Jan Boerefluitjes zou kunnen hebben gezegd. Ga gerust in Dalen naar restaurant Cornelis. Heel goed... want daar is niks mis.

10. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor Solo Pasta

Het was maandagavond weer super. Met een groep van 6 personen werden we gezellig ontvangen.

Even een drankje vooraf, dan aan tafel die er gezellig uitzag. Omdat we wel een antipasti wilden, maar niet per persoon, stelde de ober 2 grote schalen te maken, zodat iedereen naar behoefte ervan kon proeven. Er zat werkelijk van alles op. Een ieder kon proeven van de heerlijke hapjes.

En het hoofdgerecht is prima, goed van kwaliteit en goed van prijs en flink.. De aandacht van bediening was zonder meer attent! Iedereen tevreden over deze avond. Of je nu met 2 of 6 personen komt, het is een aanrader. Prijs/kwaliteit /entourage een 9!

Voor mij de 4e keer goed en ruim voldoende voor een flinke eter!

11. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor De Vier Balken

Zo kan het ook. Prima ontvangst, even de tijd voor de klant en gewoon goed. Een heerlijke soep, prima als je even wil rusten tijdens een wandeling. Hier komen we zeker terug.

12. Ben Roest's profielfoto
    Ben Roest heeft een recensie geschreven voor De Buren

Een pure verrassing, niet alleen de reden (40 jaar getrouwd, vrienden hadden ons verrast en hebben 9 augustus 2011 daar fantastisch en gezellig gegeten). Het verrassingsmenu was niet alleen van zeer goede kwaliteit, het werd ook prettig geserveerd. Leuk was de ontvangst, de goede vragen van de bediening, zoals wanneer wenst u de volgende gang......dat heet nu eens aandacht voor de gast. De schotels waren leuk ingedeeld, en ruim voldoende. Voor elk wat wils bij het voorgerecht en hoofdgerecht. Het nagerecht was mijn smaak, maar iets minder variatie. Toch smaakvol.

De sfeer was ontspannen. In jaren niet zo prettig sfeervol en goed gegeten. Zou ik voor alles een 10 willen geven. En reken maar dat wij tegenwoordig zeer kritisch zijn geworden. Dit is een plek waar je zeker 1x per jaar moet terugkomen, al kom je zoals wij uit de provincie Utrecht. Reis er heen en je wordt zeer aangenaam verrast.

Als je echt haute cuisine wil hebben moet je misschien naar Michelin sterrenrestaurant, (en een dikke portemonnee)

Toch geef ik ze een 9+, vanwege variatie, smaak en de presentatie. Geniet hier gewoon.