Lunch Diner

1386209397 44
1472053063 39
1604720547 70
1620328486 65

1. Op 04-08 een tussenstop gemaakt om even te eten bij de vertrouwde Toekan.
    De gastvrouw zuchtte nog net niet toen we om een tafeltje vroegen maar van een welkom was zeker geen sprake.
    De banken bij de tafeltjes zijn ongeschikt om te dineren, zowel voor kleine als grote klanten is dit geen zitten!
    Het was zeker druk, en de medewerkster die ons zou moeten bedienen deed binnen de mogelijkheden haar best, maar er was geen structuur, geen aansturing. De gastvrouw liep letterlijk als een kip zonder kop langs overvolle tafeltjes of vragende gasten zonder één hand uit te steken en haar medewerkers te ondersteunen.
    Medewerkers liepen meermalen met lege handen heen en weer door de zaak terwijl de gasten duidelijk ontevreden keken en met elkaar spraken over deze "bedrijfsvoering".
    Sommige tafels hebben 45min moeten wachten voordat ze geholpen werden.
    De kwaliteit en kwantiteit van het eten waren overigens prima, maar door deze ervaring rijden ook wij dit slecht aangestuurde van der Valk restaurant voortaan voorbij.

2. Hilda Rosman

3. De Opschepper

4. Jack Custers

5. Was ooit erg goed, valt nu erg tegen. Ongezellig klein tafeltje, uitgedunde kaart, prijs/kwaliteit verhouding is zoek. Kritische opmerkingen neemt het personeel ter kennisname maar het interesseert ze duidelijk geen zier. Positief is wel de saladebar maar om daar nou voor om te rijden? Neuh.

6. Martin

7. Rob 26 punten

Met een groep van 10 man gegeten. Kwaliteit was zeer slecht en de bediening brutaal. Carpaccio met geschaafde Goudse kaas? Kom nou toch... En als je vraagt waar de beloofde pijnboompitten waren, krijg je het antwoord: ja, het gerecht kan elke dag anders zijn. Maar ze stonden wel op de menukaart mevrouw... Even later komt het meisje doodleuk zeggen dat de pijnboompitten op drie toastjes waren gesmeerd, in tappenade vorm. Kijk, dan neem je de klant niet alleen niet serieus, je zet hem ook voor lul. Ken je klassiekers Van der Valk Venlo 😤
    Dan maar de kalfsoester met zwezerik en risotto. De risotto leek meer op droge witte rijst met truffelolie, en de zwezerik, mijn favoriete gerecht heb ik terug gegeven. Niet te hachelen. We hebben het toetje laten zitten. Wat een aanfluiting. Nooit meer.

1,6
  8. wij hadden op een vrijdagavond een tafel gereserveerd voor 7 personen vanwege de diploma-uitreiking van onze dochter, hierbij gevraagd voor een mooie tafel. Bij aankomst in het restaurant kregen we een grote ronde tafel, mooi gedekt. Heel feestelijk. Wij werden netjes en zeer vriendelijk bediend door het personeel. Bij het dessert was het zo geregeld dat we allemaal tegelijk ons nagerecht kregen door 3 personeelsleden want als verrassing hadden ze vuurwerkstokjes aangestoken. Voor ons was het een zeer geslaagde avond.

9. Als verrassing voor schoonmoeders 50ste verjaardag gereserveerd met 21 personen waarvan 3 kindjes en 18 volwassenen. We kwamen aan in het restaurant en er waren 3 aparte ronde tafels gemaakt die heel ver uit elkaar stonden en waar zelfs een muur tussen stond! Nou, gezellig met de hele familie eten, die je niet eens zag?!

Ik ging naar de chef bediening om te vragen wat hier de bedoeling van was, ik had aan de telefoon gereserveerd voor 21 personen en ging er blindelings vanuit dat we gewoon aan 1 tafel konden zitten, ik denk dat je er als gast ook wel vanuit mag gaan dat het gemeld zou worden als het niet mogelijk is om zo'n grote tafel te kunnen maken! De chef bediening antwoorde meteen: "nee dat is niet mogelijk in ons restaurant, dus ik kan niks meer voor je doen". Ik stond helemaal perplex want ik zag dat er genoeg ruimte was in dit restaurant en alles wat we voorstelden of dat dan wel mocht om aan een andere tafel te zitten keurde hij af!

Uiteindelijk ging er een tafel weg en vroegen we of daar dan de andere helft van onze groep mocht zitten omdat we elkaar dan op ze minst konden zien! Dat mocht dan uiteindelijk, we probeerden er maar het beste van te maken, want het was toch de verjaardag van onze Sarah!

We hadden ook een kamer geboekt voor moeder en vader als verrassing en alles was al betaald, dus weggaan was ook niet meer mogelijk. Toen we eindelijk zaten kregen we ons eerste drankje, mijn wijnglas en dat van mijn man waren allebij heel erg vies en we vroegen om een schoon glas; ze namen het wel meteen mee, maar echt vrolijk waren ze niet meer met ons!

Het eten was redelijk, het jammere was ook dat ze ons ook echt als 2 aparte tafels behandelden. Brood een paar keer extra gevraagd en niet gekregen.

We hebben er een gezellige avond van gemaakt ondanks de ongezellige 2 aparte tafels en schoonouders lekker geslapen in het hotel, maar een 2de keer nooit meer!!!

(Aanvulling door recensent in latere recensie)

Graag wil ik terug komen op mijn eerdere reactie. (Het verhaal van schoonmoeders verjaardag) ik heb contact gehad met het hotel en dit is zeer professioneel opgelost! Dat wil ik dan ook graag erbij vermelden!

5,3
  10. Eerste keer bij Van der Valk Venlo maar nooit meer!

Hoofdgerecht was redelijk, maar 2 drankjes kunnen bestellen, 1e drankje werd meteen gevraagd bij binnenkomst. 2e drankje hebben we 2x voor moeten vragen. Personeel liep vooral heel druk te zijn met het afruimen van tafels en opnieuw dekken ervan en had weinig oog voor de gasten die nog zaten te eten. Toen onze borden afgeruimd waren werd er gevraagd voor een dessert, we gaven aan dit te willen hebben. We bestelden met zijn 3en hetzelfde dessert en er werd aangegeven dat ze er nog maar 1 hadden?! Prima geen probleem bestellen we iets anders, we vroegen voor het vanille ijs met warme kersen en slagroom, dit gekregen met zijn 3en maar proefde hier iets heel vreemds aan. Zo vreemd dat het smaakte naar overgeefsel en zurigheid. We wisten even niet of dit kwam door de kersen of het ijs maar het smaakte zo smerig dat wij het niet op wilde eten. We vroegen een meneer of hij onze borden mee wilde nemen en legde hem uit dat het dessert vreemd smaakte. Hij nam ze mee, kwam terug en vertelde dat hij het geproeft had maar dat het gewoon normaal smaakte. Vreemd vonden wij, omdat wij dit met zijn 3en wel degelijk proefde! We werden gevraagd of we iets anders wilden bestellen. Ja, want wij wilde immers graag een dessert. Opnieuw ontvingen wij de kaart en bestelden een Dame Blanche. De chocoladesaus was heerlijk, maar de smaak die we geproefd hadden was duidelijk het ijs. Want ook dit ijs smaakte naar overgeefsel. Na 15 min kwam de serveerster vragen of het smaakte. We gaven aan van niet en zeiden dat het het ijs was wat zo vies smaakte. Ze nam onze borden mee, het personeel smoesde wat onderling, er werd gewezen en gelachen naar onze tafel en we hebben niemand meer gezien. Ons drinken was op en we hadden graag een drankje gehad om de smerige smaak weg te spoelen. Maar zelfs dat werd niet gevraagd! We hebben uiteindelijk gevraagd om de rekening (waar de Dame Blanhce gewoon bij was geteld) hebben deze betaald en zijn teleurgesteld naar huis gegaan.

Ik ga wekelijks uit eten, en we zijn echt geen zeurders, soms is het beter of slechter dan anders. Maar dit is gewoon te slecht voor woorden. En dat voor een van NL grootste hotel en restaurant ketens. Voor ons een dikke 0!

11. J. Schreurs en J. Schreurs-Canters

Vorige week bestelden wij een seniorenmenu: echt té kleine porties voor een behoorlijke prijs. Hierna hadden we nog honger en daarom bestelden we nog een dessert, een ijsje voor E 7,50 per persoon; we moesten er bij wijze van spreken naar zoeken op het bord. We vonden dit schandalig, temeer daar we een paar jaar geleden altijd goed konden eten bij Van Der Valk.
    We zijn niet van plan om nog ooit te komen eten bij jullie, en we zullen het niemand aanraden.

3,3
  12. Hier met eerste kerstdag geweest, overnachting geboekt inclusief kerstbuffet. Zwaar tegengevallen. Had niet verwacht dat ik voor 136 Euro (3 personen en 1 kind) koude patat en doperwten met peentjes moest eten. De hertenbiefstuk was erg rauw en bloederg en aan de landhotel zat een rauwe bijsmaak. De zalm was koud en erg rauw van smaak en was zonder heel veel zout en peper niet te eten. Personeel was zeer scherp op de tijd en kwam wel even vertellen dat ik nog een half uur had van de twee uur dat ik mocht dineren, daarna 15 min enz.

Eenmaal afgerekend en op de kamer besloot ik toch mijn ongenoegen te uiten bij de receptie en de General manager van het hotel. Deze gaf ruiterlijk toe dat het eten koud was en dat daar niet op gelet was, waarop ik hem vroeg hoe de chefkok het in zijn hoofd kon halen op kerstavond rode kool, sperziebonen en doperwten/peentjes voor die prijs aan de gasten voor te schotelen.

De koude salades en het buffet voldeden dan wel voor mijn beleving, maar kom hier nooit meer eten. Mijn kerstavond was verpest, temeer omdat de McDonald's ook gesloten was in een stad waar je ook nog stedenbelasting moet betalen. Rest mij wel te zeggen dat ik van het bedrag van 136 Euro voor het kerstdiner wel een compensatie heb gekregen van 40 Euro van de manager en zijn welgemeende excuses. Vorig jaar een topkerst gehad in dit hotel, dit jaar verpest. Kom er nooit meer.

1,5
  13. Het restaurant is vernieuwd. Nieuwe meubels, anders ingericht. Vriendelijke gastheer en het eten was heerlijk. Zoveel beter, alsof daar een nieuwe wind waait. Ook meer keuze nu. Ga zo door.

14. Besteld: onbeperkt spareribs 1,5uur incl drinken.

Er wordt niet gevraagd (als bestek duidelijk aan de kant ligt voor nog een ronde) of het voldoende was, maar 1 keer gekregen dus. Na 2 drankjes wordt ook dat niet meer gevraagd (wel aan tafel geweest voor evt nagerecht = extra kosten).
    Frietjes die erbij geserveerd zouden worden was in totaal 1 goede hand voor 2 personen.

Geen aanrader dus, gelukkig veel salade opgeschept bij buffet.

1,6
  15. Personeel was chagrijnig en praatte zelfs dialect. Toen we binnenkwamen was er geen mogelijkheid meer om binnen te zitten en werden naar buiten verwezen. Eenmaal daar kregen we stokbrood en kwamen we er al snel achter dat de nabijgelegen snelweg (ongeveer 100 meter!!) wel erg storend was. De sfeer was 0,0 de snelweg was zo ontzettend storend dat we het eten misschien minder de kans hebben gegeven. De friet was echter enorm hard gebakken, het zou me niet verbazen als het al voor de tweede keer was gebakken. De zeebaars was smakeloos en de kalfsbiefstuk was zo goed als rauw ( er is niet gevraagd hoe ik hem gebakken wilde hebben). Al met al was het eten redelijk, de sfeer uitermate slecht en het personeel alles behalve vriendelijk.

16. Met 4 personen gegeten na bezoek Floriade. Leuk restaurant, goed eten maar aardappel/warme groente garnituur was maximaal voor 1 persoon. Kon bijbesteld worden maar duurde dan zo lang dat de rest van het eten al op was omdat het anders koud zou worden. Groot minpunt. Mag bij Van der Valk toch niet gebeuren denk ik.

17. Personeel heeft geen aandacht voor klant. Eten goed, maar erg kleine portie. Hebben bij andere restaurants van vd Valk veel beter gegeten met vriendelijker personeel.

4,7
  18. Vandaag hier een parelhoen gegeten. Het restaurant ziet er goed uit. (pas verbouwd) Vers stokbrood met (kruiden)boter bij ontvangst en een saladebar met wortelreepjes, sla, tomaat, salades en... appelmoes. Het eten is verzorgd en je krijgt er altijd een bakje friet, gebakken aardappelen en warme groenten bij. De portie parelhoen was vrij klein, maar het is denk ik duur vlees. Voordeel van Valk Venlo is dat je er salades bij kunt pakken en dus niet vol raakt van het vlees zoals bij de Shoarmazaken.