ma vanaf 11:30

vr vanaf 11:30
za vanaf 11:30
zo vanaf 11:30

1. adriaan 74492 punten

Ze stonden niet echt op mijn “to to” lijst maar we hadden er inmiddels al aardig wat goede berichten van vernomen. Na de griep met een nog deels verstopte neus vond ik het een geschikt moment om het eens uit te proberen.

De ligging van het restaurant is uitstekend, op (wat mij betreft) de beste locatie van de Piushaven met rondom water en een groot terras. De (relatief kleine) deels open keuken licht centraal, hieraan geschakeld een grote bar. De inrichting is sfeervol met veel tafeltjes aan het raam, zowel lage als hoge. We mochten er een kiezen, het werd een hoge langs de zuidgevel, fijn. We bestelden het prettig geprijsde lunchmenu.

Als aperitief, die tevens eerste begeleider werd, een Spaanse Verdejo die goed beviel. Uit de keuken een flink gerecht. Handgesneden tonijn tartaar fris aangemaakt en overgoten met een basilicum olie, op een mayonaise van zwarte olijven, erop een sterk gekoelde antiboise, luchtig schuim van parmezaan en krokante stroaardappelen (pommes paille). Verfijnder dan verwacht met prima smaken en goede textuur, de wijn sloot keurig aan. (7,5)

Voor bij het pièce een Neropasso Rosso uit de Veneto, kersensap met pruimen confiture een echte allemansvriend. Uit de keuken een flink stuk langzaam gegaarde short rib afgelakt met appelstroop, ernaast een portsaus. Als garnituur een quenelle van bloemkool met nootjes, stronkje gebakken witlof, takje bimi, dotjes aardappelpuree, partjes champignon en wortel. Het vlees was om te zuigen, het vet was gelukkig niet krachtig van smaak en maakte het vlees wat sappiger. De wijn werd duidelijk wat frisser naast het vlees met de ronde portsaus. In het garnituur mooie pure smaken om af te wisselen. (7,75)

Als afsluiter nog een espresso met bonbon.

Bediening was zeer goed verzorgd, correct met gezelligheid.

Kortom een hele degelijke laagdrempelige keuken met prima bereidingen en goede ingrediënten. Relatief royale porties, onze buikjes waren na twee gangen behoorlijk gevuld. Op een top locatie met mooi terras.

2. Bert Vanders

Goed menu, heerlijk gegeten, aanrader.