in Helmond

Van Pizza tot pasta, van oesters tot kreeft.

1. In het restaurant gegeten. In de 25 jaar dat wij daar naar toe gaan nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Bij binnenkomst wordt je naar je tafel begeleid, maar duurt het vervolgens 30 minuten voordat je opgemerkt wordt dat je nog geen drinken hebt en ook nog geen menukaart.
    In plaats dat de serveerster ons naar de tafel brengt, 30 seconden wacht totdat iedereen zit en meteen vraagt of iedereen wat wil drinken, dan heb je alvast drinken staan. En da's toch ook omzet.

Als de drank wordt gebracht laat de serveerster een vol glas wijn over mij heen vallen, blouse en broek doordrenkt met de drank en de rest inclusief het glas kapot op de grond. Hiervoor krijg je 100 excuses maar dat was het doen ook.

We krijgen een mandje brood en na 45 minuten wachten hebben we maar weer een mandje brood besteld omdat de kinderen aan tafel honger hadden. Als dit mandje brood na dik 15 minuten nog niet is gebracht ga ik aan de bar vragen of ik nog dat mandje brood kan krijgen. Jawel na 5 minuten krijg ik 1 mandje brood en 2 minuten daarna komt de andere serveerster nog een mandje brood brengen !

Ik ben op een gegeven moment gaan vragen wanneer het voorgerecht wordt gebracht. Vanaf binnenkomst tot inzetten van de eerste gang heeft het 1 uur en 15 minuten geduurd.
    Dan bestel je nog wat drinken en hiervoor ben ik na 20 minuten zelf naar de bar gegaan om dat zelf te gaan halen. Allemaal gemiste kansen, vooral de drank als je dat als bediende eens regelmatig vraagt of je nog wat wilt bestellen dan kan je dat op een avond met een restaurant vol gasten aardig wat omzet verhogen.

Na bijna 2 uur ben ik wederom naar de bar gegaan om te vragen wanneer het hoofdgerecht wordt gebracht, of ik de status van onze bestelling mag weten omdat ik 2 uur toch wel erg lang vindt om een hoofdgerecht te krijgen. Waarbij ik aangeef dat ik zie dat ze hard lopen met de 3 serveersters en dat ik heus wel begrijp dat ze hun best doen.

De status zou opgevraagd worden, wij krijgen deze in ieder geval niet te horen, maar na 10 minuten krijgen wij alsnog ons hoofdgerecht, minus 1 pizza. Die waren ze vergeten.
    Die vergeten pizza wordt gebracht op moment dat de overige mensen aan tafel hun gerecht al half op hadden.

Een serveerster komt vragen of wij iets willen drinken van het huis, jammer genoeg is er net drinken gebracht en slaan wij dit aanbod af.

Bij het afrekenen ben ik gaan vragen of de rekening die ik gepresenteerd krijg ook het bedrag is wat ik moet betalen. Ik vraag dit omdat er drank is aangeboden net nadat wij besteld hadden, ik vraag of dit dan verrekend kan worden en ook vanwege de verlate pizza en de glas wijn die over mijn kleren zijn gekomen.

De uitkomst is dat ze een fles water en een flesje fanta niet hebben berekend en dat ik de eventuele kosten van stomerij kan declareren.
    Niet precies het antwoord dat je zou verwachten, geen restaurantmanager die even naar je toekomt om zijn excuus aan te bieden en je verhaal aan te horen.

Helaas hadden de tafels naast en achter ons, en volgens mij alle gasten die avond last van lange wachttijden en serveersters die zoveel mogelijk alles probeerden te redden wat er te redden kon.

6,3