Ristorante Sicilia in Helmond

Van Pizza tot pasta, van oesters tot kreeft.

ma Gesloten
di 15:00 - 20:00

Omschrijving

Dinsdag t/m Vrijdag 15:00-22:00 Zaterdag & Zondag 13:00-22:00. Bijvoorkeur telefonisch reserveren!!!

Ristorante sicilia, Helmond. Italiaans/Siciliaans Restaurant. Wij doen ons best om u hier wat van de Italiaanse sfeer te laten proeven met behulp van onze specifieke Italiaanse en Siciliaanse keuken.

Van Pizza tot pasta, van oesters tot kreeft. Een uitgebreide kaart voor ieder wat wils. Aangevuld met Siciliaanse specialiteiten en seizoensgerechten. Met meer dan 50 wijnen op onze wijnkaart en meerdere wijnen per glas.

• Halal

1300672000 71
1468002027 79
1635332054 73
1713419399 77

1. Oudbolllige sfeer in restaurant. Mag wel wat gemoderniseerd worden of kies voor een kitscherig italiaanse sfeer met plastic druiven en alles erop en eraan. Eten is wel lekker, beetje duur.

2. Heerlijk gegeten en fijne bediening, alleen jammer dat de desserts op waren. Maar verder helemaal top.

3. Prima gegeten met ruime keuze aan glutenvrije mogelijkheden. Bediening was snel en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

4. Frank van Eemeren

Eten en bediening was top. Ook de service was heel goed. Het interieur mag wel een upgrade hebben. De stoelen zijn erg hard en niet comfortabel.

5. Alie van Noord

Zeer gastvrij, en heerlijk gegeten.

6. Sonja De Poorter

Heerlijk gegeten, nette bediening, alles zag er goed verzorgd uit.

7. Wim Janssen

Hoofdgerecht smaakte goed, nagerecht (tiramisu) was slecht, duidelijk dat deze al minstens een dag van te voren gemaakt was. Het water stond onder in het glas en de koek was doordrengt met dit water zodat het eigenljjk niet te eten was.
    Gr. Fam. Janssen.

8. Wat een heerlijk restaurant met vriendelijke bediening, mooie gerechten, lekkere wijn. We komen zeker nog eens terug!

9. F. Clements

Het eten was goed, bediening deed zijn uiterste best maar 1 uur wachten op je voorgerecht is wel erg lang. En het was ook nog eens niet zo een ingewikkeld voorgerecht (oesters en een salade) vandaar 3 sterren voor service en sfeer

10. J.M.M. Smits

Het was wederom voortreffelijk. Niet alleen de genoten maaltijd was erg smakelijk,
    de bediening was goed en de prijs viel erg mee.

11. Voor het eerst hier gegeten. Klein onopvallend restaurant die pas opvalt als je binnen komt en er gaat eten.
    Super lekker gegeten van de specialiteitenkaart. Er was zoveel keuze dat we binnenkort nog een keer moeten gaan.
    Zeker een aanrader.

12. Op een zaterdagavond in december hebben we hier gegeten. Het eten was voortreffelijk alhoewel het lamsrack wat te rose was, is een kwestie van smaak maar er werd ook niet gevraagd wat de wens was. Verder uitstekend, er is ook een mooie wijnkaart met voldoende keuze.
    Minder was de sfeer, er was een gezelschap van 20 mensen waardoor er, mede door hen maar de zaak was vol, enorm veel rumoer was, dit gekoppeld aan een slechte akoestiek maakte een gesprek met je tafelgenoten welhaast onmogelijk. Door het gezelschap moesten we 1.5 uur wachten op het voorgerecht, daarna ging het iets vlotter. Bediening is overigens erg vriendelijk maar met slechts 2 mensen in de bediening voor ongeveer 50 tot 60 klanten was het voor hen erg hard werken en voor ons, dus zeker in het begin, erg lang wachten.
    Dus zeker een aanrader maar beter niet in het weekend.

13. Berry van Den Elsen

Het was de eerste keer dat wij bij Sicilia op de Steenweg in Helmond hebben geeten het was heerlijk en gezellig ook de prijs / kwaliteit was goed zeker voor herhaling vatbaar

14. Annet Van de crommenacker

Gisteren met een vriendin bij Sicilia gegeten. Sorry maar het was ronduit super slecht. Gegratineerde Oesters smaakte alleen naar een hap kaas. Mijn spaghetti alla Vongole was smaakloos waterig en er zat nog zand en de Vongole, en dat kan zo heerlijk zijn. Vroeger heb ik er vaak goed gegeten. Ze hebben wel mijn hoofdgerecht niet in rekening gebracht. Jammer van deze avond en snel vergeten.

15. Podrabsky

Fantastisch eten, fijne,snelle en vriendelijke bediening.

16. Prima restaurant, veel keuze, vlotte bediening

17. Rene Theeuwen

We hebben er alleen pizza gegeten met een glaasje nero d'avola. omdat we naar het speelhuis gingen. Pizza was uitstekend, wijn iets minder, maar er is volop keus voor wat anders. Mooi Italiaans restaurant, prima eten, heel vriendelijke en attente bediening. Voor een volgende keer hebben we al gereserveerd en gaan we voor een heerlijke italiaanse avond, ik heb er nu al zin in. :)

18. M Boerekamps

Wij hebben Lekker gegeten.
    De Portofino is een echte aanrader.
    Top

19. Eten was lekker, veel keuze.
    Sfeer, er zou iets meer aankleding kunnen op de tafels.
    Bediening was goed en vriendelijk.

20. Voor de eerste keer hier komen eten.
    De pasta's waren heerlijk.
    Weer eens een goede irish coffee!
    We zijn erg tevreden over de bediening.
    Wij zullen zeker terug komen!!

21. Will Post

De sfeer en de bediening waren goed, het eten echter minder. De voorgerechten smaakten goed, maar mijn hoofdgerecht ossobuco, waar ik me zo op had verheugd, viel zwaar tegen. Doordat het veel te zout was, kon ik geen smaak meer onderscheiden. Het eten van mijn vrouw was ook niet in orde. Dus voor ons was dit: eens maar nooit meer!

22. Ad Mathijssen

Top gegeten, gezellig en goede bediening!!

23. Sicilia is gewoon al 30 jaar het beste Italiaanse Restaurant in onze regio.
    Alles geweldig lekker, steeds weer...

24. H G hOrzella

Het was wel druk (in verband laatste avond voor corona lockdown) maar heel lekker.
    Wij kommen hier graag terug…

25. Pizza's waren goed /perfect, bediening snel.

26. Conny

27. Zoals altijd weer verrukkelijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening!

28. Dick Suurland

29. Vlotte, correcte bediening en heerlijk gegeten! Door de plavuizen vloer doet de sfeer wat kil aan en een achtergrondmuziekje miste ik wel eigenlijk.

30. Gerrie-Jeanne Klaassens

We hebben heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad in een prettige sfeer. Ik vond het wel een beetje koud in het restaurant. Maar daar had ik die avond zelf iets over moeten zeggen.

31. Sfeervol restaurant met een goede en vriendelijke bediening.
    We hebben heerlijk gegeten en niet te vergeten het eten werd heet geserveerd wat niet in ieder restaurant zo is.
    Dikke pluim.

32. Heerlijk gegeten perfect gegrilde ossenhaas heerlijke aglio e olio spaghetti.
    Je waant je echt in italie ga zo door.

33. Ik ben een ‘wat de boer niet kent eet ie niet’ type maar ik heb zelden een betere Italiaanse kok ervaren dan bij Sicilia. Enorm ervaren, weet wat hij doet en heeft echt verstand van eten. Zelfs ingredienten die ik niet lust worden klaargemaakt op een manier dat het werkelijk formidabel smaakt. Zeker het beste Italiaanse restaurant van Helmond.

34. Ik heb er afgelopen zaterdag met mijn vrouw gegeten, en het was voortreffelijk.

Het varkensvlees voor haar, en het lamsvlees voor mij was zoals het hoort te zijn, mals en sappig en een behoorlijk portie. De rode huiswijn dronk ook heerlijk weg.

Het personeel is er vriendelijk en niet opdringerig, en men hoeft niet lang op de bestelling te wachten. Terwijl het restaurant toch bijna vol zat!

Het was voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik er gegeten had, maar men heeft nog steeds alles goed op orde.
    Het was ook deze keer weer allemaal top, en zeker de moeite waard om vaker terug te gaan.

35. Marjan van Rossum

Super lekkere pasta, en goed dat jullie geen frites serveren bij vleesgerechten maar heerlijke pittige spaghetti.

36. Goed eten voor een klein prijsje.

37. Heerlijk gegeten voor een goede prijs.

38. Lekker gegeten. Het eten was top en de service was goed. Ik kom zeker weer eens voorbij.

39. Gisteren heerlijk gegeten. Mijn verloofde had ST.Jakobsschelpen vooraf en ik champignonnetjes in knoflook-roomsaus. Als hoofdgerecht had zij Ossehaas met paddestoelen in een truffelsaus en ik een mixed grill. Alles was heerlijk. Die ossehaas smelte op onze tong en de truffelsaus met verse truffel eroverheen geraspt. Echt heerlijk. Vlotte en vriendelijke bediening. Fijne sfeer. Kortom een super avond gehad. Echt waar voor je geld. Super kwaliteit. Bedankt team Sicilia en tot snel.

40. Heerlijke Scampie al Forno gegeten! Lekkerste ooit! Gezellige sfeer en zeer nette vriendelijke bediening!

41. Lekker gegeten en vlotte bediening, voor herhaling vatbaar.

42. Goede bediening, heerlijk eten.

43. Goed eten, leuke sfeer en erg prettige bediening!

44. Heerlijk gegeten daar en de bediening is heel vriendelijk en perfect. Ik ben al naar veel restaurants geweest maar Sicilia blijft favoriet bij mij. Ik raad ook iedereen aan om hier te gaan eten!!!

45. Deborah Soler

Lekker gegeten, goede service 👌 vriendelijk personeel

46. Heerlijk gegeten en zeer attente bediening! Niks is teveel en je wordt zeer vriendelijk geholpen! Aanrader!

47. Heerlijk gegeten en lekker lang nagetafeld! Gezellige bediening die ook tijd maken voor een praatje. Prijs/kwaliteitsverhouding is super!

48. Heerlijk gegeten bij deze authentieke Italiaan!! Voor Helmondse begrippen erg goed en lekker. Ook een zeer prettige en correcte bediening. Zeker een aanrader!

49. Mevrouw Kelfkens

Een absolute Aanrader! Wat hebben we zitten smullen van al die lekkere gerechten en de bediening was top. Zeer vriendelijk & correct. We hebben een heerlijke avond gehad.
    Tot de volgende keer.
    Mevrouw Kelfkens

50. Prima eten, met een super bediening!! We vroegen wat lastige dingen in verband met kind en allergie. Alles werd perfect door de bediening opgenomen en niets was teveel.

51. Het eten was lekker, maar ben erg teleurgesteld in het restaurant. Personeel heel onervaren. Vragen of je nog brood wilt en vervolgens als het nog niet op is al van je tafel willen halen? Drankjes zo bij iemand in de schoot gooien en er kan alleen een sorry vanaf? Beetje jammer. Vind de prijzen voor de drankjes en het eten absurd duur voor wat je krijgt.

52. De bediening was gewoon belachelijk slecht, wij dachten op een gegeven moment dat wij misschien in Bananasplit zaten of zo. De kaart(en) zijn zo groot dat er wel heel veel uit pakjes en blikjes moet komen en dit proefden we ook. En de prijzen zijn gewoon belachelijk duur. Muziek stond echt hard, zodat er een gezellig gesprek niet in zat. Wij gaan hier zeker niet meer terug... Volgende keer een andere Italiaan in de buurt proberen.

3,9
  53. Lekker gegeten.o.a. Osso bucco del maestro. Alles vers en aan een correcte, eerlijke prijs. Wij vonden het in elk geval niet zo'n toeristenval zoals zo vaak voorkomt.

54. Ik heb hier heerlijk gegeten. Ik had als voorgerecht carpaccio, was goed van smaak, niet van dat goedkope waterige carpaccio. Daarna scampi dello chef gegeten, dit was echt heerlijk. Ik kom zeker weten nog eens terug.

55. In het restaurant gegeten. In de 25 jaar dat wij daar naar toe gaan nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Bij binnenkomst wordt je naar je tafel begeleid, maar duurt het vervolgens 30 minuten voordat je opgemerkt wordt dat je nog geen drinken hebt en ook nog geen menukaart.
    In plaats dat de serveerster ons naar de tafel brengt, 30 seconden wacht totdat iedereen zit en meteen vraagt of iedereen wat wil drinken, dan heb je alvast drinken staan. En da's toch ook omzet.

Als de drank wordt gebracht laat de serveerster een vol glas wijn over mij heen vallen, blouse en broek doordrenkt met de drank en de rest inclusief het glas kapot op de grond. Hiervoor krijg je 100 excuses maar dat was het doen ook.

We krijgen een mandje brood en na 45 minuten wachten hebben we maar weer een mandje brood besteld omdat de kinderen aan tafel honger hadden. Als dit mandje brood na dik 15 minuten nog niet is gebracht ga ik aan de bar vragen of ik nog dat mandje brood kan krijgen. Jawel na 5 minuten krijg ik 1 mandje brood en 2 minuten daarna komt de andere serveerster nog een mandje brood brengen !

Ik ben op een gegeven moment gaan vragen wanneer het voorgerecht wordt gebracht. Vanaf binnenkomst tot inzetten van de eerste gang heeft het 1 uur en 15 minuten geduurd.
    Dan bestel je nog wat drinken en hiervoor ben ik na 20 minuten zelf naar de bar gegaan om dat zelf te gaan halen. Allemaal gemiste kansen, vooral de drank als je dat als bediende eens regelmatig vraagt of je nog wat wilt bestellen dan kan je dat op een avond met een restaurant vol gasten aardig wat omzet verhogen.

Na bijna 2 uur ben ik wederom naar de bar gegaan om te vragen wanneer het hoofdgerecht wordt gebracht, of ik de status van onze bestelling mag weten omdat ik 2 uur toch wel erg lang vindt om een hoofdgerecht te krijgen. Waarbij ik aangeef dat ik zie dat ze hard lopen met de 3 serveersters en dat ik heus wel begrijp dat ze hun best doen.

De status zou opgevraagd worden, wij krijgen deze in ieder geval niet te horen, maar na 10 minuten krijgen wij alsnog ons hoofdgerecht, minus 1 pizza. Die waren ze vergeten.
    Die vergeten pizza wordt gebracht op moment dat de overige mensen aan tafel hun gerecht al half op hadden.

Een serveerster komt vragen of wij iets willen drinken van het huis, jammer genoeg is er net drinken gebracht en slaan wij dit aanbod af.

Bij het afrekenen ben ik gaan vragen of de rekening die ik gepresenteerd krijg ook het bedrag is wat ik moet betalen. Ik vraag dit omdat er drank is aangeboden net nadat wij besteld hadden, ik vraag of dit dan verrekend kan worden en ook vanwege de verlate pizza en de glas wijn die over mijn kleren zijn gekomen.

De uitkomst is dat ze een fles water en een flesje fanta niet hebben berekend en dat ik de eventuele kosten van stomerij kan declareren.
    Niet precies het antwoord dat je zou verwachten, geen restaurantmanager die even naar je toekomt om zijn excuus aan te bieden en je verhaal aan te horen.

Helaas hadden de tafels naast en achter ons, en volgens mij alle gasten die avond last van lange wachttijden en serveersters die zoveel mogelijk alles probeerden te redden wat er te redden kon.

6,3
  56. Wij hebben niet in het restaurant gegeten maar deze keer de pizza's en ravioli opgehaald. Dit was geen succes. De pizza's waren vet en smakeloos. De ravioli was moddergaar. De saus ook smakeloos. Het meegeleverde broodje taai. Niet voor herhaling vatbaar. We hebben thuis met wat kruiden geprobeerd om er nog iets van smaak aan te geven.

57. Mauro Chiapucci

Prettig restaurant met een gezellige Italiaanse sfeer.Alleen jammergenoeg is de omgeving om het restaurant heen minder mooi.Desondanks heerlijke spaghetti gegeten en genoten van de wijn.
    Ik vond het fijn een klein beetje Italia terug te vinden in een grijs Nederland.

58. Dit is een van de restaurant waar ik zeker weten nooit meer kom. Het restaurant zegt chique te zijn, maar dat is het zeker niet. Het eten is veel en veel te duur voor de kwaliteit, in Italië lachen ze meneer de chef vierkant uit. Ook is het hoofd van de bediening nou niet echt wat je noemt netjes. Niet echt representatief voor een restaurant.

59. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin gehad. Het is een mooi restaurant en het eten was heel lekker. Ik had vissoep genomen samen met mijn vrouw en zeebaars met zout korst was echt heel speciaal en lekker.
    Ik kom zeker nog eens terug.

60. Ik ben vandaag naar een italiaans restaurant geweest.
    Het is me aanbevolen door een goede vriend, en toen ik daar was werd het alleen beter. De service is goed en hij was ook heel aardig. Ik heb de spaghetti Bolognese geprobeerd en de pizza Margherita, ze waren allebei super.

61. Dogan Yilmaz

Heerlijke spaghetti gegeten bij dit restaurant. Echt een aanrader voor wie een Italiaans restaurant in de omgeving Eindhoven/Helmond zoekt. Mij zien ze hier snel nog een keer terug.

62. jos 11 punten

Ik was bang toen ik alle recensie las om naar dit restaurant te gaan maar ik ben toch gegaan. Ik moet zeggen dat ik heerlijk gegeten heb. Ik had de filleto biagio met paté en truffel en moet zeggen dat dat echt heerlijk was. Mijn vrouw had ravioli sicilia en was heel lekker, een paar kapotte waren erbij maar je zag wel dat het huisgemaakt was. Mijn dochter had een kleine pizza, het zag er goed uit. Ik had een geweldige avond, zeker de moeite waard om terug te komen.

63. De bediening was netjes, wij waren de enige die aanwezig waren, dus dat scheelt. De pizza's zagen er wel goed uit, maar hetgene wat ik at was vies. Alles uit blik, pot of pak, zeker niet vers. Dat kun je eigenlijk ook niet verwachten met zo'n enorme menukaart, dan wordt er nogal gauw gebruikt gemaakt van kant-en-klaar, maar dat moet niet kunnen in een restaurant. Mijn eten werd in een emaille pannetje geserveerd waarvan het emaille afgebrokkeld was. Ziet er misschien heel rustiek uit, maar zeer gevaarlijk als zo'n scherp stukje in je darmen komt. Ik heb mijn eten dan ook niet opgegeten. Ik ga er nooit meer naar toe.

2,4
  64. Wij kwamen vroeger al in dit restaurant, toen prima. Echter de laatste jaren lijkt het in een neerwaartse spiraal te zitten. Met kerst daar geweest. Duurde anderhalf uur voordat we ons voorgerecht hadden. Ook nog iemand vergeten. 2 personen hadden een t bone steak besteld. Een ervan was nog rauw! De bereiding liet te wensen over. Was compleet anders dan ik van vroeger gewend was. Voor ons was dit de laatste keer dat we in dit restaurant zijn geweest. Ver onder de maat wat eten betreft. Ook hing er binnen een penetrante grillucht. Duidelijk gebrek aan ventilatie

2,4
  65. Slecht.De menukaart is véél groot.Dit kan niet allemaal vers zijn.Valt héél erg tegen.Ik ga er nóóit meer heen.

2,2
  66. Ad en Beverley Arnoldussen

Wij hebben een aantal malen bij Sicilia gegeten en het eten was matig tot goed. De sfeer was altijd om te snijden en het is duidelijk dat de eigenaar(res) de medewerkers onder de duim heeft. We hebben een aantal malen meegemaakt dat iemand pizza bestelde en de eigenares bij de keuken opmerkte 'alweer een pizza'. Niet erg klantvriendelijk. Zondag 29 juli wat afgehaald, poker di pasta voor 2 personen en de speciale soep. De "speciale soep" was mosselsoep en voor de prijs een lachertje. De poker di pasta was echt poker want dit was de foute keuze. Nog nooit zo'n slecht eten gehad van Sicilia. Sicilia is voor ons nu 'no go'.

1,8
  67. Jolanda

Eten altijd goed, of je nu komt ophalen of dat je gezellig gaat zitten! Sfeer en bediening uitermate top!

68. Vanuit amsterdam naar helmond, gezellig dagje en lekker de dag te besluiten met een diner.

Ondanks de wisselende recensies toch hier gaan eten omdat het er geweldig uit zag. Heerlijke sfeer, nette bediening volgens etiquette en vriendelijk.

Eten was erg lekker, en ook met de kwantiteit zit het snor. Uitgebreid assortiment, voor ieder wat wils. Kortom een echte aanrader!

69. Angelique

Wij zijn zojuist na het voorgerecht opgestapt, zo slecht. Beiden jaren geleden (voor de verbouwing) daar gegeten en toen was het prima, nu was het bar en boos. Bediening traag en onvriendelijk. Zowel eten als drinken werd voor mijn gevoel op tafel gesmeten. Hebben uiteindelijk ervoor gekozen om op te stappen, mijns inziens een goede keus. Ik ga niet betalen voor zulke bediening en waardeloos eten (mozzarello in korstje, kwam uit de frituur met rauwkost van enkele dagen erbij....)

2,3
  70. Rudy 13 punten

Het eten is hier lekker en je kunt uit heel veel gerechten kiezen.

Ik heb hier 2 keer gegeten, de eerste keer was super maar de tweede keer viel het voor mij zwaar tegen. Je kunt er sowieso goed eten maar de bediening is erg slecht. Ze zijn heel erg traag en zijn zelfs onvriendelijk. Van sfeer en service kan ik dan ook niet spreken en krijgt dat voor mij ook een dikke onvoldoende.

Als je lekker wilt eten en de sfeer / service je niet uitmaakt, dan raad ik je aan om hier te gaan eten. Maar als je daar wel waarde aan hecht dan raad ik dit restaurant sterk af!

71. Het eten is heerlijk hier!

Het oude restaurant was mooi van kitscherigheid maar wel gezellig; het nieuwe restaurant is mooi maar sfeerloos en kil.

De bediening traag.

Nogmaals heerlijk eten.

72. Heerlijk eten en pizza's.

En het restaurant was heel mooi.

Bediening was wel saai!

Ik wil wel graag terug komen voor de lekkere pizza's.

73. Ik was voor de eerste keer naar dit restaurant gegaan en ik vond het geweldig.

De service was wel soms traag, maar dat begrijp ik als het druk is.

Het eten was gewoon over heerlijk lekker.

De sfeer kon wel wat beter, het is net alsof je in een witte ruimte bent met een paar dingen opgehangen. Maar voor de rest is het prima.

De prijs vind ik wel wat te duur, maar in vergelijking met het eten betaal ik het met een glimlach.

Ik zou je aanraden hier te gaan eten.

74. Ik kom hier regelmatig eten. Vind het eten heerlijk hier. Hier hebben ze een goede prijs/kwaliteit. Wat betreft de bediening vind ik ze niet traag, ook al hebben ze het druk. De gastvrouw is vriendelijk. Ik vind het belangrijkste dat ik goed behandeld word en gezellig kan eten. Dit kan ik hier absoluut.

75. Erwin 190 punten

Wij komen hier regelmatig met zijn tweeën of met onze (kleine) kinderen. De normale gerechten (pizzas en pastas) zijn heerlijk en ook nog eens vriendelijk geprijst voor kinderporties. De duurdere gerechten zijn (bijna) altijd erg lekker. De bediening is vriendelijk maar is soms wat traag met de drank. Als je voor een flesje wijn gaat, is de kans groot dat dat komt als je al een deel van je gerecht op hebt. De ambiance is aan de kille kant.
    Maar het is een goed restaurant waar we graag terug komen.

76. Het restaurant ziet er mooi uit. Veel moderner dan voor de verhuizing. De ambiance is wel iets minder. Wat het eten betreft: het ligt eraan wie het eten maakt, ik weet in ieder geval dat Salvatore Trovatello erg goed kan koken. Ben vorig jaar voor het laatst geweest en toevallig stond hij toen in de keuken. De bediening is niet altijd even goed. Ligt eraan welke ober je hebt. Moet vaak lang wachten als ik tussendoor drinken wil bestellen. Verder vind ik de prijs-kwaliteit redelijk!

77. Heerlijk eten, veel keus, sfeer.....mwahh...., maar het eten en de service maken dat meer dan goed. Uiteindelijk ben je zelf degene die de sfeer bepaald.

We komen hier minstens 1 keer in het half jaar, en dat zullen we blijven doen. Een van de betere tenten in helmond.

78. Nou, vroeger was Sicilia sfeervol, gezellig en vooral vriendelijk!

Dat kan ik nu niet meer zeggen.

Het vernieuwde restaurant straalt totaal geen gezelligheid uit en lijkt meer op de eetzaal van 'n goedkoop hotel.

De bediening door de magere heer was erg onpersoonlijk en nors.
    Hij straalt uit dat hij aan het werk is, omdat hij moet! En dat was het dan. De iets flinkere dame was wel vriendelijk en deed erg haar best om het goed te doen.

Dan het eten..............nou nou, je voelt je echt belazerd en genomen.
    Hoe kan iemand in hemelsnaam zeggen dat ie lekker heeft gegeten?

De goedkoopste ingredienten worden gebruikt, dat ligt er dik bovenop.
    Wij hadden champignons in room...specialiteit van het huis?
    Je kon het in `n holle tand steken en het was bijna zonder smaak.

Hoofdgerecht 6 scampi`s?
    Het waren 6 kleine garnalen in 'n zoute saus. Schandalig voor dat geld!

Mijn man had verschillende soorten gebakken vis............ Het waren 4 verschillende soorten idd, maar allemaal gewoon in het frietvet gegooid ( zonder smaak ).

`n schaaltje salade erbij ( zonder dressing)

En`n schaaltje gebakken aardappeltjes (lekker )

Ieder 3 drankjes : *83 * EURO.

Dat willen wij graag betalen, dat betalen we vaak genoeg, maar dan moet je er wel `n goed gevoel bij hebben. Nu hebben we het gevoel dat er iemand vanachter `n deur staat te denken...daar heb je er weer `n paar die we kunnen uitknijpen.

Dus denk 2 keer na, voor je hier heen gaat.

79. Sarah en Daan

Wij zijn niet tevreden over deze pizzeria. Ten eerste was de bediening (man) vreselijk, hij gooide de menukaart op tafel, de fles wijn werd neer gekwakt en na te hebben gevraagd aan ons of wij het lekker vonden liep hij gewoon weg zonder dat wij konden antwoorden! De voorgerechten waren niet om over naar huis te schrijven, gepaneerde mozzarella (cafetaria gehalte, niets bijzonders!) en champignons in roomsaus (niet vers en geen smaak aan!). Hoofdgerecht pizza (12 euro) en vlees (23 euro), waren wel ok, maar niets bijzonders terwijl de prijs er ook niet om liegt.

Wat onze avond goed heeft gemaakt was een hele lieve vrouwelijke bediende die echt haar best deed!

1,9
  80. Enige jaren geleden een heerlijke pizza gegeten bij Sicilia. Gezien deze ervaring voor herhaling vastbaar was, gisteren weer binnen gelopen in het (vernieuwde) restaurant.

Helaas bleek de vernieuwing geen verbetering. We hebben 10 minuten staan wachten tot iemand ons zou komen begroeten. Obers liepen stoïcijns langs ons heen en niemand die ons begroette of naar een tafel begeleidde. Erg druk was het niet in het restaurant, dus je zou denken dat 4 gasten wel welkom zouden zijn.

Helaas, helaas, een dergelijke ervaring zorgt er toch voor dat ik geen stap meer binnen de deuren van Sicilia zet.

81. adelies spierings

Vanavond hebben wij weer heerlijk gegeten in restaurant Sicilia.

De pizza's die wij in Italie gegeten hebben kunnen niet in de schijn staan bij die van restaurant Sicilia.

Zoals altijd was de bediening aardig en accuraat, de wijn prima en de pizza lekker.

Gaan jullie maar zo door dan blijven wij wel komen.

Adelies.

82. mark berens

Ik had er een tijdje terug een italiaanse pizza gehad met worst en weet ik veel wat, maar die worstjes dat waren gewoon cocktailworstjes dat kan echt niet in een italiaans restaurant.

Ik heb wel een keer de pizza del campione gegeten maar dat is jaren geleden en dat was de beste die ik ooit heb gegeten terwijl ik ook in italie pizza heb gehad. Ik denk dat ze een andere kok hebben maar mijn zus was er ook niet meer over te spreken hoewel het niet duur is.

5,3
  83. Wanneer je goed, lekker en gezellig wilt eten dan kun je dat hier. Het is een geweldig restaurant met een fanatische bediening, TOP!

Het is mijn favoriete restaurant en dat al een aantal jaren er is nog geen die hun heeft kunnen overtreffen!! Echt genieten dus!!!

Tevens niet te vergeten je kunt ook afhalen dus als je geen zin hebt om te koken en toch wilt genieten dan...!

84. 100% siciliaan

kom er al 27 jaar{vanaf begin).geweldig restaurant.maar moet wel eerlijk zijn:sinds biagio nieuwe zaak heeft en vooral sinds salvatore terug naar sicilie is.is het niet meer wat het was.er kookt niemand zo goed als salvatore trovatello.en dat durf ik te zeggen met heel mijn hart

85. wat een heerlijk restaurant. leuk personeel heerlijk eten. alles alles is er oke. zeker een aanrader!!

86. De ober was chagrijnig,en het eten echt slecht!!
    wij gaan vaak uit eten in ned. en belgie..ook heel luxe, dus we weten wat kwaliteit is.en dat was dit niet. st.jacobs schelpen in tomaten saus??het leken wel gehaktballen in tomaten saus!?visschotel voor 2pers:echt smerig.droog,aangebakken en vooral smaakloos.en dat valt niet goed te maken door het op n mooie schaal te leggen! zelfs de spaghetti/lasagne mix was nog beter van elke doorsnee afhaal pizzaria!!de zin in koffie en ijs was dus over en we zijn gegaan.
    en dan 110 euro betalen,..jammer...
    nooit meer..
    volgens mij heeft d eigenaar ergens anders n restaurant geopend!?!?vandaar...

1,4
  87. Het is vernieuwd tot een wachtkamer met witte muren, een chagrijnige ober, en prijs/kwaliteit echt belachelijk! ik kook nog beter..(en dat wil wat zeggen)

5,7
  88. Zeer goed!!!! wat een zalig eten!!!! meer dan uitstekend!!

89. Kwalitatief gezien een zeer goed italiaans restaurant!

90. Na gereserveerd te hebben nog drie kwartier moeten wachten op een tafel. Toen in een half uur het voor en hoofdgerecht geserveerd krijgen!

91. umit&gabriel

de borden zijn altijd schoon.

92. bediening en service uitstekend en kwaliteit van het eten is ook super!!