1. PC Elsevier

Mijn ervaring (hebben jullie even?)

Op maandag voor kerst 2013 gingen we eens gezellig uiteten met de familie. Dus met volle moed naar de Beren in Roosendaal. Na een gezellig borrel kwartiertje aan de bar, die barman was de enige gezellige in die zaak!! Konden we naar onze tafel. Helaas waren ze een tafel vergeten te reserveren voor ons, terwijl wij toch echt ruim van te voren hadden gereserveerd. Uiteindelijk een wankele tafel in een hoekje gepropt met drie kinderen erbij.

Na het bestellen kwam het voorgerecht redelijk snel. Toen we daarmee klaar waren, hebben we meer dan een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Toen mijn zwager uiteindelijk ging zeuren bij de eigenaar, kwamen dan eindelijk wat hoofdgerechten op tafel. Helaas was het maar de helft van wat we besteld hadden. Na wat klachten tegen de bediening kwam de eigenaar zeggen dat het druk was in de keuken en dat we daar maar begrip voor moesten hebben. Uiteindelijk na veel gezeik vanuit hem, kwamen de andere gerechten op tafel. Nadat ik had gezegd dat de andere gerechten nu koud waren, moest ik maar niet zeuren want die stonden maar net op tafel volgens die muts. Nou die stonden er al tien minuten, muts!

Nou hebben wij zelf ook een horeca bedrijf, maar als ik zo zou reageren tegen mijn gasten (ja, wij hebben gasten en jij hebt klanten), dan zou mijn zaak zo failliet zijn.

We hebben ook gelachen hoor, er vallen paaseieren naar beneden daar! Ja u leest het goed, wij waren een dag vóór kerst daar en de paaseieren vallen naar beneden. Helaas dan weer wel op het hoofd van mijn vrouw. Weer geklaagd bij de bediening, maar er werd erg lacherig over gedaan. Nooit niets meer van gehoord.

Nou is onze vriend daar toevallig die gezellige barman (helaas lezers, de gezelligste hebben ze maar ontslagen) en tegen hem liepen ze ons in de zeik te nemen. Gelukkig weten we alles wat er is gezegd.

Ik verwachte aan het eind van de avond op zijn minst een excuus, maar natuurlijk niet. Hij blijft een botte persoon!!

Met vriendelijke groet, Een gast met maar een eetcafetje en een asociale schoonmoeder (dat zeggen ze dus over ons daar!!)