Restaurant is verhuisd naar Nieuweweg 75, 4811 LW, Breda

Op dit adres zit nu: Mestan Restaurant

1. mariekek 2331 punten

Zeer positieve ervaring in dit Turkse restaurant.
    Wij hadden daar een etentje met zes personen. We werden verwelkomt door de zoon en later ook nog door de eigenaar op een persoonlijke nette manier. Bij vragen kregen we een mooi antwoord, bijv. over een gerecht op de kaart.
    De voorgerechten smaakten uitstekend, zelf had ik gekozen voor de "vrouwendijen", het was zeer smakelijk gegrild lamsgehakt met salade, helaas, en daar krijgen ze echt een minpuntje voor, was 1 van de dijtjes niet gaar. Heeft dit niet helemaal onder de gril gelegen?
    Het hoofdgerecht smaakte prima, ik had gekozen voor een vegetarisch gerecht, bestaande uit seizoensgroenten met geitenkaas uit de oven. Het was heeeeerlijk en het vulde ook goed wat bij vegetarische gerechten niet altijd het geval is. Er werd rijst bij geserveerd die er niet mooi uitzag maar wel zeer goed er bij paste met een lekkere zachte smaak.
    Verder heb ik nog Turkse thee gehad, omdat, zei de eigenaar, ze die juist een pot gezet hadden. ( moet een half uur trekken ) Ook deze was zacht van smaak en niet bitter zoals je zou verwachten. De andere theeën zou ik niet zo graag kiezen omdat er allerlei zoete smaakjes aan toegevoegd waren, vandaar.
    Als afsluiting kregen we ook nog een fles wijn omdat we er voor een speciale gelegenheid waren, en de eigenaar was op de hoogte.
    De sfeer in het restaurant was prima met leuke assecoires aan de muur. Ik hield niet van de turkse muziek die we op de achtergrond hoorden. De toiletten waren helemaal achterin de zaak, geen probleem en ook wel netjes maar ik vond dat ze aan een opknapbeurt toe waren. Bijv. het verroeste vuilnisbakje mag toch wel vervangen worden.
    De service was prima, zeer vriendelijk en netjes, en gastvrij. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen van persoonlijke praatjes houdt, maar wij vonden het amusant.
    De prijs was veel lager dan verwacht, ik heb alleen het totaalbedrag gehoord, maar later heb ik bedacht dat ze misschien wel enkele consumpties waren vergeten te tellen? Wie zal het zeggen.
    Als ik nog eens in Breda kom, geloof ik zeker dat ik nog eens terug zal gaan voor een hapje maar ook om de eigenaar gedag te zeggen.