Restaurant is verhuisd naar Nieuweweg 75, 4811 LW, Breda

1319862102 96
1362419901 85
1522011647 90
1575208895 88

1. Vanavond vanwege mijn verjaardag hier heerlijk gegeten.
    We lieten ons verrassen met een wandeling door de vele gerechtjes.
    We hebben genoten.
    Tot de volgende keer.
    Fan Bax.

2. Heerlijk eten in een gezellige atmosfeer! Een echte aanrader.

3. Yvonne Pothoven

We hebben heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. De eigenaar maakt met iedereen een praatje. Heel gemoedelijk

4. Een “ rondje door de Turkse keuken” een lekkere culinaire reis! Mmmm.

5. Hartelijk ontvangen in dit sfeervolle Turkse restaurant. Na de mozaïek van Mezes (voorgerechten) vijf verschillende gerechten laten aanrukken voor ons 4-en en iedereen een eigen bord zodat we alle gerechten konden delen. Alle gerechten smaakten heerlijk. Lekker gekruid, zonder zout te zijn. Ook een flinke keus uit vegetarische gerechten.
    Verder een zeer vriendelijke bediening en de mooie verhalen van Osman :). Niet voor niets het beste Turkse restaurant van Breda en omstreken :)

6. Geweldig geholpen op oudjaarsdag. Vanuit friesland kwamen wij met de trein helaas wat later aan dan gepland en waren vrijwel alle eetgelegenheden gesloten. Per toeval toen dit geweldige restaurant binnengelopen en fantastisch geholpen! De keuken was eigenlijk al gesloten, maar speciaal voor ons werd de grill nog even aangeslingerd zodat we wat te eten konden meenemen. Heerlijk smaakvol gegeten en royale porties. Wanneer wij weer in Breda zijn zullen we hier zeker weten nogmaals komen om dan uitgebreid te dineren. Een dikke 10!

7. rc martens

8. Ankie van Es

Fijne sfeer, hele vriendelijke bediening en echt geweldig lekker gegeten! Aanrader!

9. Den hollander

Heerlijk 8 gangen verrassingsmenu op, ontzettend gastvrij personeel. Een aanrader

10. Enorm verrast door de gastvrijheid en sfeer.
    Top

11. Bert

12. Wij hebben heerlijk gegeten met onze zoon van 3 die ook alles geproefd heeft van het menu wandeling door de Turkse keuken. Een aanrader en de service ook helemaal goed. Komen zeker een keer terug.

13. Het ontvangst was prima, het voorgerecht ook, maar het hoofdgerecht was minimaal, de forel werd zonder aardappeltjes geserveerd, de salade... mijn salade was wel aangemaakt met een dressing, die van mijn partner niet! Maar toen we weggingen vond ik de prijs wat aan de hoge kant... maar kregen wel een fles huiswijn mee, met de excuses van de eigenaar. Dus al met al wel goed verlopen...

14. Het eten was heerlijk en er was een zeer uitgebreide keuze. Voor vleeseters én vegetariërs! De gastvrijheid en vriendelijkheid was gewoon onwennig, heel anders (beter) dan bij sommige Nederlandse restaurants. De heren van de bediening waren charmant en de baas kwam regelmatig kijken of alles naar wens was of voor een praatje.
    Op 't laatst krijg je een koffie of thee van 't huis: neem de bananenthee! Fantastisch.

15. Weer een super ervaring rijker door een avondje uiteten bij L'Anatra. Alleen maar lof voor dit restaurant en hun bijzonder gastvrije bediening.

We namen een 8 gangen diner en dit was top. Elk gerecht had zo zijn charme, maar allemaal even lekker, warm en bij elk gerecht een bijzondere uitleg van het personeel. Het restaurant is sfeervol, typisch Turks. De bediening is top, niets op aan te merken.

Absolute aanrader en we gaan hier zeker vaker komen.

16. Vanavond de eerste ervaring met AH opgedaan. De overwegend lovende reacties van anderen worden helaas niet onderschreven.

De locatie is aardig; wij hadden met 5 personen een prima zit aan ronde tafel met bank aan het raam. Het was niet erg druk. De bediening kon het met gemak aan. Het eten was oké, porties voor flinke eters aan de kleine kant. Grootste minpunt was echter het keuzemenu zoals dat voor de AH-actie wordt aangeboden. Drie gangen voor € 31 in een krappe 3 uur tijd. Wanneer je nagaat dat voor de befaamde "wandeling" van 8 gangen € 32,50 gevraagd wordt, krijg je de indruk dat nu een uitgekleed menu voor een scherpe prijs wordt aangeboden.

Ongetwijfeld heeft dit restaurant méér in zijn mars. Met deelname aan de actie valt het, wat ons betreft, door de mand. De hooggespannen verwachtingen zijn niet waargemaakt. Mild beoordeeld, want we hèbben gezellig en smakelijk getafeld, is de beoordeling voldoende, dus 6.

17. Stallen

Net als de vorige keer heerlijk gegeten. Geweldige bediening en zeer vriendelijk.

18. Fam. Commandeur

Vriendelijke mensen, accuraat en sfeervol. Het eten smaakte prima.

19. Koppenaal

Zeer fijne avond, met 4 persoon de Turkse wandeltocht doorlopen! Verrassend, lekker en zeer aangenaam. De locatie onopvallend net buiten het centrum, maar meer dan voor herhaling vatbaar. Dicht bij de parkeergarage.

21. Wij hebben een leuk en lekker gegeten hier, adana kebab geef ik zelfs een 10 want zo heerlijk is het daar eenmaal. Alleen de linzensoep viel tegen, daarentegen krijg je wel vers gebakken brood erbij. Naar mijn idee kan de prijs wat lager echter is wel betaalbaar.

Sfeer en service zijn ruim voldoende, wat aan de donkere kan, de eigenaar is een erg aardige kerel. Al met al een geslaagde avond.

22. We hebben ons tijdens een 8 gangen "wandeling door de Turkse Keuken" laten onderdompelen in de gastvrijheid van Osman en zijn team. Wat een gezellige avond hebben we gehad! Bedankt.

23. Heerlijk zitten eten. Al 4 keer geweest. Leuk personeel en gastvrije eigenaar.

24. Wat een leuke en heerlijke ervaring! Wij bezochten onverwachts dit restaurant en werden zeer hartelijk verwelkomd: "Ik had u al verwacht en heb een tafeltje voor u vrijgehouden.", We hadden geluk dat er plaats was, alles was verder bezet. We kozen voor de wandeling door t Turkse keuken van 8 gangen voor 35.00 euro p.p. Wat een heerlijke gerechten! Smaakvol en nette porties. Alles wordt geserveerd met een kwinkslag, de bediening heeft er zelf ook plezier in. Er wordt niet gedaan aan mooie opmaak op de borden. Geeft niets, want de gerechten zelf zijn allemaal een feestje op zich. Lekkere mezes, heerlijk ovenschotels en smakelijk vlees van de grill. De toiletten waren schoon, maar wel verouderd. De aankleding was gezellig, de stoelen zaten lekker. De prijzen voor de consumpties zijn wat aan de hoge kant. Van de andere kant kregen we achteraf nog koffie en thee aangeboden en een fles wijn mee naar huis. Hij vond ons zulke sympathieke gasten. Dat was wederzijds.Bij de rekening zat voor iedereen nog een klein aandenken. Wij willen hier graag nog eens terug komen!

25. Heerlijk eten, lekker mals en sappig vlees, opmaak van de borden is niet heel bijzonder en persoonlijk vond ik de salade niet zo. Vriendlief had een mixed grill en ik sezertje, het eten vind ik wat aan de dure kant maar ik moet zeggen dat het ook wel erg lekker is. Heren met grote honger zullen misschien niet genoeg hebben aan het hoofdgerecht. Verder vriendelijke bediening, Turkse ambiance alom.

26. We waren met 6 vrouwen van verschillende nationaliteiten gaan eten bij dit gezellige en sfeervolle restaurant.

De gerechten werden met de grootste plezier uitgelegd. Alles smaakte heerlijk en we waren allemaal heel tevreden met de hoeveelheid eten en het lekkere Turkse brood op tafel. Minpunt was dat wij een behoorlijk bedrag moesten betalen voor een karaf kraanwater terwijl we best veel andere drankjes hadden besteld.

27. Op een vrijdag heerlijk gegeten met een vriendin.

Erg vriendelijk personeel, gezellig restaurant, prachtig Turks ingericht. Ik heb ook eens het 8 gangen menu gehad, echt een aanrader.

Wij gaan zeker nog terug!

28. Wij hebben hier onze trouwdag gevierd met een 8 gangen diner. Het was een geweldige avond; super vriendelijk personeel en heerlijk, authentiek Turks eten. De smaken waren heel afwisselend met een goede uitleg bij ieder gerecht. Prima intieme sfeer; we kregen van de eigenaar zelfs nog een fles wijn, omdat het onze trouwdag was. Ik kan dit iedereen aanbevelen; wij gaan zeker vaker terugkomen.

29. Bas Van de Ree

30. Prima gegeten, vriendelijke bediening. Aardige eigenaar. Komen vast terug om nog meer van de kaart te proberen.

31. Simon

32. Zeer goede ervaring zowel qua hartelijkheid en niet te vergeten de geweldige kookkunsten van de Turkse keuken. Gewoonweg zalig gegeten. De bediening zeer vriendelijk, legt alles uit over het eten, zorgt dat het je aan niks ontbreekt. Je hebt meerdere ervaringen nodig om van de verschillende gerechten te kunnen genieten.

33. Heel lekker gegeten, fijne bediening met uitleg over alle gerechten. Een aanrader voor iedereen. Gr, coba.

34. Wij maken regelmatig gebruik van vouchers van diverse aanbieders. Over het gebodene zijn wij vaak te spreken. Helaas deze keer bij L'Anatra niet. Om mijn verjaardag een beetje te vieren zijn wij met het hele gezin en aanhang naar meneer Osman gegaan. Ontvangst was prima, leuke hoekzit bij het raam. Drankjes zijn oké. Echter waren de geboden Turkse mezes aan de te krappe kant. Toen ze op waren hadden we eigenlijk nog niet voldoende gegeten en nog trek. Meneer Osman stelde voor om nog een gerecht(en) van de kaart te nemen, hij zag zelf denk ik ook wel in dat het gebodene van de voucheraanbieding ook aan de krappe kant was. Echter, voor de extra's moest je natuurlijk wel gewoon betalen. We hebben nog een hoofdgerecht genomen, gewoon omdat we nog trek hadden. Maar goed dat we dat hebben gedaan, want het dessert was ook minimaal. Jammer, ik dank dat wanneer dhr. Osman € 4,- á € 5,- meer voor zijn vouchers had gevraagd en daardoor ook meer had kunnen bieden, wij tevreden klanten waren geweest. Helaas nu niet.

6,5
  35. We werken hartelijk ontvangen en kregen bij het weggaan wederom een hand, persoonlijke groet en een klein presentje van de eigenaar. De eigenaar en bediening maakten tussendoor ook enkele attente opmerkingen die wij zeker konden waarderen.

We moesten iets langer dan de andere klanten wachten op ons hoofdgerecht, de eigenaar kwam netjes uitleggen dat onze hoofdgerechten een behoorlijke gaartijd nodig hadden, maar bijna klaar waren. Als voorgerecht hadden we een salade en de gevulde paprika met gehakt en groenten. Als hoofdgerecht twee ovenschotels die goed op temperatuur waren. Zowel het voor als het hoofdgerecht smaakten goed. De koffie met slagroom en likeur (smaakte naar anijs) was iets te sterk/zoet naar onze smaak. De turkse koffie was prima. Beide mooi gepresenteerd. De glaasjes turkse port hebben ons ook goed gesmaakt.

De gehele sfeer en ambiance ademen echt de Turkse sfeer uit die je ook verwacht. De uiteindelijke rekening vonden wij iets aan de dure kant, maar zeker niet dramatisch.

36. We hebben heerlijk gegeten. De bediening was zeer vriendelijk. De aanbieding in BN DEStem was duidelijk niet zoals de eigenaar van L 'Anatra bedoeld had. Er stond geen telefoonnummer in de advertentie, waarvan de eigenaar verwachtte dat wij daar telefonisch op zouden reageren!! Maar we zijn tevreden over het gebodene. De sfeer was prima. Positieve kennismaking met de Turkse keuken.

37. Aagje de Bruijn

Weer heerlijk gegeten met een geweldige bediening door de zoon van Osman. Echt een avondje uit door de fijne en vriendelijke sfeer.

38. Ontzettend goede keuken, erg smaakvol gegeten. Gezellig sfeertje en warm ontvangen. Eigenaar is wel een beetje vrij in zijn doen en laten, ietsje meer geserveerd zou hem beter passen. Qua prijsstelling is de wijn wel duur, 3,5 euro voor een piep klein glaasje wijn. Maar nogmaals, het eten is top en het restaurant is erg authentiek.

39. Gisteren voor de 3e keer in 1 maand tijd gegeten. Deze keer met 5 personen. We hebben wederom voor het 8 gangenmenu gekozen. Zelfs mijn vader was zeer te spreken wat hij gisteren allemaal op heeft daar doet hij anders in 3 keer uit eten over. Osman en zijn zoon waren wederom zeer gastvrij en namen ook echt de tijd om over alle gerechten iets te vertellen.

40. Edwin en Marianne

Heerlijk gegeten en prima en vriendelijke bediening.. We gaan binnenkort zeker weer

41. Fantastisch gegeten. 8 gangen menu. Mooie kennismaking met de Turkse keuken. We komen zeker terug!

42. mariekek 2331 punten

Zeer positieve ervaring in dit Turkse restaurant.
    Wij hadden daar een etentje met zes personen. We werden verwelkomt door de zoon en later ook nog door de eigenaar op een persoonlijke nette manier. Bij vragen kregen we een mooi antwoord, bijv. over een gerecht op de kaart.
    De voorgerechten smaakten uitstekend, zelf had ik gekozen voor de "vrouwendijen", het was zeer smakelijk gegrild lamsgehakt met salade, helaas, en daar krijgen ze echt een minpuntje voor, was 1 van de dijtjes niet gaar. Heeft dit niet helemaal onder de gril gelegen?
    Het hoofdgerecht smaakte prima, ik had gekozen voor een vegetarisch gerecht, bestaande uit seizoensgroenten met geitenkaas uit de oven. Het was heeeeerlijk en het vulde ook goed wat bij vegetarische gerechten niet altijd het geval is. Er werd rijst bij geserveerd die er niet mooi uitzag maar wel zeer goed er bij paste met een lekkere zachte smaak.
    Verder heb ik nog Turkse thee gehad, omdat, zei de eigenaar, ze die juist een pot gezet hadden. ( moet een half uur trekken ) Ook deze was zacht van smaak en niet bitter zoals je zou verwachten. De andere theeën zou ik niet zo graag kiezen omdat er allerlei zoete smaakjes aan toegevoegd waren, vandaar.
    Als afsluiting kregen we ook nog een fles wijn omdat we er voor een speciale gelegenheid waren, en de eigenaar was op de hoogte.
    De sfeer in het restaurant was prima met leuke assecoires aan de muur. Ik hield niet van de turkse muziek die we op de achtergrond hoorden. De toiletten waren helemaal achterin de zaak, geen probleem en ook wel netjes maar ik vond dat ze aan een opknapbeurt toe waren. Bijv. het verroeste vuilnisbakje mag toch wel vervangen worden.
    De service was prima, zeer vriendelijk en netjes, en gastvrij. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen van persoonlijke praatjes houdt, maar wij vonden het amusant.
    De prijs was veel lager dan verwacht, ik heb alleen het totaalbedrag gehoord, maar later heb ik bedacht dat ze misschien wel enkele consumpties waren vergeten te tellen? Wie zal het zeggen.
    Als ik nog eens in Breda kom, geloof ik zeker dat ik nog eens terug zal gaan voor een hapje maar ook om de eigenaar gedag te zeggen.

43. Toos en Rien

In het sfeervolle ingerichte restaurant en na een zeer vriendelijke ontvangst door gastheer Osman het Turkse 8-gangen menu besteld. Wat hebben we hiervan genoten. Heerlijk smakende Turkse gerechten, waarbij door de gastheer Osman uitleg werd gegeven over wat er werd geserveerd. Met diverse soorten van vlees, kazen, ovengerechten, salade's, aardappelen, rijst, lekkere hapjes, sausjes, warm Turks brood, dessert en koffie werden onze magen gevuld. We hadden als drankjes gekozen voor zijn eigen rode en witte huiswijn die we lekker weg dronken tijdens het menu. Na bijna 3 uur kwamen we dan ook volle buik en voldaan van tafel. Echt een avondje uit in een prima ambiance.

44. Erwin 11438 punten

Onlangs weer eens de vriendelijke en smaakvolle keuken van L’anatra geprobeerd.
    Bij binnenkomst valt meteen de geur van lampolie op. Dat is even wennen maar oogt wel gezellig, de olielampjes op tafel.
    Het is nog niet helemaal vol maar daar komt naarmate de avond vordert verandering in. Uiteindelijk zijn alle tafels bezet. En dat begin februari in Breda net voor Carnaval, dat is toch redelijk verrassend.
    We krijgen wederom een hand van Osman die blijkbaar sinds zijn 9e in Nederland woont en worden bediend door zijn zoon.
    We kiezen wederom voor de “wandeling door de Turkse keuken”. De bediening is vriendelijk maar ik heb wel het gevoel door een automatische piloot bedient te worden. Veel gasten nemen dezelfde wandeling en ik hoor hem telkens exact hetzelfde bandje afdraaien.
    Op tafel staan 3 schaaltjes met een tappenade van tomaat, kaas en olijf, een zoetzure olijventappenade en een schaaltje met Turkse kaas met kruiden. We krijgen een kwart Turks brood wat vers uit de oven komt. Erg lekker.
    Daarna volgen wat gangen met lamsgehakt, gevulde deegbladen met fetakaas, een frisse salade, een Osmaanse specialiteit met rundvlees en kaas, een schaaltje met kip, fetakaas, tomatensaus en ei, de huisspecialiteit van lamsgehakt in ui en tomaat met rijst, kipfilet, lamsgehakt friet met een tomatensaus en knoflooksaus.
    Het is allemaal goed op smaak, met uitzondering van de kipfilet die wat droog was en de knoflooksaus die niet goed op smaak was. Verder hebben we lekker gegeten. De hoeveelheid is echter wel aan de kleine kant. In mijn vorige recensie heb ik geschreven dat het eten genoeg was maar deze keer was het net te weinig. Dat is jammer want dit is toch het gevoel wat blijft hangen.
    Het nagerecht is een klein stukje heerlijke baklava, een beetje gesponnen suiker en een toefje slagroom met nootjes. De cake is mogelijk niet bevallen want deze wordt niet meer geserveerd.
    Het eten krijgt deze keer slechts een 7. Smaak is goed maar hoeveelheid m.i. niet voldoende. Sfeer een 8. Het is netjes, de zaak is een klein beetje verandert t.o.v. vorige keer, en erg sfeervol. Service een 8. Zeer vriendelijk maar iets teveel uit automatisme. Prijs kwaliteit een dikke 7.
    Aanrader; toch wel want het eten is er wel lekker. Neem vooraf thuis wel even een cracker.

45. Afgelopen zondag hier gegeten. We hadden een restaurantcadeaubon gehad en voor dit restaurant gekozen vanwege de goede recensies.

Daar hebben we geen spijt van.
    Zeer hartelijke ontvangst, we kozen voor het 8 gangetjes menu om op die manier kennis te maken met de
    Turkse keuken.
    Dit was zeer geslaagd het was allemaal heerlijk, net als de huiswijn.
    Er werd bij iedereen gerecht goed uitgelegd wat het was.

Dit is een restaurant waar je je als gast echt een gast voelt .

46. Gezellige avond gehad met Osman als gepassioneerde enthousiaste gastheer.

De wandeling door de turkse keuken is een aanrader!
    Eten, drinken, service en gezelligheid waren helemaal top.

Wij gaan zeker nog eens terug.

47. Het eten was heerlijk. Ook een goede service. Zeker een aanrader.

48. Jurgen en Diana

Enorm genoten! Was verrukkelijk en erg goede service! Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader voor iedereen.

J & D

49. Op donderdagavond 6 dec jl hier gegeten. Allereerst een hartelijk welkom door dhr. Osman, waardoor je gelijk al een fijne sfeer hebt.
    Het eten was lekker, de bediening vriendelijk en de huiswijn goed op temperatuur en smaak. Dhr. Osman kan de gerechten goed uitleggen. Helaas waren wij op deze avond de enige gasten, maar dat mocht de pret niet drukken. Wij kregen een amuse aangeboden door dhr. Osman, dit waren 3 verschillende tapenades met vers warm Turks brood. Ik heb nog nooit zo'n heerlijke olijven tapenade gehad. Ook na het hoofdgerecht kregen we een kopje koffie of thee gratis van de zaak.
    Ook het dessert van diverse verschillende dingetjes was heerlijk. Al met al een geslaagde avond bij L'anatra waar je je echt welkom voelt met een voortreffelijke gastheer. Meneer Osman, bedankt.
    Met groeten van de kippetjes.

50. Héérlijk gegeten, een echte aanrader! De sfeer is gezellig en de bediening heb ik zelden zo vriendelijk en gastvrij meegemaakt. Ook wij hebben de 'wandeling door de Turkse keuken' gekozen, een 8-gangen verassingsmenu. Ideaal als je niet kunt kiezen tussen alle lekkere dingen die op de kaart staan, op deze manier heb je de kans om overal een beetje van te proeven. We gaan zeker een keer terug!

51. Heel gezellig sfeervol restaurant. 8 gangen kennismakingsmenu met Turkse keuken gekozen.Je moet er dan wel op rekenen dat je ruim 2,5 uur bezig bent. Bij ons duurde het nog iets langer, dus wat mij betreft is 2,5 uur wel de max.
    Osman wilde graag het bovenste gedeelte van het restaurant bezet houden, dus we zijn halverwege verkast. Geen probleem. De eigen wijn is ook een echte aanrader. Dit is echt een restaurant dat wij aan vrienden en bekenden zullen aanbevelen en we gaan er zelf ook zeker nog eens terug. Dank je wel Osman voor de gezellige avond!

52. Twee weken geleden op een vrijdagavond hier gegeten met 3 vrienden. Heerlijk getafeld en ons laten verrassen via het verrassingsmenu met een stuk of 8 kleine gangen. Voortreffelijk! Gastheer Osman verstaat zijn vak en heeft het woord gezelligheid uitgevonden. ;)

53. De eigenaar Osman die ons bediende is zeer gastvrij en een heeft een oprecht hart van goud. Het leek of we thuis waren. Het eten was overheerlijk, waardoor je niet naar de prijs let. We kunnen iedereen het verrassingsmenu ten zeerste aanraden! Osman, en team, wij komen zeker weer terug met vrienden en familie want dit is de beste Turkse keuken die we ooit hebben geproefd! Het was ons zeer aangenaam en zeker voor herhaling vatbaar!

54. city hopper

Alweer heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening, gezellige sfeer, vooral bij de ronde tafels voorin de zaak.

Het verrassingsmenu is een aanrader, en ik neem altijd een portie Sigara Böregi, zo lekker!

En als je van thee houdt moet je een glaasje verse salie thee proberen, een echte ontdekking!

55. Voor € 30,= een zeer aangename en complete kennismaking met de Turkse keuken en dito gastvrijheid!

56. Wederom heerlijk gegeten.

Specialiteit van het huis (ovenschotel met oa kip + feta) super!

Ik ben er in 4 jaar tijd 4 keer geweest, perfecte keuken,

En zeer gastvrij.

57. Hier kun je rustig en heerlijk eten. Zeer gastvrije bediening, zeker van de eigenaar Osman.

Neem vooral het verrassingsmenu.!
    En je ziet dat de Turkse keuken niet alleen uit shoarma bestaat.

58. Het beste Turkse restaurant in de omgeving van Breda met zeer gastvrije bediening door de eigenaar!