1. Wij belandden in restaurant 'De Mandemaaker' in Spakenburg (door tip via app) op een zeer rustige donderdag eind middag/avond.

Om te beginnen komt de foto op de site over alsof de ambiance wat kil en steriel is. Dit blijkt totaal niet terecht! Het terras buiten ziet er prima uit en binnen is mooie rustige "zen" ruimte gecreërd met veel wit, warme accenten en goede verlichting. Tafels zijn mooi gedekt, leuk detail is het boter/zout/olijfolie setje met goede italiaanse olijfolie van het wijnhuis van een "oud" Spakenburger.

Het personeel was in het begin minder alert (lang wachten tot we aandacht kregen), wellicht doordat wij op één ander stel na de enige gasten waren? Dit werd later een stuk beter. Het personeel is vriendelijk en ziet er prima verzorg uit in dezelfde mooie blouses en schorten.

Qua eten gekozen voor 1 maal het mandemaaker menu: vooraf een rilette van ossestaart met hollandese garnalen. Saus erg goed, alles lekker op smaak. Als hoofdgerecht een gegrilde poonfilet met venkel en mosterdschuim. Poonfilet misschien ietsje te zout, huid wel lekker krokant, cuisson goed! Lekker zacht visje, saus/schuim ook erg lekker. Als nagerecht een vanille sabayon met aardbeien en stracciatella ijs. Sabayon erg lekker, mag nog iets meer vanille in. Stracciatella ijs in een "koek-cupje" was prima.

Daarnaast 1 maal de gebakken coquilles met gesmoorde rucola en notenolie. Cuisson van de coquilles zeer goed! Gesmoorde rucola en notenolie gaan goed samen met de coquilles. Geheel is misshien een tikkeltje aan de zoute kant. Als hoofgerecht de twee verschillende bereidingen van parelhoen. Bij één van de bereidingen was het vlees wat droog, saus erg lekker en garnituur lekker en puur van smaak. Al met al een erg lekker gerecht. Als nagerecht een kaasplankje met een verrassend lekker broodje (niet het standaard broodje). Erbij een heerlijke Port én een Sherry omdat ik niet kon kiezen na het proeven van beiden. Nogmaals; heerlijk!

Al met al: de cuisson van vis en vlees/gevogelte varieert van zeer goed tot in orde. De opmaak ziet er goed uit en smaken zijn goed. Ook de wijn (van de goede wijnkaart) was erg lekker. Prijs kwaliteit verhouding is prima.

Een heerlijke avond gehad voor een goede prijs. Zeker een aanrader dus!!