1. Vandaag op de vrijdagavond lekker vis eten bij Baarssen op Urk. Als men ergens moet weten hoe je vis serveert… nou dat was een groot debacle! Mijn vrouw en ik geven liever een compliment dan klagen. We bestelde het visbuffet a €34,50 p.p. exclusief drankjes. De totale rekening voor de man 2 drankjes en visbuffet €79,50. Dan mag je toch wel wat verwachten?

Bij binnenkomst bleek het aardig druk, de zaak was meer dan de helft vol. De dame wou ons op een plekje zetten naast het ijsbuffet waar telkens iemand achter je in de rij stond. Ik vroeg mogen we elders zitten, er waren nog 5 tafels vrij. Dat was een probleem blijkbaar. Haar collega zei anders pak je deze, mensen zijn net weg. Zo gezegd zo gedaan, tafel werd netjes schoongemaakt en ingedekt. Overigens bleven de overige tafels 2 uur lang nog leeg, dat terzijde.

Nu komt het, het buffet bestaat uit een karige kar met daarin 5 schalen die vol horen te liggen. Twee uur lang dat wij er waren bleven die leeg, hooguit 5 lepels lagen er nog op. De soep was kerriesoep met zalm. Jammer dat er geen tweede soepje is voor keuze, kerrie moet je dan wel lusten namelijk. Dan om de hoek een kar met 5 schalen waar warm eten in hoorde te liggen. Jammer, zelfs dat kleine beetje wat er nog lag (rest over) was koud. Patat slap en wit en koud. Ook deze werden 2 uur lang niet tot nauwelijks bijgevuld. Koude vis en groenten is niet echt mijn ding. Dan maar naar de bakplaat waar warme vis word gebakken. De kok een alleraardigste man overigens die een hoop goed maakte. Maar de keuze aan vis is niet echt reuze. Al met al een groot fiasco en een schande voor de Urkers die bekend staan wereldwijd om hun vis en lekker eten. Oke, dan doen we het toetjes-buffet maar. Jammer, ook hier twee schalen die zo goed als leeg waren. Ik durfde het laatste schepje niet eens te nemen. De slagroom en wat het ook moest zijn was compleet teruggelopen. Zijn wij nu te laat dachten we? 19:00 Uur waren we er. Keuken tot 22:00 uur open. Nou doe er je eigen voordeel mee, maar wij bedanken voortaan voor de vis van Baarssen uit Urk! Bij afrekenen kwam de dame bij wie we eerder aan tafel hadden geklaagd over het koude buffet waarin warme vis hoorde te liggen. Ze zei nog wel, ik heb het mooi doorgegeven hoor van het koude eten. Nou dank u wel, hoeveel krijgt u van ons? We rekende af €79,50 en zijn vertrokken naar huis voor een warm bakje koffie. Jammer Baarssen, gemiste kans dit! We voelen ons niet slecht behandeld maar eerder in de maling genomen!

2,2