1. Goede pannenkoek gegeten hier, daar geen klachten over.

Wij hadden telefonisch gereserveerd, en er werd ons verteld dat er met timeslots gewerkt werd. Van 17:00 tot 18:30 konden we terecht. We besloten toen om de reservering te annuleren, maar er werd ons verzekerd dat we in die tijd makkelijk de maaltijd + dessert konden krijgen. Dus toch maar gegaan.

Aangezien het vrij druk was, en het vrij lang duurde tot de bestelling opgenomen en uitgeserveerd was, was dit niet gelukt. Er werd ons gevraagd om het nagerecht aan een andere tafel te gebruiken, wat we geen probleem vonden. Maar ook aan de andere tafel werd ons verzocht weer te verplaatsen omdat er andere gasten stonden te wachten.

Dit vonden wij toch een beetje te gek worden, dus we hebben ons beklaagd bij de manager. De reactie van deze man was totaal niet empathisch. Er kon geen excuus vanaf en het werd gebracht alsof wij niet snel genoeg ons bord leeggegeten hadden. Het gesprek liep uit de hand (erg ongastvrij!) en uit boosheid heeft hij gezegd de toetjes van de rekening te halen. Totaal onnodig, want we wilden gewoon betalen voor ons eten.

Vanwege de lompe reactie van de manager en de onvrede over de timeslots hebben wij besloten niet meer naar dit restaurant te gaan. De regio Amersfoort heeft genoeg goede pannenkoekrestaurants om deze te vermijden! Zo ben je toch geen gastheer?

1. Geachte heer Mike,

Bedankt voor uw beoordeling.
    Wel zijn wij zeer verbaasd hoe u deze ervaring omschrijft aangezien wij dit op een hele andere manier hebben ervaren dan u beschrijft.
    Soms komt het inderdaad zo uit dat een potentiële reservering zoals u slechts 1,5 uur de tijd heeft om bij ons te komen eten omdat er al een reservering in staat waardoor er niet langer de tijd is. Dat is voor ons een hele normale gang van zaken en dat lukt ook eigenlijk altijd, al ging het bij u de desbetreffende avond niet helemaal volgens planning.
    Toen mijn gastvrouw het gevoel kreeg dat u toch krap in tijd kwam heeft zij aan u gevraagd of het mogelijk was of u uw dessert aan een andere tafel kon nuttigen, aan die desbetreffende tafel had u dan de tijd tot 19:00 uur, dus een half uur langer dan waar u ten eerste zat. U heeft daar zonder problemen mee ingestemd, wat erg fijn was. Echter toen u uw dessert op had en bleef zitten werd het vanzelf een keer 19:00 uur, maar er was nog geen intentie uit uw zelf om te gaan, terwijl dit duidelijk met u was afgesproken. Uiteindelijk stonden de volgende gasten na 19:00 klaar bij de ingang te wachten op de tafel waar u aan zat. Het gesprek wat ik met jullie drie voerde was juist totaal niet empathisch van uw kant, helemaal geen begrip van uw kant en met drie personen tegelijk gingen jullie tegen mij te keer. Als u vind dat het gesprek uit de hand liep, dan is het erg de vraag hoe dat nou gekomen zou zijn. Een gast is bij ons Koning, maar wel alleen als de Koning zich als gast gedraagt. Dat deed u absoluut niet, zo gedraag je je toch niet als gast in een restaurant? Uit boosheid de toetjes van de rekening gehaald? Uw brengt uw verhaal op een hele bijzondere manier!
    Over alles wat u schrijft kan ik helaas maar met één ding eens zijn: op deze manier hebben wij liever ook niet dat u nog eens komt. Wij vinden ons werk namelijk erg leuk en gelukkig gaat dat ook erg goed over het algemeen, maar zoals u ons behandelde is niet de manier zoals wij willen werken, dan kunnen we beter ons verlies nemen, wel de eer aan ons zelf houden en door gaan met de gasten die ons werk wel waarderen.