Het gelijknamige hotel is nog geopend

Op dit adres zit nu: Strandhuys Makkum

Hotel de Vigilante in Makkum

Naast onze eigen parkeerplaats ligt een grote openbare parkeerplaats. u parkeert dus altijd voor de deur.

• OV

De bus stopt letterlijk voor de deur.

• Suikervrij

1491619128 67
1619609367 66
1715602047 66

1. JvdB 94 punten

Ik heb in de afgelopen maand twee keer bij het Strandhuys gegeten. Beide keren was het eten naar tevredenheid; er is een uitgebreide en gevarieerde kaart. Genoeg keus aan vis, vlees en vegetarisch!

De service is prima; we werden snel opgemerkt en werden snel aan drinken en een voorgerecht geholpen. Het hoofdgerecht duurde wat langer; de bestelling bleek niet goed te zijn doorgegeven. Dit was echter geen probleem; wij hadden geduld en de bediening heeft dit snel en keurig opgelost door ons eten alsnog snel te serveren en ons te voorzien van een drankje van het huis. Keurige service!

Het eten was lekker van smaak en goed! Meer dan voldoende; de porties mogen wat mij betreft zelfs kleiner! De lijst met toetjes is de moeite waard (met de monchou en het chocoladetaartje als favorieten), dus zorg dat je niet teveel eet!

De locatie is prachtig; parkeren in de buurt, uitzicht over het stand en een prachtig, gemoderniseerd restaurant. Erg groot; maar desondanks sfeervol ingericht en andere bezoekers of muziek zijn niet storend geweest. Een aanrader voor een hapje eten mét strandwandeling om uit te buiken!

2. Diny & Ruud

3. Goed gegeten, fijne bediening.

4. Paar dagen in het hotel verbleven en ook in het restaurant gegeten. Buiten dat het inderdaad een pracht locatie aan het IJsselmeer is steekt de bediening ver boven al het andere uit. Wat vriendelijk, spontaan en behulpzaam. Weten waar klandizie voor staat, complimenten en de manager mag blij zijn met zo'n team. Eten en ontbijt prima, wordt voldoende bijgevuld.

5. Wij hebben 23 april gegeten in restaurant 'De Vigilante'. Ook al was het dinsdag het was gezellig druk in het restaurant. Met het mooie uitzicht over het IJselmeer hebben wij heerlijk gegeten. Er is voor ieder wat wils. En voor elke beurs! Wij hebben heerlijk van de kaart gegeten. De gerechten stralen echt kwaliteit uit. Naast het heerlijke eten viel vooral de service op. De vlotte bediening straalt plezier uit en doen veel extra's voor een complete beleving. Een echte aanrader!!!

6. Afgelopen week ben ik hier voor het geweest. Ik was met mijn vriendin over het strand aan het wandelen en wouden nog een hapje eten. Zo kwamen we uit bij de vigilante. Eerste indruk was gelijk goed. Zeer vriendelijke ontvangst met een gemoedelijke sfeer in het restaurant. We hebben gekozen voor het drie gangen menu van de chef, want we laten ons graag verrassen. Het eten was allemaal goed op smaak en de presentatie was ook goed. De bediening was vlot met het bijvullen van mijn drankje. Niks is teveel voor ze, in woord super! Daarna nog een kopje koffie gedronken bij de open haard, die al aan stond. We hebben een heerlijke avond gehad en zullen dit bij iedereen aanbevelen!

7. In 1 woord super!

We zijn hier met een aantal vrienden geweest en hebben echt een Top-avond gehad, met alle ingredienten die je je maar kunt wensen.

Hartelijke ontvangst, super lokatie met brandende haard en uitzicht over het ijsselmeer met ondergaande zon. Leuke frisse menukaart met gangbare gerechten, maar feestelijk en kleurrijk geserveerd. Erg smakelijk bovendien. Ook de bediening was erg gezellig en werkelijk niets is te veel.

Prijzen zijn zeer schappelijk voor de kwamliteit die jekrijgt wat ons betreft zelfs goedkoop.

Absoluut een aanrader en onze volgende reservering staat inmiddels weer in Mei.

8. Graatjes in de zalm, erg standaard garnituur met veel te veel dressing over de salade en de saus bij het voorgerecht, aangekondigd als aïoli, was hetzelfde als de saus bij het hoofdgerecht, aangekondigd als oosterse saus... Yoghurtbavarois was prima, bediening ook

9. Wat hebben wij een fantastische avond gehad in de Vigilante. Een aantal jaar geleden hier ook geweest, maar wat een verschil met toen. Keurige bediening en heerlijk eten. Het was er erg druk die avond, maar toch hebben we heerlijk rustig kunnen tafelen. Vigilante en personeel, complimenten! Wij komen zeker terug en raden het bij iedereen aan.

10. We hadden een leuke avond gepland met vrienden om lekker te gaan eten en bowlen. Niks mis mee, totdat wij ons voer kregen. Rond uit zeer bedroevend te noemen. Ons vlees (varkenshaasje) was koud, aardappels hebben we gezien, maar was ook treurig te noemen: het vet liep er uit.
    Het bakje sla voor 7 man was denk ik gehaald uit de tuin voor het hotel! De garnering had de een wel en de ander niet was ook zeer interesant de broccoli had bijvoorbeeld even de warme kraan gezien denk ik. Verder was het toetje ook bijzonder. Een tafeltje verderop met hetzelfde nagerecht kreeg meer... De bediening was ook zeer gemotiveerd en vriendelijk, ze gooiden het eten nog net niet op je bord! Dan het bowlen hebben we niet gedaan omdat "onze" baan inmiddels was weg gegeven aan andere gasten, we kregen wel een compensatie aan geboden: even biljarten of gezellig bij de open haard zitten met een drankje van het huis. Kortom wij komen hier in ieder geval nooit meer. Niet dat we beter zijn gewend maar als je een leuke avond reserveert wil je ook een leuke avond. O ja, het meubilair op het terras is niet allemaal heel.

1,3
  11. Het restaurant was vies. De tafels niet goed schoongemaakt na de lunch. Bediening was traag. Het eten was niet eens matig te noemen maar gewoon zeer slecht. Maar wel de prijzen van een goed restaurant. Kortom: geen aanrader.

2,6
  12. We lieten ons op 11 februari na een tocht Stavoren - Workum verleiden tot een verrassingsmenu van de kok en dat was een luie en toch een verstandige keuze. We kregen carpaccio, garnalenkoekjes en het mij onbekende "fritata" en daarna een goede rundersteak. Als nagerecht piramideijs met slagroom, witte chocola en kletskop . Misschien niet heel verrassend, maar wel heel lekker na een deel-elfstedentochtje.

13. Hier met een familie van 35 man gebowld en een warm en koud buffet . Warm eten was koud, te laat aangevuld. Bediening deed zijn best maar er was veel te weinig personeel. Dit bordje eten was zeker geen 40 euro waard!
    Locatie erg mooi.

3,3
  14. Afgelopen weekend geweest en ze hebben de zaak mooi opgeknapt.

We hebben lekker gegeten en in het vernieuwde ijssalon een heerlijk ijsje gegeten.

Was top.

15. Na een lange tijd wachten kwam de bedienster bij ons om te vragen wat we wilden drinken. Na mijn vraag om een drankkaart te kunnen zien had zij geerriteerd gezegd dat ze geen drankkaart hadden en liep ze weg.10 min. later kwam de bedienster terug met dezelfde vraag, maar ja, als weet je niet wat ze hebben dan neem je wat koffie en cappuccino. Daarna gingen we weg omdat wij geen zin meer hadden om in dit restaurant langer te blijven. Wat een onvriendelijk en onprofessioneel personeel!

16. Met een groep vrienden gebowld en gegeten.

Prachtige zaak, goede bediening en heerlijk gegeten.

17. Jeroen Jongsma

We waren hier met een ploegje mensen te eten, maar wat een domper. Kwaliteit van het eten was dramatischer dan slecht... Erg jammer want voorheen heb ik hier een keer gegeten en toen was het best goed!

Bediening op zich aardig, maar niet alert. Heb ongeveer vijf keer gezwaaid voor een biertje...
    Jammer, voorlopig komen we maar even niet meer.

3,1
  18. Sietie Bakker

Ik vond het een heel mooi en stijlvol ingericht restaurant.
    Met natuurlijk een prachtig uitzicht op het strand en zee.

Ook de keuze van het menu vond ik divers en verrassend.
    Na drie heerlijke gangen ben ik met een goed gevulde buik naar huis gegaan.
    De prijs kwaliteit verhouding vond ik goed, lekker veel eten voor je geld!

19. Erg lekker eten en vriendelijke bediening.

Het enige minpunt was dat we de aardappelen besteld hadden, en toen we het eten bijna op hadden was het er nog niet.
    Na even vragen bleken ze het te zijn vergeten en vervolgens heeft het nog wel 10 minuten geduurd voor het er was.
    En het eten was inmiddels op.

Verder niks op aan te merken, en smaakt goed!

20. s.Bakker

We zijn met ons hele gezin ( 11 man ) een weekend te gast geweest in het hotel De Vigilante. Het was een uitstekend verzorgd geheel: volop tevredenheid over de kamers, het eten en de bediening. Grote flexibiliteit was een grote opsteker omdat we 8 kleine kinderen bij ons hadden. Ze kregen alle ruimte en gelegenheid om hun eigen feestje te bouwen. Een apart woord van dank aan Yousouf Dandan, de manager, waar werkelijk alles mee te bespreken was. Een absolute aanrader!

21. hans werdekker

Zat in Beach resort Makkum en dan eet je daar ook natuurljk een keer.In het verleden vond ik het Top,nu miste ik de sfeer en vond de kwaliteit/prijsverhouding slecht.Veel te duur voor wat je krijgt.Nee,niet echt lekker

2,7
  22. jan de vries

Ik heb er maar één woord voor: slecht!!
    Zowel het eten als de bediening is ronduit bedroefend.
    Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte dag. Maar toen wij er waren hadden ze toevallig(?) allen een "bad dday".

1,8
  23. fam. Stevens

je kunt er prima bowlen en eten,
    de bediening was vriendelijk