Saray in Leeuwarden

1491961634 81
1569719354 81
1591935845 80
1691910055 80

1. Voor 40€ eten besteld. Krijg je 1 klein bakje Bulgur voor twee personen. Allebei twee happen en het is op. Groente vergeten erbij te doen en een rode kool salade. Ben dit niet gewend van jullie. Bestel niet meer bij jullie.

2. Het eten was koud. Dit kwam omdat we te lang op de kinder- en bijgerechten moesten wachten. Waren van plan om nogmaals een diner te reserveren. Maar nu dus niet meer gedaan. Was vroeger goed restaurant. Nu niet. Jammer.

3. Hilda Rosman

4. Harrie Braam

5. Het eten was fantastisch, alleen mogen de porties van het hoofdgerecht wel iets kleiner zodat er nog ruimte over is voor het nagerecht.

6. Leuke avond, heerlijk gegeten, goede service en een fantastische all you can eat arrangement en drank arrangement. Ik kom zeker nog een keer terug!Bedankt!

7. M.W.Hogerhuis

Heel gezellige locatie en het eten was uitstekend.
    Een kleine opmerking:Bediening had even bij ons aan tafel moeten informeren of alles naar wens was. En of wij tijdens het eten nog wat willen drinken.

8. Michael Mangowal

Mooie locatie, vriendelijke ontvangst, vriendelijke en correcte bediening, ruime drank- en menukaart.
    De Mix Grill en Sultan Sarma waren excellent.
    Al met al een restaurant om voor terug te komen en de andere gerechten proberen.

9. Harry braam

Het was weer lekker van smaak en de bediening ook goed.

10. We hadden zo arrangement voor een avondje bioscoop inclusief eten.
    We wisten niet wat we krijgen want daar hadden ze blijkbaar geen menu voor. Het duurde heel lang voor we het voor Aafke krijgen.. De hoofdgerecht kwam ook na heel lang wachten. Heel weinig, geen groenten en het was matig.
    Bij het afrekening krijgen we de bioscoop kaarten. Bij de bioscoop 2 kaartjes waren al gebruikt en 1 kaartje niet. Door dit hebben we ons film gemist..
    Dr medewerkers van de kassa van Pathé hebben voor ons nieuwe kaartjes geregeld maar we moesten even wachten voor de manager.
    Kortom Saray nooit weer.

1,6
  11. We hebben hier vanavond heerlijk gegeten. Wat een gastvrije ontvangst. En dat gastvrije beperkte zich niet alleen tot de entree. Zelfs tijdens het eten toonde men interesse in de gasten. Het eten was heerlijk! Zowel voorgerecht als hoofdgerecht. We hadden nog graag een toetje gehad. Maar we zaten echt nok en nok vol. Wat krijg je waar voor je geld. De porties zijn ruim en ruim voldoende. De kwaliteit van het eten is subliem! Echt een dikke aanrader dit restaurant. Mochten we weer een keer richting leeuwarden komen. Dan staat dit restaurant met stip op 1…

vriendelijke groet,

arjan.

12. Silvia saleh

Ik ben voor 1,5 week terug uiteten gegegaan hier i.v.m. Ramadan

Ik heb hier iftar gedaan. En het was geweldig. Ik had van te voren gebeld om te vragen of het mogelijk was om daar het vasten te verbreken. En er kwamen alleen maar leuke reacties.

Vervolgens daar was alles top geregeld
    Melk, dadels, theetjes ander drinken
    Alles was er!
    En het eten.... ik had all you can eat. Het was zo ontzettend lekker. Het kwam presies optijd, het volgte met een fijne timing. En het eten was top! Echt kwaliteit

Over de service gesproken heb ik me nog nooit zo fijn gevoelt in een restaurant. We werden met open armen ontvangen en echr alles werd geregeld. Zulke warme mensen!
    Het was echt Geweldig! Zeker een aanrader dit!

Allahoe barak Fiek!

Silvia

13. Eten was flauw niet gaar en koud bedienig was er te weinig eigenaar onfatsoenlijk. Nee is het geld niet waard.

1,4
  14. Lekker gegeten!
    Goede wijntip van de eigenaar en ondanks drukte eten vrij vlot gekregen.
    Voor herhaling vatbaar!

15. Piet Helfrich

Ach goede wijn behoeft geen krans. Formidabel eten met fantastische smaken. Zeer gevarieerd. Gewoon bijzonder goed. Een van de betere restaurants in Leeuwarden.

16. Baudine Hoog

Heerlijk gegeten.
    Goede service ondanks de drukte.

17. Gast (cola met citroen)

Gister heerlijk wezen eten met 4 personen. Erg, erg drukke avond. Ondanks deze drukte gastheren en -vrouwen van Saray allemaal een vriendelijk gezicht, zonder werk stress en meer dan genoeg aandacht voor alle gasten. Nogmaals complimenten voor Uw bedrijfsvoering...kunnen menige Horeca ondernemers nog wat van leren.
    Vr. gr. 2 ex-horeca medewerkers

18. Heerlijk gegeten, super! Voor herhaling vatbaar!

19. Gezellig uit eten geweest bij Saray. Lekker gegeten, lamsbout uit de oven. Het ananasijs uit een echte kleine ananas was erg origineel en lekker. Kortom een hele geslaagde avond.

20. Wat een leuke ervaring met Saray! Na een telefoontje was het geen probleem om later met een bijna verlopen dinerbon te komen eten. We werden vriendelijk ontvangen en voelden ons, ondanks dat er heel veel mensen waren, continue 'gezien'. Onze kinderen (van 3 en 6) hebben ook een heerlijke avond gehad, het personeel was heel lief voor hen.
    Voor onze 'bon' hebben we vorstelijk gegeten. Toen later bleek dat het iets anders had gemoeten, werd daar niet moeilijk over gedaan en werd er in ons voordeel afgerekend. We hebben lekker gegeten en er was meer dan genoeg. We zijn met een warm gevoel naar huis gereden.

21. Redmer Hoogcarspel

Goed eten maar zeker nog verbeterpunten. Gisteren uit eten geweest met mijn vrouw. Ontvangst was goed en een mooi plekje toegewezen. In overleg met de bediening het all you can eat menu genomen voor 27,50 euro per persoon. Dit is wel zonder dessert. Voor dat geld had dit er wat ons betreft bij gemogen, maar dit konden we bij bestellen voor 2,50 euro per persoon.

Dit menu is een proeverij van drie gangen met verschillende koude voorgerechten, dan warme voorgerechten en vervolgens warme hoofdgerechten. De serveerster merkte zelf al op dat alles waarschijnlijk goed doorbakken moest vanwege de zwangerschap van mijn vrouw. Er werd ons beloofd dat er geen vis bij zat, want dat lusten we beiden niet.

Koude voorgerechten waren heerlijk. Turks brood met verschillende echte Turkse dingen om het mee te beleggen. De warme voorgerechten waren ook erg lekker, maar hier zaten wel garnalen bij. Garnalen valt in ons optiek ook onder vis en wij eten dat niet. Jammer, maar kan gebeuren. Inmiddels ook weer drinken besteld, maar dit werd helaas vergeten. Nogmaals besteld en al snel gekregen.
    Daarna heel lang moeten wachten op ons hoofdgerecht. Toen dit uiteindelijk kwam, bleek dit voor de tweede keer de warme voorgerechten. Dit uitgelegd en met excuses werd snel het hoofdgerecht gemaakt. Inmiddels kwamen ze met drinken aan dat niet voor ons was. Daarna de hoofdgerechten. Helaas zowel het gevulde gehakt als de spiesjes erg rood vlees, dus mocht mijn vrouw niet hebben. Jammer, want hier was nog specifiek naar gevraagd. De hoofdgerechten vielen erg tegen in vergelijking met de rest. Nog een keer drinken besteld en ook dit werd vergeten. Uiteindelijk nog een heerlijk dessert gehad.

Bij het afrekenen zagen wij dat er drinken op de rekening stond dat wij niet hadden besteld. Bleek een fout te zijn, dus er werden nogmaals excuses gemaakt. Het was erg druk, maar qua service zijn er nog veel verbeterpunten. Bediening was verder wel kundig en erg vriendelijk en 3 van de 4 gangen waren echt heel lekker! Ook de sfeer is goed en gezellig.

22. Op een Hema drie-gangenmenu bon hier gegeten.
    We kregen een proeverij van alle drie de gangen.
    Deze was super, zo lekker gegeten (alleen een beetje te veel van al het lekkers).
    Prettige bediening.
    Een aanrader.

23. Goed eten, maar opgelicht tijdens het afrekenen. Dus let op!!

24. Rieke Vink

Gezellig, lekker gegeten.
    Aanrader mix grill voor meerdere personen.

25. Eten was goed, lekker kunnen zitten en praten. Prima avondje uit.

26. Voortreffelijk gegeten... kon niet beter!

27. L pieterse

Via de ah restaurantactie gereserveerd. Heerlijk gegeten met een 3 gangen diner. Een proeferij van allemaal verschillende gerechten. Bij het reserveren aangegeven dat er een allergie voor noten en pinda's was. Vooraf werd hier ook nog goed naar geïnformeerd. Bij de proeverij werd hier goed rekening meegehouden. Er werd een apart bord geserveerd en daar kon mijn zusje alles van eten. Zelfs bij het hoofdgerecht en nagerecht werd dit duidelijk verteld. Ze maken alles zelf incl het ijs als nagerecht en hierdoor kunnen ze dat garanderen. Heel prettig.

28. barbara tjeerdsma

Zoals altijd was het eten supergoed! Ook de bediening was heel erg goed.

29. B. Gerdes & N. Gerdes-Janah

Het etentje was ons aangeboden en daarbij het restaurant zeer aanbevolen. Dat heeft het restaurant in alle opzichten waargemaakt. De bediening was vlot en uitvoerig in de voorlichting over wat ter tafel werd gebracht. Het eten was gevarieerd en heel smakelijk en voortreffelijk bereid. We zaten in de buurt van een wat luidruchtig groepje, maar dat kan het restaurant niet worden verweten, en het werd beter toen er eten op tafel kwam.
    Voor herhaling vatbaar en zeer aanbevolen.

30. Heerlijk eten. Vriendelijke en vlotte bediening. Gaan zeker binnenkort weer een keer.

31. A postma

Héérlijk eten! Zeker mijn favoriete restaurant! Verrukkelijk eten, super service en een gezellige sfeer! Kortom: uitstekend!!

32. Het was een heerlijke maaltijd en genoeg voor 2 personen. Leuke actie van C1000.

33. We hebben vanavond met het hele gezin weer heerlijk bij Saray gegeten! Het is een feest om daar te zijn, fantastische gastheren en vriendelijk personeel. Heerlijk die filodeegrolletjes en de gevulde champignons. Dan het hoofdgerecht, de gamba's, de lamskebab, de gegrilde kipfilet, en in deeg gevulde spinazie met geitenkaas, met de allerlekkerste couscous, aardappeltjes, salade en sausjes, wat smaakte dit alles verrukkelijk en wat heeft de kok dit alles heerlijk bereid! Dit restaurant is een aanrader voor jong en oud, wij komen in ieder geval weer snel bij jullie eten.

34. Via Groupon hier terechtgekomen. Eenvoudig, weinig waar voor je geld. Vieze borden en kwaliteit van het eten matig. Wel erg vriendelijke serveersters.

35. fam. Bunnig

Gezellig restaurant, prima eten. Je hoeft niet heel lang te wachten.

36. W.Molenbuur

Héérlijk gegeten! Moesten wel lang wachten voordat het toetje op de tafel stond.

37. Nog steeds betere turkse restaurant in Leeurwarden.. Bijvoorbeeld: lamsboutje om je vingers bij op te (vr)eten.. ja hoor, gewoon heerlijke, zeer rijke smaakvariaties en sfeer, service prima, bijna perfect, je bent er echt als een vorst 'uit' eten. Bij warm weer avonden gaan de ramen/deuren voor helemaal open en de tafels en stoelen gewoon lekker naar buiten. Ja mijn inziens nog steeds top en dus bijzonder aanbevelenswaardig..

38. Zeer tevreden. Heerlijk gegeten, en bijzonder vriendelijk en hulpvaardige bediening. In onze groep waren ook mensen met een beperking, hun specifieke wensen werden met zoveel hulp en warmte tegemoet getreden! Prachtig om te zien. Dat maak je nogal eens anders mee. Dus mijn complimenten!

39. Was in mijn ogen het beste Turks restaurant in Leeuwarden/Friesland. Helaas kun je de crisis merken in het uitwerken van de gerechten. Minder aandacht aan kwaliteit etc.

40. Lekkere turkse gerechten. Het was er niet erg druk en de bediening was snel en goed.

41. Onze ervaring over de afgelopen vier jaren is geweldig. Dit om volgende redenen: volle smakelijke borden met heerlijke gerechten. Goede ontvangst bij de deur en begeleiding naar de tafel, het meerdere keren vragen of het eten naar wens is. De sfeer is nogal gezellig en het eten is heerlijk, vooral de mixxgrill en de yoghurtsalade en de rijst met aardappeltjes vinden wij verrukkelijk!

42. Begin van de zondagavond in Saray gegeten.Vlotte service, vriendelijke bediening. Lekkere Turkse gerechten: o.a salade, gefrituurde geitenkaas met honing en walnoten, mals vlees . We komen er zeker nog eens terug.

43. henriette

Wij waren hier via groupon, geen aanrader. Je krijgt een andere kaart, veel minder keus. We wilden graag de turkse keuken leren kennen en vroegen om de hapjes, helaas niet mogelijk. Wilden best bijbetalen maar werd slecht op gereageerd, personeel verder vriendelijk. Was niet druk, dus dat kon het niet zijn.
    Wilden graag meerdere smaken ervaren en moesten toen maar van elkaars bord proeven. Het dessert hebben we van één bordje gegeten!? Jammer, gemiste kans vinden wij.

44. Ik kom hier regelmatig. De vleesgerechten en de vegetarische gerechten zijn heerlijk om te eten. Ik raad je niet aan om bij binnenkomst links achterin te gaan zitten. Dan kan je wel eens een half uurtje langer moeten wachten totdat je bestelling word opgenomen. Voor de rest vriendelijk personeel, ik kom er graag.

45. Het eten is echt overheerlijk! Als je nog nooit Turks gegeten hebt dan is het zeker een aanrader.

Het enige minpunt wat ik heb, en dit was afgelopen zaterdag weer het geval, is het uitserveren. Nu was het druk in het restaurant maar dan nog vind ik het fijn als de gerechten tegelijk komen (dat dus niet iemand lang moet wachten op zijn gerecht terwijl de rest al heeft) en dat je niet bijna 2 uur hoeft te wachten op je hoofdgerecht. De bediening is wel heel vriendelijk maar volgens mij komen ze wat mensen tekort.

46. Dit was mijn eerste keer dat ik Turks avondeten heb gegeten, en het was heerlijk!

Je kreeg lekker veel vlees met daarbij soort rijst, gebakken aardappeltjes en rauwkost en ik vond het helemaal niet duur. Heb mijn buikje lekker rond kunnen eten. Toetje was ook heerlijk.

Bediening was ook vlot en netjes. We kregen ons eten lekker snel. (Kon ook zijn omdat het niet druk was.)

47. Dirk 183 punten

Lekker eten, bediening prima. Vegetarisch ook lekker.

48. Wij hadden nog nooit in een Turks restaurant gegeten omdat ons dit niet zo goed leek, maar wat hebben we hier lekker gegeten. Wij komen hier beslist een keer terug. De sfeer was er goed, de bediening vlot en vriendelijk. Het eten was fantastisch.

49. Jacob 1241 punten

Opnieuw heerlijk gegeten hier.

Topklasse.

50. Super restaurant! Veel eten voor weinig geld :) goede service en leuke ervaring met de buikdanseres!

51. Beste Turk van de stad. Groot restaurant! Lekker eten en een aardige bediening. De opzet in het restaurant is wat standaard en het avondje was prima echter niet erg memorabel. Meer iets om een keer per twee jaar weer eens te proberen.

52. Melissa

Heerlijk eten. Snel.

En goed/vriendelijk personeel. Top tent.

53. Leendert

Goed restaurant en vriendelijk personeel. Goede service en klantgericht. Wel voorgekomen dat men ons vergat en we wel erg lang op ons eten moesten wachten... Ter compensatie werd ons de wijn niet berekend. Netjes!

54. Gjelt 169 punten

Erg gezellig. Personeel doet zijn best om het iedereen naar de zin te maken. Vriendelijk en gastvrij. Eten is prima voor elkaar. Ruime porties. Heerlijk avondje uiteten.

55. Aangezien we zelf helemaal uit België komen, gaan we altijd even eten wanneer we op familie en vriendenvisite zijn geweest. We komen dan steevast hier terecht, gewoon omdat het zo verschrikkelijk lekker is. We kiezen standaard voor de hapjes voor 2 personen waarbij je dus een soort van 3 gangen menu hebt met allerlei kleinere hapjes. Echt een aanrader!

56. Als liefhebber van de buitenlandse keuken kan ik zeggen dat dit een top restaurant is onder de Turkse restaurants. Wij eten hier regelmatig en het eten smaakt zoals het hoort te smaken. Je proeft de Turkse kruiden, het eten wordt met veel zorg bereid, ruikt goed en ziet er goed uit. Er is voldoende personeel en ze houden goed in de gaten of een gast iets nodig heeft. De beide bazen werken beide even hard mee. Een echte aanrader dus. Wel reserveren vooral in het weekend!

57. Ik vind dit een geweldig restaurant, met leuke bediening en lekker eten.

58. Jacques Brel

Saray,

Inrichting: Sfeervol en goed.

Bediening: Perfect.

Eten: Perfect en voor een schappelijke prijs.

Ik heb er nu al 30 keer gegeten. Nog nooit onvriendelijke bediening gezien. Alleen vriendelijke, warme, beleefde bediening die je als een koning behandelt.

Het eten is veel en voor weinig geld.

Het is een geweldig restaurant. Ik heb al in vele restaurants gegeten, maar Saray blijft mijn favoriet.

Waarom? De bediening is perfect, ze zijn zeer correct, beleefd en warm, het eten is goed, veel en voor een goede prijs.

59. We hebben hier laatst gegeten, we hadden een mixed grill voor twee personen. Heerlijk vlees, goed gaar en lekker gekruid.

We gaan binnenkort nog een keer. De bediening was vriendelijk en lekker vlot. Niets te klagen over dit restaurant. Zeker de moeite waard!

60. Opnieuw met gasten wezen eten, weer lamsbout besteld, was.
    Super! En zeer voldoende eten en drinken tegen een zeer redelijke prijs.

61. marion galjee

Voor de derde keer lauwe soep. Dat kan echt niet. Flink aan de prijs.

5,9
  62. Een maal of 6 gegeten en altijd goed, lekker eten en vriendelijke bediening.Wij gaan binnenkort weer.

63. Wij eten er met veel plezier! Super restaurant! leuke mensen goeie sfeer

64. wij eten er heel graag het is er gezellig en je zit heerlijk ruim, eten is goed en voldoende bediening is vriendelijk je voelt je er thuis

65. De bediening was onvriendelijk. Het eten wilden ze niet terugnemen.

66. We hebben een hele gezellige avond gehad. het eten was lekker alleen had de bediening wel vlotter kunnen gaan. moesten lang wachten op onze drankjes, glazen bleven lang leeg voordat er weer werd aangeboden en we moesten lang op onze bestelling wachten.

5,3