• Lid sinds 25 april 2017

van leeuwen de Vette heeft nog geen foto toegevoegd

1. Henk-Jan Kakebeen

Woon zelf in Bussum, eet daarom geregeld bij Bellamy. Er is zichtbaar flink geïnvesteerd om deze horeca locatie aantrekkelijk te maken voor het publiek.

Pluspunten van de locatie:
    1. De keuken. Ben eigenlijk iedere keer blij verrast van wat ik voorgeschoteld krijg. Met name qua smaak zeer goed. De porties zijn groot, mogen in sommige gevallen zelfs kleiner wat mij betreft.
    2. Prijs (ofwel prijs-kwaliteits verhouding). Zeer schappelijk. Maakt het mogelijk voor mensen om even snel een hap te nemen bij Bellamy.
    3. Personeel. Vriendelijk, goed opgeleid. Er staat een goed team. Zie ook dezelfde gezichten terug.

Minpunten:
    1. Is persoonlijk, maar ik ben niet enthousiast over de aankleding van het restaurant. Wat mij betreft, ondanks de recente renovatie en inrichting, te oubollig.
    2. Is pluspunt (zie hierboven) maar tegelijkertijd een minpunt. Het personeel. Is te formeel in benadering van de gasten plus is te formeel gekleed...
    3. Heeft geen bar waar je na het eten nog gezellig een borreltje kunt drinken. De bestaande bar lijkt alleen te dienen als intappunt voor bediening van gasten aan de tafels.

Als je gerechten serveert die qua prijssetting kunnen concurreren met een eetcafé, dan verwacht je niet op een chique manier benaderd te worden door het personeel. Voelt vreemd. Sterker nog, ik zou juist op meer informele wijze willen worden benaderd. Naar mijn gevoel zou een leuke bar een goede toevoeging zijn aan het geheel. Er is overigens 1 leuke ruimte, dat is notabene de rookruimte. Rook zelf niet, maar krijg bijna de neiging om daar te gaan zitten....

Kortom: je raakt niet teleurgesteld met bezoek aan Bellamy, zeker niet. Maar het kan zelfs nog beter met wat aanpassingen.

2. van leeuwen de Vette's profielfoto
    van leeuwen de Vette heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur

We kwamen binnen en er zat een groep van 48 kwebbelende huisvrouwen. Dus erg laawaaiig maar ontzettend gezellig en heerlijk gegeten... Zeer vriendelijk personeel.