• Lid sinds 17 augustus 2011

Moby Dick

Zwolle

De Lichtmis

Zwolle

Remko heeft nog geen foto toegevoegd

1. Remko's profielfoto
    Remko heeft een recensie geschreven voor De Ossenstal
    Nederlands Epe

Tja wat moet ik er over zeggen...

Ik ken de Ossenstal al jaren, kwam er als kind al toen het nog gevestigd zat in een oude boerderij/stal. Maar helaas is deze jaren geleden helemaal afgebrand.

De Ossenstal stond toen erg bekend om hun unieke rostie-pannekoeken. Ontiegelijk lekkere pannekoek met een krokante bovenlaag. Was ook erg machtig weet ik me te herrinneren.

Maar helaas door de laatst brand is het hele pand verwoest en staat er nu een modern gesteente en geeft de gemeente Epe geen vergunning meer af voor de speciale bereidings wijze van die bijzondere pannekoeken en is het een doodgewonen pannekoekrestaurant geworden.

En dat is jammer, wat persoonlijk vind ik het geheel geen sfeer meer hebben. Ik heb het gevoel in een bedrijfskantine te zitten. De pannekoeken zijn gewoon ok, maar ook niet meer dan dat. Niet anders dan andere pannekoekrestaurants dus. Het overige wat op de menukaart staat aan plates is ook ok, maar verwacht geen sterrenkwaliteit. De bediening, erg onpersoonlijk. Je bent een tafel met een nummer en niet meer. De vraag of het gesmaakt heeft kan er dus niet eens van af.

En wat betreft de prijs, de pannekoeken gewoon redelijk. Overige duur.

Conclussie: De Ossenstal waar ik vroeger als kind veel vuldig kwam en het het ware happening was ligt in vervlogen tijden... De Ossenstal van nu staat daar compleet haaks op in alles en of dat ooit anders word? Ik betwijfel het. Het is nu een doodgewoon restaurant zonder hoogvliegers en zonder sfeer. Voor mij kom ik er nooit meer.

2. Remko's profielfoto
    Remko heeft een recensie geschreven voor Moby Dick

Het is de ene keer beter dan de andere keer, het is maar net wie je treft aan de andere kant van de balie. Tref je de eigennaresse, dan kan je er zeker van zijn de A. de smaak goed is, B. de bestelling klopt en C. de prijs klopt.

Tref je 1 van haar medewerkers, dan is het maar afwachten hoe hun muts staat en of ze opletten wat ze doen ipv dat ze hele gesprekken lopen te voeren met een evt bekende die klaarblijkelijk belangrijker is dan jij de klant.

Wat betreft de uitstraling van de zaak, ronduit kil.. slechts 1 tafel om aan te zitten. Maar goed daar is de zaak ook te klein voor.

Maar verder, och..voor even snel een ras-patatjes satesaus < wat overigens wel een super lekkere saus is > moet ook niet zitten zeuren.

3. Remko's profielfoto
    Remko heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Berkum

Voor dorpse begrippen is het een top cafetaria! Het is er altijd gezellig knus, behulpzaam (jeudig) personeel en beslist niet duur.

Ik kom hier al jaren en vind het verre weg de beste cafetaria van Zwolle en omstreken. De eigennaar van Cafetaria Berkum is een vormalig kok van ik meen een postiljon hotel en wat je ook wel weer terug ziet in de bereiding van bijvoorbeeld de grote salades. En veel specialiteiten worden in eigen keuken vervaardigd. Met andere woorden: kwaliteit!

Wat betreft de zaak, wat ik zeg..gezellig knus. Gewoon basic, geen overdreven gedoe. Je komt er per slot van rekening voor een patatje en niet voor een 4 gangen diner en de prijs, ik vind het ok. Voor die enkele keer dat ik er nog kom heb ik voor ca 6 euro daar een patat oorlog groot, met 2x een euro burgers en shake. Niet duur is mijn mening. En smaak goed!

Ps, ik heb slechts 1x in de 15 jaar dat ik er kom meegemaakt dat het niet smaakte en de volgende dag dat wezen melden. Toen zonder morren mijn geld terug gekregen. Kijk das nou een cafetaria eigenaar die het zich wel persoonlijk aantrekt wat de bevindingen van zijn klanten zijn.

4. Remko's profielfoto
    Remko heeft een recensie geschreven voor De Lichtmis

Ronduit slecht!

Ik ben toch wegrestaurants gewend, maar ik vind de Ligtmis ronduit slecht.

Om te beginnen de sfeer en service, zeer onpersoonlijk personeel, je voelt je niet welkom. Trage bediening, heb zeker een half uur moeten wachten op drinken en nog eens 15 min extra op het eten.

En het eten, steak in ons geval, lauwwarm alsof het al een tijdje stond te wachten om geserveerd te worden. En vond de groente en de patat slap, zat geen smaak aan.

Zelfs een gemiddelde snackbar scoort beter dan dit restaurant. Ik raad het daarom ook niemand aan!