• Lid sinds 7 februari 2010

Dolce Vita

Alphen aan den Rijn

Evy heeft nog geen foto toegevoegd

1. Evy's profielfoto
    Evy heeft een recensie geschreven voor Dolce Vita

Maandag gegeten, lege zaak, niet heel gek hoor op maandag, maar de bediening is niet echt in te schatten als er maar 2 tafels geserveerd worden.

Al een grappig begin: een broodje met (Spaanse) alioli bij de Italiaan... maar dan wel met het vertrouwde keiharde Italiaanse brood. Wat ik normaliter na m'n vakantie in Italie ook al zo vervloek. :-) Maar dat is persoonlijk! :-)

Ik had speenvarken, die was niet zo mals. Aardappelen, dressing waren goed.

Mijn partner had lasagne met gorgonzola, de pasta was erg flauw wat extra opviel omdat de gorgonzola een aanwezig element is. Hij heeft hem uiteindelijk niet opgegeten.

Mijn schoonmoeder had gnocci in een saus met Sardijnse worst en o.a. parmezaan. Die was zo zout en machtig dat je na 3 happen niet meer wilde. Bij navraag bleek dat er volgens de keuken amper zout in zat, de worst was niet zout gekruid of gerookt, met de pasta was geen zout meegekookt en ook aan de saus was verder geen zout toegevoegd. Het zou volgens hen puur in de parmenzaan liggen. Ik kan me het haast niet voorstellen...

Al met al viel het eten dus vies tegen in die mooie zaak, maar we kregen wel een "mooie" rekening.

Complimenten voor de jonge dame in de bediening die onze kritiek aanvaardde en ook meteen hanteerde.

De prosecco op tap was ook een leuke en lekkere ervaring en de wijn heeft ons goed gesmaakt.

Voorlopig gaan we niet op herhaling...

PS: Heb hier 2 jaar geleden zo verschrikkelijk lekker zitten eten in de zomer dat ik er vanuit ga dat er iets is veranderd, qua kok of eigenaar.

4,9
  2. Evy's profielfoto
    Evy heeft een recensie geschreven voor De Gelaarsde Kat

Eén van de weinige dingen waar "groei" in lijkt te zitten wat betreft dit restaurant lijkt de grootte van het pand te zijn.

Waar dit een aantal jaar geleden een knusse zaak was met een goede prijs/kwaliteit verhouding, - de prijs was gemiddeld, het eten gewoon goed te doen en de bediening gezellig- lijkt het "succes" de heren wat naar de bol gestegen. De bediening is wisselend. Van vriendelijke meiden tot verveelde types en ee te amicale eigenaar. Naar wat ik persoonlijk heb ervaren is dat de eigenaren vriendelijk doen (en dan is dat vaak overacting), maar niet vriendelijk zijn. Het is te gemaakt.

De dip blijft onweerstaanbaar. Maar verder lijkt het eten liefdeloos bereid en is het po een aantal gerechten na, bijna altijd smakeloos. De slibtong wordt in zoveel vet gebakken dat deze gefrituurd lijkt, vaak zit er een geurtje aan de vis. Geen mooie stukjes vlees, maar hompen, die vaak te gaar zijn, ondanks de vraag om medium. Die eeuwige komkommersalade staat ook niet mooi op het visitekaartje van de zaak. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat het uit een grote emmer komt en dat het daar ook weer ingaat als het niet is geconsumeerd.

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar het is vooral jammer, dit ooit zo leuke tentje.

MIjn advies: Laat de eigenaren zich wat bescheidener opstellen, concentreer je op het goed bereiden van mooie gerechten. Wees oprecht vriendelijk en focus je op de avond van de klant i.p.v. op het geld wat ze met zich meebrengen.