• Lid sinds 8 september 2013

2. Mama Roux

Amersfoort

Lust

Nijkerk gld

Doppenberg heeft nog geen foto toegevoegd

1. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg heeft een recensie geschreven voor Mama Roux

Voor kerst shopping even in de stad en dan als het kan, altijd even naar Mama Roux voor wat lekkers! Dit keer lunch : de heerlijke zelf gemaakte mosterd soep met een broodje rauwe ham.
    De vertrouwde heerlijke cappuccino erbij, wat is dat genieten, en de eigenaresse die je hartelijk welkom heet in haar lekker warme zaakje.
    Dus voor iedereen die lekker en redelijk geprijsd, ouderwets goed wil genieten, this is the place to be! Voor lunch en diner een super plek!

2. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg vindt Mama Roux leuk

Doppenberg

3. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg heeft een recensie geschreven voor Lust
    Internationaal Nijkerk gld

In Grand Café LUST culinaire event 8 juli, m 3 Green Eggs bemand door Wijnand kookt.

Opening met een flûte Jacquard brut champagne, licht mousserend met frisse afdronk, gevolgd door amuse -artisjok en cupje citroenmelisse, een heerlijke zomersmaakmaker.
    Gevolgd met creuse uit Normandië, met Blanc des Noirs witte wijn uit Zuid-Duitsland, met een smaak die Sancerre benadert. De creuse zacht en zilt-zoet van smaak,
    Waarna Coquilles Saint-Jacques in schuim van Calvados en plakje licht gegrilde Pancetta, mooie harmonie qua smaken.
    Volgende gang kreeft uit de Green Egg met saffraan mousse, met erbij rivierkreeftjes in gelei en aspic, met witte wijn uit Puglia Italië– Lei ouvi di Troya, past er perfect. Mooie combi.
    Gevolgd door een gekonfijt kwartelpootje en kwartelborst in morillejus en cassave chip – met spätburgunder – te zware wijn bij de kwartel.
    Hoofdgerecht: entrecote van Wagyu uit de Green Egg met puree van zongedroogde tomaat – super mals vlees begeleid door een Montalcino di Brunello – wat een heerlijke smaak combi.
    Volgende gang kalfswang uit de Green Egg met zoete aardappelpuree en doperwtenpuree, de kalfswang zo mals – met een Nero di Troya Puglia – Italiaanse topwijn. En zo volgen er nog 3 gangen!
    Met aan het eind over je tafel een koele mistwolk- een El Bulli scène sensationeel einde dus!!
    Pracht belevenis!

4. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg heeft een recensie geschreven voor Zuster Francina

Om de verjaardag van mijn liefje te vieren hebben we hier genoten van een 3 gangen menu van € 20,- . Vooraf een goede carpaccio (had iets dressing gemogen) en trio van vis Holl. garnalen, forel en gerookte zalm - een smakelijke combi. Hoofd - beiden spies van ossenhaas en varkenshaas met peper- of rode wijnsaus, daar at je haast je vingers bij op zo lekker!
    Als dessert een bolletje sorbetijs m 43 er doorheen en een plakje tiramisu - simpel maar heerlijk!
    Het is een gezellig adres waar je graag terugkomt op een toplocatie. Ik ken het al jaren.

5. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg heeft een recensie geschreven voor Het Wapen van Rijsenburg

Op zondag bezocht voor een lazy sunday menu, zo'n heerlijke super malse biefstuk, bereid met perfecte cuisson.

Het was weer gezellig druk, maar je wordt snel en goed bediend en men heeft voldoende aandacht, de juiste sfeer in een eigentijds interieur.

We hebben het afgesloten met een super lekker dessert, met bananen bavarois - wow, lychee ijs, chocolade lolly met binnenin aardbei.

Na de heerlijke koffie afscheid, maar we komen uiteraard graag terug!

6. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg heeft een recensie geschreven voor Het Wapen van Rijsenburg

Op een maandagavond hier heerlijk gegeten, een verrukkelijk bord met Indonesisch eten, helemaal top. Er na nog een heerlijk toetje, gevolgd door een goede koffie. We komen hier heel graag, zo vaak we kunnen!

7. Doppenberg's profielfoto
    Doppenberg heeft een recensie geschreven voor De Salentein

Op een prachtige zomermiddag genoten van een heerlijk 3 gangen menu op het terras van El Portillo, waar tegenwoordig van een vast menu gebruik gemaakt kan worden of a la carte vanaf een tapas sfeer - gerechten kaart. Wij kozen voor het menu omdat het redelijk geprijsd is en het gastheerschap op zo'n hoogte staat, dat men met evt. wensen altijd wel rekening houd. De charcuterie als vooraf best. uit tartaar, ossenworst, carpaccio en likkepot - alles van het eigen Black Angus rund - zo puur en smaakrijk als biologisch kan zijn. Als hoofdgerecht tournedos en stoofvlees van Black Angus - zo sappig en mals en een perfecte cuisson. Beide begeleid door Perle de Roseline rosé, fruitig en een top rosé v d Provence.
    Als dessert kregen we de onovertroffen crème brûlée met een glas Lustau Pedro Ximenez sherry, een verrukkelijke combinatie. Ik kreeg vervolgens ook de 2 huidige Koetshuis kaarten te zien - wat enerzijds de klassieke keuken is en anderzijds koken met een moderne twist, dat lijkt mij een heel aantrekkelijk concept. Wat ook prima gebruikt zou kunnen worden voor El Portillo, want duidelijke kaarten met heldere keuzes is een aanrader, want het vertegenwoordigt the best of both worlds en is misschien iets attractiever. Want voor ons is het beslist een reden om snel weer terug te komen en nog meer te genieten van deze onovertroffen keuken - chapeau! De bediening en koks zijn als een warme gastvrije deken, je voelt je er direct thuis en dan is het genieten op een ieder zijn manier want respect en gastheerschap zijn één.