Parkeren op loopafstand P4 Hoofdpoort

Zeeuwse Schatkamer laten bezorgen?

Online eten bestellen

ma Gesloten
di Gesloten

Omschrijving

De Zeeuwse Schatkamer is een huiselijk restaurant met winkel en bezorgservice op heel Schouwen-Duiveland. Zij verzorgt lunch, diner, catering, workshops en bedrijfsuitjes, ook op locatie of aan boord van een oude tjalk. De keuken wordt gerund door eigenaresse Tanya Hakkenberg, zij heeft een grote passie voor sushi en de wereldse gerechten en samen met het keukenteam levert dit een mix op van creativiteit, originaliteit en finesse. De gezelligheid die de Zeeuwse Schatkamer kenmerkt zorgt ervoor dat u in een ongedwongen sfeer kunt genieten op deze unieke plek aan de haven van Zierikzee. Echtgenoot en gastheer Hans Hakkenberg zal u graag voorzien van een drankje en goed advies.

• Bezorgen

1652091026 94
1653920347 93
1703312001 93

1. Jan en Trudy Terpstra

Menu boot sushi is fantastisch, overheerlijk met niet teveel rijst gebruikt zoals bij vele andere sushi restaurants.
    Zitplaats aan het raam is de leukste plek.
    Supervriendelijke gastvrouw en heer.
    Aperatief van het huis is een geweldig begin!

2. Het eten was echt top, we hadden het Zierikzee- menu dat werd geserveerd in een houten bootje! Heel leuk bedacht en erg attente en vriendelijke bediening. Echt een aanwinst en aanrader voor Zierikzee!

3. Echt de beste sushi die ik tot nu toe heb gegeten! Het eten is vers en je ziet dat het met aandacht wordt bereid. Er wordt aandacht besteed aan de opmaak van het bord en erg hangt een fijne sfeer. De eigenaren dragen echt zorg voor een geslaagd etentje, wij komen zeker nog een keer terug!

4. Last minute online gereserveerd, duurt wel even voor je bevestiging krijgt en ook telefonisch ‘s middags niet bereikbaar. Paar voorgerechtjes oke maar niet bijzonder. We kozen 5 rollen en die waren stuk voor stuk heel lekker en vers gemaakt. Belangrijk vooral dat de temperatuur heel aangenaam was van de sushi, dus a la minute bereid. Naast restaurant hebben ze ook take away en dat is ook zeker een optie voor een andere keer!

5. Ontzettend lekker gegeten! Top bediening met mooie uitleg bij keuzes die ze maken voor duurzame producten.

6. Heerlijk vegan gegeten. Gekozen voor een proeverij van Sushi’s gepresenteerd op een boot.

7. Het was echt heerlijk! Vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Perfect!

8. Hele fijne avond gehad met ons 13 koppige gezelschap. Vriendelijke eigenaren, hoge kwaliteit eten, goede service en bovenal een fijne sfeer.
    Absoluut aan te raden! Bedankt en tot de volgende keer.

9. Heerlijke smaakcombinaties met de super verse vis als basis kan het niet mis!

10. Jack Harms

Zeer smakelijk, leuke locatie, gezellige sfeer, en zelfs voor persoonlijke wensen staan ze klaar, gewoon een toprestaurant om zeker terug naar toe te gaan.
    Goed gedaan, groetjes Jack

11. Hilda van der Veen

Super gezellig restaurant, met echt goede en vers gemaakte sushi. Prachtig opgemaakt, en de smaak is vol, perfect. Ook de vegan sushi rolls zijn met zorg bereid. De bediening is heel attent, en het restaurant is sfeervol ingericht. Hierdoor kan je echt genieten van de sushi. De thee keuze is ongekend. En zelfs nog vegan choco bites erbij.

12. Karlijn van de kerkhof

Wat hebben we heerlijk gegeten! Top bediening! Echt een aanrader. We kregen deze week zelfs 8% korting omdat ze 8 jaar bestaan! Dus mocht je dit restaurant een keer willen proberen, dan zou ik zeggen niet twijfelen maar doen!!!

Groetjes van de twee docenten van het Ostrea!

13. Jessica Scherp

Heerlijke ambiance, hele gezellige gastheer en gastvrouw. Ze komen alle sushi gerechten uitleggen en geven daarnaast ook extra informatie over de lokale streek producten die ze gebruiken. Echt fantastisch lekker eten! Mijn nieuwe favoriete restaurant.

14. Jeannette

Wij hebben gekozen voor de poké bowl Zierikzee. De sushirijst was verrukkelijk. De gerookte zalm voortreffelijk. De gamba's zeer verfijnde gerookte smaak. Een prachtige balans van groente/ zeewier.
    Het dessert Mochi ijs in een bolletje rijstcake was een sensatie 3 bolletje met intens verschillende smaken.
    En daarbij gekozen voor een exclusieve thee 'Witte Thee', gemaakt van jongste knoppen van de theeplant. Deze werd zeer toegewijd bereid en geschonken in wijnglazen. Heel subtiel, bloemachtig van smaak.
    Kortom genoten van dit bezoek in het sushi restaurant qua eten, sfeer, gastvrijheid.

15. Heerlijk gegeten! Prettige sfeer en plezierig personeel.

16. Miranda

Eten was wederom heerlijk!

17. Zaterdagavond met z’n vijven gegeten bij de Zeeuwse Schatkamer in Zierikzee op aanraden van onze dochter. Ze was er al eerder geweest. Wat een gezellige huiselijke sfeer en wat een heerlijk eten! Sushi met alle er op en er aan. Smaak, creativiteit, heerlijk! Oh ja, eerste kregen we een aperitief bevangen het huis, een verrassende pruimenwijn. De manier waarop het werd opgediend was heel leuk. Bijzonder is het theedrinken bij de sushi. Wat een prachtige ervaring. Fantastische smaken en mooie combinaties. Dat gold overigens ook voor de wijnen. Leuk ook dat je sushi kon bij bestellen. Tip: wees niet inhalig. Dat overkwam ons wel en dan eet je teveel!
    Na afloop werden de dames van ons gezelschap nog verrast met een doosje chocolade. Een top plek, met heerlijk eten en drinken en heel gezellig.

18. Eerst keer eten bij de schatkamer, nav goede verhalen.
    Goede uitleg, passie voor hun werk, zo ook in chocola. Thee en bij verkoop.

19. Het was heel erg leuk en gezellig en het eten was geweldig! Beste sushi die we ooit gehad hebben!

20. Guillaume Leenderts

Zeer goed, deskundig en lekker!

21. Fantastisch gegeten, geweldige bediening die er echt naar streeft je een topavond te bezorgen. Absolute aanrader

22. Wat een bijzonder fijn en lekker eettentje. De sushi is heerlijk en puur. De selectie aan thee is een leuke aanvulling.

23. Top eten en sfeer. Lieve gastvrouw en gastheer! Aanwinst voor Zeeland.

24. Helemaal goed, heerlijk eten, goede sfeer en attente eigenaren.

25. Zeer lekker poké bowls (vegetarisch: avocado en andere groenten/Thaise kip) en sushirols (triple zalm/surimi) gegeten!! Leuke afsluiter van onze vakantie, mede ook door goede en aangename bediening, goed verloop. Bedankt!

26. Super verse sushi. Zeer smaakvol.
    Heel vriendelijke mensen. Je gaat hier echt naar toe voor de smaak van t eten, niet voor het complete plaatje van restaurantbeleving.
    Minpunt is de ruimte zelf ziet er meer uit als cafetaria dan restaurant met grote banners met wat je er af kan halen en losse plafonddelen waar stekkers uit hangen etc oud toilet wat niet helemaal proper was.

27. Claudia Vogel
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

MEGA!!!
    Ich habe selten so gutes Sushi gegessen.
    Tolle Bowl, Geschmacksexplosion!
    Ambiente & Service "anders", hat mir aber sehr gut gefallen!
    OK, die Toi ist grenzwertig...
    Der Service: Freundlich, persönlich und herzlich!
    Echter TIP!

28. Lillian

Heerlijk genoten van lekkere en verse sushi in de zon. Aanrader als je goede sushi wilt eten!
    Vriendelijke eigenaar.

29. Bastian Bernouw

Heel makkelijk online kunnen reserveren. Bij binnenkomst meteen geholpen, erg vriendelijk personeel, kwaliteit staat voorop. Het eten was echt heel erg lekker en vers, er was ook voldoende ruimte de eigenaar aan te schieten voor eventuele vragen.

30. Taco Blankestijn

Wat een super kwaliteit sushi en lekkere hapjes hebben wij geproefd. In elk geval komen wij hier vaker terug!

31. Cinniepinnie

Al eerder voorbij dit restaurant gelopen, maar aan de buitenkant lonkt het niet echt. Toch op aanraden een tafel gereserveerd en buiten gezeten. Het eten was echt heerlijk, boven verwachting goed. Andere combinaties dan ik met sushi gewend ben bij de welbekende all you can eat restaurants. Door de gastheer die regelmatig uitleg geeft over de producten en komt kijken of alles naar wens is, voelt het aan als een restaurant van hoger niveau. Nogmaals, jammer dat de ambiance buiten niet uitstraalt wat er uiteindelijk voor heerlijks op je bord geserveerd wordt.

32. Chantal

We hebben voor vaderdag gereserveerd om hier te gaan eten, nadat we vorig jaar al meerdere malen hier sushi hadden afgehaald. De service is erg goed. Het eten is goed en vers. We zaten achterin het restaurant met uitzicht op de perenboom. Leuke sfeer. We komen sowieso weer terug.

33. Het is misschien net iets prijziger dan je standaard "all you can eat" sushu, maar wij hadden in tijden niet zulke lekkere sushi gegeten!

34. Heerlijk! De pruimenwijn was ook fantastisch.

35. Paula Hansma-Peursum

Wij zijn vaker geweest, dit keer was het ook weer TOP!
    Heel smaakvol en gewoon heerlijk!

36. Wederom heerlijk gegeten hier. Kwaliteit is top! In combinatie met de zorg en aandacht van de vriendelijke gastvrouw en gastheer, hebben mijn dochter en ik hier weer een geweldige avond uit gehad. Dank jullie wel en tot snel.

37. Wat een heerlijke ontspannen sfeer. Gezellig buiten gezeten, gekeken naar de boten die voorbij kwamen en genoten van de sushi. Voor herhaling vatbaar!

38. Heerlijk gegeten, mooi gepresenteerd en vriendelijke eigenaar en medewerkers. Absoluut voor herhaling vatbaar!

39. Chris

40. Pauline Hillenaar

De sushi was de beste die ik ooit heb gegeten! Vers bereid met zoveel smaak, geweldig! Hele aardige gastheer. De sfeer doet een beetje denken aan een huiskamer, dus lekker ontspannend. Hier ga ik nog een keer naartoe!!

41. Zulke lieve mensen met hart voor de zaak. En dat proef je in het eten. Een fijne kwaliteit aan sushi. Zeker een aanrader als je met leuk uitzicht wilt eten in Zierikzee. Als je bij het raam of op het terras zit kan je zo de boten zien aan komen en de zeelandbrug zien.

42. Heerlijke sushi! En heel mooi opgemaakt.

43. Liesbeth

We werden hartelijk ontvangen met een heerlijk glaasje appel-pruimenlikeur. De sushi was heerlijk, gevarieerd en vers. Bij ons mooi geserveerd in een bootje. Gezellig en met zorg ingericht restaurant. Een aanrader!

44. Heerlijk eten, gezellig sfeertje.

45. Martin Vanderstappen

Heerlijk en perfecte bediening top!

46. Voor de tweede maal in korte tijd hier gegeten en wederom een succes. De ambiance is gezellig anders en de bediening persoonlijk en relaxt. Het eten is top! Ik kijk nu al uit naar een volgende keer ;)

47. Friedrich
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Das Essen war prima. Der Wein war gut. Gute Musik und freundliche Bedienung. Leider war das Lokal leer sodass die Bewertung bei der Atmosphäre etwas geringer ausfiel.

48. Fantastisch gegeten met vriendinnen. Eten ziet er prachtig uit en smaakt top! Gezelllig en vriendelijke mensen. Aanrader!

49. Thessa Belt

Gezellig restaurant met waanzinnig mooie en lekker sushi. Absolute aanrader.

50. Supersmakelijk kennisgemaakt met sushi, gaan we vaker doen!

51. Albert v/d Spaan

Leuk, gezellig, knus, topkwaliteit aan sushi, goede uitleg over producten, zeker een aanrader en niet de laatste keer dat we geweest zijn!

52. Weer echt genoten van een heerlijk 3 gangen menu en met hoofdgerecht natuurlijk de overheerlijke verse en zelf gemaakte en verzonnen sushi. Gastheer en vrouw super aardig en was gezellig druk! We love it Zeer zeker aan te raden om te gaan eten maar ook om te bestellen en dan lekker thuis op te eten.

53. Het eten was fantastisch. De Pokebowl met pulled beef kon niet beter.
    Het menu was niet duidelijk, op de gsm opgezocht hoe het zat. Ze waren wel tijdelijk iets aan het uit proberen maar dan kun je ook wel een tijdelijk menu uitprinten.

54. Delicious dinner, great service!

55. De sushi was heerlijk. Lekker vers. Ga een keer een workshop doen om sushi te maken.

56. natascha korzelius

Heerlijke poke bowl gegeten! Kraakvers! Vriendelijke bediening! Wij komen zeker terug in het mooie Zierikzee!

57. Esther Janssen

Heerlijke avond gehad. Nog nooit zo lekker tapas gegeten. Echt verrassend. Eigenaar geeft met veel passie uitleg. Hier is nog echt aandacht voor de klant. Heel bijzonder.

58. barbara

Geweldige sushi. Super vers. Volg het advies van de eigenaar en hij heeft bijpassende wijn erbij. Helemaal TOP

59. Marjo de Vries

De sfeer was top. We hadden een plekje uitgezocht onder het afdak, wat bij aankomst al mooi was ingedekt! Prachtig uitzicht op mooie huizen. De bediening was uiteraard geweldig, die hadden dit ook al geregeld! Twee verschillende gerechten besteld, die beide heerlijk waren, met frites en salade. Ook de wijn was mooi van smaak. Een lekkere volle chardonnay. We kijken terug op een prachtige avond! Tot ziens!

60. Vriendelijke en trotse bediening.
    Heerlijk, vers eten.

61. Ellen kop

Heerlijk gegeten. Na meermaals te hebben afgehaald, nu in het restaurant gegeten. Ontvangst en bediening was heel vriendelijk. Alles goed verzorgd. Mooie presentatie van de sushi. Het was helemaal top!

62. Wat een gezellige mensen en omgeving, en wat een heerlijk eten! AANRADER!!!

63. Wilma Veldhuis

De sfeer was redelijk. Beetje ongemakkelijk in communicatie met de eigenaren. Aan het verzoek om 50% van de sushi vegetarisch op te dienen werd in eerste instantie positief gereageerd. Enkel bij opdienen van het eten was er geen enkele sushi vegetarisch en moesten we alsnog een extra vegetarisch rol bijbestellen. Beetje warrig allemaal. De prijs kwaliteit verhouding is naar onze mening niet wat je van het eten zou mogen verwachten. Hiervoor kun je ook naar een 1 sterren restaurant.

6,5
  64. Verrassende sushi-rollen met leuke combinaties; erg lekker!
    Aardige eigenaars.
    Wel een stevige prijs!

65. Hele fijne, ontspannen, kleinschalige sfeer. De sushi was heerlijk! Heel erg leuk gepresenteerd op een lange plank. Zo ook het toetje.

66. Karin Fleer

We kregen een hartelijk welkom en hebben heerlijk gegeten. De eigenaar raadde ons de borrelplank aan, hier zou voor iedereen wat lekkers bij zitten inclusief wat vegan hapjes. Hier zaten per persoon wat edamame boontjes op, 3 bitterballen (waarvan 1 vegan) en 1 kipstukje. Als hoofdgerecht hadden de kinderen een heel leuk kindermenuutje voor een leuke prijs. De volwassenen met zijn drieën 6 soorten sushi om te delen met als afsluiter een grand dessert. Wij hadden op de muur een heel leuk menu zien hangen waar al deze gerechten bij zaten. Thuis bij het bekijken van de rekening bleek dat alles los berekend is en voor de 4 frituur hapjes €8 per persoon berekend is, zelfs voor de kinderen. Dit vonden wij persoonlijk erg veel en jammer dat het leuke menu niet berekend was.
    Ik zou u zeker aanraden hier eens te gaan eten maar let even op de rekening.

67. Van den Boom

Het eten was heerlijk, heel gastvrij ontvangen. Een hele fijne avond gehad! Super!!

68. Fijne knusse sfeer en heerlijk eten, wat wil een mens nog meer?

69. Jos & Arnolda

Wat een heerlijk eten en goede bijpassende wijn! Een eigenaar met heel veel passie en liefde voor zijn zaak. Zeker een aanrader!

70. Heerlijke sushi, erg vers en lekkere wijnen

71. Jet en Mirre

Gezellig met mijn dochter Mirre heerlijke sushi gegeten. Mirre vindt Sushi heerlijk en samen de sushi boot op. Ook nog een heerlijk nagerecht! Tot snel weer!

72. Jacco en Cindy

Ge wel dig. Super lekker, super vriendelijk en super gastvrij.

73. Altijd weer een warm ontvangst waarbij zowel oprechte interesse in jou als gast gepaard gaat met passie en enthousiasme voor vegan sushi… Je gaat hier echt met een goed gevoel weg en zult verbaasd zijn van hoe lekker vegan sushi kan zijn; Dit is een unieke aanwinst voor Zierikzee!

74. De sushi was heerlijk en werd mooi opgediend. Bediening was vriendelijk en het restaurant had een leuke sfeer!

75. Esther Loos

Heeeerlijk gegeten! Fijne sfeer, absoluut voor herhaling vatbaar 🎉

76. Gerard Booden

Heerlijk geluncht tijdens onze vakantie in Haamstede. Wat een superleuke, sfeervolle plek. Gastvrij ontvangen door de zeer vriendelijke en onderhoudende gastheer, die onze lunch met met anekdotes en passende toelichting aankleedde. Ook onze zoontjes van 1 en 4 werden niet vergeten met kleurplaten en speelgoed, zodat we het bijna 2 uur konden volhouden. Maar bovenal fantastische sushi gegeten, begeleid met heerlijke, passende wijnen. Een belevenis, we komen graag terug!

77. Alles was goed! Heerlijke sushi, goede service en alles heel vers.

78. Heerlijk sushi gegeten. Leuke uitleg gehad over de verschillende aspecten. Heerlijk verschillend eten. Kom zeker terug!

79. Ze maken geweldig lekker eten! Of ik gezellig bij hun op terras zit of binnen van het warme sfeer geniet, een bezoek aan Zeeuwse Schatkamer brengt altijd een glimlach op mijn gezicht. En ze bezorgen ook!

Dank jullie wel en tot snel, ey :-)

80. Kiona vd Broek

Genoten van het zomermenu. Vlotte service en leuke ambiance. Heerlijke gerechtjes!

81. Heerlijke poke bowl gegeten. Leuke bediening, hele vriendelijke mensen.

82. Heerlijkste sushi gegeten op een sfeervolle plek aan de haven! De sushi was enorm vers en smaakvol. Wij komen zeker terug!

83. Gezellige locatie, de gastvrouw en gastheer waren erg aardig. Je merkt dat ze extra aandacht geven aan hun eten, de smaakpapillen werden verwend… aanrader…

84. Het eten was fantastisch en doet niks onder de kwaliteit van de beste sushi restaurants in NL.
    De eigenaren zijn ontzettend lief en nemen alle tijd voor je. Ze vertellen je graag hun verhaal erbij, wat het zo persoonlijk maakt!
    De entourage is misschien wat rommelig en al wat ouder, maar het is er schoon en doet niks af aan de kwaliteit van de heerlijke verse sushi!

85. Jennie en Jaap Wildeboer

Het was echt een beleving, de sushi was meer dan heerlijk, het interieur was super gezellig en sfeervol. De eigenaren zijn heel gastvrij, hartelijk en heel gezellig. Wij zeggen doen!!

86. Op basis van de eerdere zeer goede recensies hebben wij ons laten verleiden om in de Zeeuwse Schatkamer een onvergetelijke avond te beleven. De grote zorgvuldigheid bij de bereidingen en opmaak en daarnaast het heel goed rekening houden met meerdere allergieën waren een verademing.
    Een locatie met een goede bezieling en een ontspannen en wame sfeer.
    Succes met jullie zakelijke activiteiten en hartelijk dank voor de uitstekende verzorging!

87. Percival & Nelly

Ik kan niet anders zeggen dat dit restaurant een voorbeeld is voor hoe je omgaat met klanten.
    Het eten is van hoge kwaliteit en de gastheer en gastvrouw geven je echt een gevoel van een avond uit! Ga zo door en we komen zeker eten bij jullie als we in de buurt van Zierikzee zijn.

Groetjes uit Dordrecht

88. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant tijdens onze vakantie. Onze kinderen hebben zelfs nieuwe dingen leren eten. We hadden een menu en in overleg met de eigenaren kon echt alles aangepast worden naar onze wensen. Echt een aanrader als je in Zeeland bent. Ze nemen tijd om uitleg te geven en ook een leuk gesprekje met je te voeren.

89. We werden hartelijk ontvangen door fijne mensen en hebben heerlijk gegeten.

90. Super lekkere sushi! Elk rolletje smaakt als een gebakje. Wij hadden het zomer menu met drie gangen. Een heerlijke combinatie.

91. Silke Hendrikx⁹

Es war eine sehr schöne Erfahrung , gutes Essn in freundlicher, entspannter Atmosphäre. Liebe zum Detail.
    Empfehlenswert!

92. Wij hebben hier gisteren de summerdeal sushi gegeten, het was heerlijk, vers en met zorg bereid.
    Eigenaar en personeel is erg vriendelijk. Wij hebben hier heerlijk gegeten op het terras met uitzicht op de haven van Zierikzee.
    Voor ons voor herhaling vatbaar.

93. Echt lekker. Heel vriendelijke bediening, gezellig. Een topaanrader.

94. De liefde die de eigenaren en hun personeel hebben voor het bereiden van de sushi en andere gerechtjes proef je echt terug in alles wat op tafel gezet wordt. Alles uit eigen keuken, zelfs de wasabi is van eigen hand vertelde de gastheer vol trots. De warme voorgerechtjes zoals gambas in een jasje en garnalenballetjes en meer, ook zelf gemaakt en o zo lekker. Van de sushi zit je overvol maar als nagerechtje heb je een proeverijtje van kleine stukjes zoetigheid van SUE , glutenvrij, vegan, suikervrij waardoor het niet zwaar op de maag ligt maar toch super lekker en zo'n zoetigheidje met koffie is dan toch een fijne afsluiter
    Bij goed weer lekker op het terras met zicht op de haven of bij minder weer naar binnen. Inrichting is eenvoudig maar prima en max denk ik voor 25 personen. Kortom, grote aanrader, zelfs manlief, geen sushifan, gaat zeker weer😀

95. Ontzettend lekker gegeten! En wat een gezellige sfeer en leuk personeel!

96. Richard en Anouk

De man die ons serveerde was heel gezellig en maakte leuke grapjes en de koks ook. Het eten was heerlijk en origineel geserveerd.

97. Annemiek Hass

Heerlijk gegeten in huiselijke sfeer! Fantastische presentatie. Gaan zeker nog eens terug!

98. Zeeuwse Schatkamer

99. We hebben hier heerlijke sushi gegeten. We werden zeer gastvrij ontvangen.

100. Janneke

Als vegan een weekendje in Zierikzee, en niet verwacht dat we zo lekker zouden kunnen eten! En al helemaal niet persé sushi. Behalve dat je hier super leuk zit, de mensen heel vriendelijk zijn en dat de wijntjes smaakten was de sushi boot echt fantastisch. Vooraf kregen we loempia’s, wasabi bitterballen en vega kip stuckjes, dat was al een mooi begin! Het dessert van SUE was als altijd genieten. Ontzettende aanrader!