1. N.a.v. de eerste review die er over dit restaurant geschreven was hier, maar eens de stoute schoenen aangetrokken en hier een menu bestaande uit 4 gerechten + bami afgehaald.
    En met succes. Nadat we in 2006 in Duitsland (net over de grens ong. 8 km van Gramsbergen) waren gaan wonen hadden we nog steeds niet echt een goede Chinees ontdekt in deze omgeving. Verschillende geprobeerd in o.a. Dalen, Coevorden en Hardenberg, maar allemaal niet echt bijzonder, wel eetbaar maar dat was dan ook alles, tot nu......!

China City is de verrassing die je niet in een klein dorpje als Gramsbergen zou verwachten, het is een klein restaurantje en ziet er uit zoals bijna elk Chinees restaurant tot je hun kaart inkijkt. Dan zie je veel gerechten die je bij andere Chinese restaurants niet zult aantreffen, zeker niet op de afhaalkaart. Dit is geen standaard "babi pangang Chinees", maar een restaurant wat ook werkelijk culinaire hoogstandjes durft te serveren. Het eten was dan ook werkelijk heerlijk, de standaard gerechten zoals Ajam Pangang en Foe Yong Hai smaakten beter dan waar ook, waarbij wel moet worden aangetekend dat ze pittiger waren dan gebruikelijk bij de meeste Chinezen, maar wat een heerlijke saus en wat een prachtig droog kippevlees, krokant gebakken maar niet keihard aan de buitenkant zoals nogal eens voorkomt bij Ajam en/of Babi Pangang. Dan 2 culinaire verrassingsgerechten in ons afhaalmenu waar ik helaas de naam van vergeten ben, maar die waren fenomenaal.

Ook de bijgeleverde Bami was heerlijk en niet vet. Kortom wat mij betreft de beste Chinees in de regio met de meest uitgebreide kaart die ik ooit ben tegengekomen bij een Chinees restaurant. Ook de dame achter de balie was uiterst vriendelijk, onze dochter kreeg een lollie en we kregen alle tijd om de kaart in te kijken zonder opdringerige blikken. We zijn zeker van plan om vaker te gaan halen en ook om eens lekker uit eten te gaan hier.