1. Anneke 1006 punten

Super, super en nog eens super. Bij binnenkomst inderdaad de indruk van een friture, maar zogauw je plaats neemt op een van de comfortabele banken en de kaart bestudeert, verandert deze naar die van een eetcafe wat ook snacks serveert. Men serveert zelfs (goede) wijn, wat in mijn ogen ongekend is voor een friture. Gigantisch uitgebreide kaart, van een doodgewoon frietje met, met keuze uit 3 soorten frites, een hele waslijst aan snacks tot een compleet aangeklede biefstuk of een pizza, je kunt het allemaal krijgen. En: stuk voor stuk mooi geserveerd op echt porselein (zelfs de snackbakjes) en met een welgemeende gastvrijheid. Het decor is ook erg origineel, zeker als je het, zoals ik vanavond, voor het eerst ziet kijk je je ogen uit. Personeel is tussendoor constant bezig met poetsen en opruimen, het Smaakpolitie ok-keurmerk is wat mij betreft dan ook dik verdiend! Een tip: probeer (in het seizoen?) de zelfgemaakte aspergekroketten. Die zijn goddelijk! Wat mij betreft wordt dit onze stam-friture...... team van De hartige hap, tot gauw!