1. Na een bezoekje aan het Dolfinarium op het terras van Da Gabriele terecht gekomen.
    Eerste indruk is goed, gezellig en aangezien het rustig was stond snel een serveerster (laten we die zo maar noemen, gastvrouw is toch wat anders) naast ons met de vraag of we wat willen drinken. Helaas blijkt er geen wijnkaart te zijn, dus wordt het een rode huiswijn (en een Chocomel voor onze 5 jarige).

Bij de wijn wordt op verzoek een stokbroodje en een starter van het huis geserveerd. Wijn is veel te warm en 13 in een dozijn, geen hele slechte keuze maar gezien de prijs had het zeker beter gemogen (in ieder geval op de juiste temperatuur.

Pizza's worden geserveerd en daar gaat het helemaal mis; een grote brij van smaken. Peperone is alleen maar scherp door verkeerd gebruik van kruiden. Salmone e Mozzarella is vet en slap en ook hier is geen duidelijk onderscheid tussen de bodem, saus en garnering waar te nemen. Ronduit rampzalig dus.

Blijkt daarna dat vast gasten wel een wijnkaart voorgehouden wordt......?!? Vreemde en irritant.

Toetje hebben we maar laten zitten, koffie voor pa en ma, ijs voor de dochter.

Positief is dat ze goed inspelen op kleine kinderen, kleurtjes, kleurplaat en leuk opgemaakt (doch voorverpakt) ijsje.

Ben menigmaal in Italie geweest, dit restaurant heeft niks te maken met Italie. Ambitie is om een chique restaurant te zijn, focus je daarop en vergeet alles wat met Italie te maken heeft.

Eens maar nooit meer.

4,3