1. Goed eten maakt nog geen goed restaurant, zo blijkt maar weer uit een bezoek aan dit etablissement. Het is goed toeven op het terras bij mooi weer, het eten is zéér goed, maar wordt helaas teniet gedaan door een aantal zéér hinderlijke factoren; de bediening en de haast.

Als je als gast een uitgebreid voorgerecht, hoofdgerecht én een karaf wijn besteld, mag je ervan uitgaan als kelner dat je gasten voornemens zijn om van een lekker, uitgebreid etentje te willen genieten, en niet als een veredelde McDonalds alle gangen met een noodgang door de strot geduwd willen krijgen.

Tijdens het eten komt de gastvrouw plichtmatig langs om te vragen hoe het eten is (en dus of 'alles' naar wens is), en na het voorgerecht wordt er niet meer bijgeschonken. Kortom, de goede eerste indruk (goede kaart, lekker eten) wordt niet snel daarna omgezet in frustratie en dat kan voor een restaurant in dit segment (€ 150 voor 4 personen) toch nooit de bedoeling zijn.

Ik heb mijn beklag gedaan aan de gastvrouw over het in mijn ogen véél te snelle afraffelen van de gangen, en onder het mome van 'ja, maar de mensen willen allemaal graag snel eten en direct weer weg' werd de rekening zonder boe of bah onder mijn neus gedrukt. Het geeft aan dat dit restaurant probeert een upper-class McDonalds te zijn, en dat is jammer, want de koks verdienen écht beter...

6,7