Op dit adres zit nu: Yiamas

1. Hans Koenders

Ging voor chinees afhaal en kwam onverwachts hier terecht! Kwam hier voor de eerste keer. Was redelijk druk en ik was alleen. Mijn eerste indruk van dit ''Japans'' restaurant was, dat het heel eenvoudig was ingericht, wat je niet bij een Japans restaurant zou verwachten. Toen mij het eet-systeem was uitgelegd, 4 gangen 5 gerechten per gang, heb ik me volledig verdiept in de vele hapjes op de kaart en heb mijn eerste gang besteld. Mogelijkheden zat om te kiezen. Het smaakte mij voortreffelijk! De bediening was goed, de bazin hield een oogje in het zeil. Haar kleindochter (denk ik) was vriendelijk de klanten een pepermuntje aan het aanbieden en kletste met hen. Oke, de hapjes kwamen niet altijd tegelijk, maar dat voorkomt het schrokken, wat we in onze cultuur gewend zijn. Kom jongen eet je bordje leeg, zei mijn moeder altijd, dan krijg je het volgende. Moderne tijd van nu is, alles tegelijk en wat over is wordt weggegooid! Dus 1 pluspunt voor dit restaurant, geen weggegooid eten. Het tweede pluspunt is dat je eindelijk eens een fatsoenlijk gesprek met elkaar kunt voeren omdat het er zo therapeutisch rustig en relaxt aan toe gaat. Leeggoed wordt snel opgehaald, vriendelijke bediening en wat de boze bazin betreft, ze begint nu pas een beetje Nederlandse te praten (meisjes van de bediening zijn allemaal Nederlands)! En een stelletje waarmee ik in gesprek kwam naast mijn tafel, verklapte mij dat ze nu al een jaar hier kwamen en dat ze eigenlijk niet Japans maar Chinees was! Ze hadden altijd voortreffelijk gegeten en vonden het heerlijk om een avond samen hier te eten. Dus een derde pluspunt is het contact. En dan nog een vierde punt wat meetelt is natuurlijk Hollands, de prijs! Als ik naar de friettent ga ben ik voor mij gemiddeld €10,- kwijt met drinken erbij. Moet ik het zelf halen, het smaakt de halve tijd niet, frieten niet goed, te vet, te hard enzovoort. en als je gegeten hebt denk je bij jezelf aan de vettige zooi die je dan naar binnen hebt gewerkt. Dan zou ik je adviseren eens bij Misato te eten. Je zit echt vol, je kunt een andere eetcultuur ervaren en uitproberen en het is nog eens gezond eten. Ik had drie biertjes, waarvan een Japans en t/m de derde gang van de kaart en ik zat vol op een aangename manier en had overheerlijk gegeten en moest €30,50 afrekenen. Wie doet dat na!