1. Na een dagje Legoworld wilden we voordat we naar huis gingen, iets eten. We hadden ontzettende honger dus echt even rustig de binnenstad in om een restaurantje te zoeken, daar hadden we geen zin in. Dus snel gekeken wat er op het Hoog Catherijne zelf te vinden was. We kozen er drie uit om te gaan kijken, want die zaten toevallig in het zelfde pad. Hadden ook absoluut geen hoge verwachtingen.
    Maar wat werden we hier verrast!
    We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw/eigenaresse. De bediening was een leuke en vriendelijke jonge man die duidelijk plezier had in zijn vak. Later bleek het ook nog een stagaire te zijn die er pas drie maanden werkte, dus die komt er wel.
    Het eten was heerlijk! We kregen van het huis een zelfgemaakte kipnugget met truffelsaus. Heerlijk!!! We hadden beide een voorgerecht om onze vingers bij op te eten. Daarna duurde het even voor dat het hoofdgerecht kwam. Toen ik daar na een minuut of 40 naar vroeg, verontschuldigde de jongeman zich dat het zijn fout was omdat hij was vergeten om het door te geven. Dat wilden wij hem graag vergeven omdat we ons toch heerlijk verwent voelden. Tip voor hem is om het de volgende keer gewoon zelf te vertellen.
    Thijs had hert en lekker zelf gemaakte rode kool met een peertje uit de tuin van een van de vaste medewerkers, die daar ook vol trots graag over vertelde. Wij zijn al vaker uit eten geweest maar ik heb Thijs nooit zo zien genieten van het eten (behalve van mijn eten....). Ik had de ossenhaas gevuld met paddestoelen en omwikkeld met parmaham. De ossenhaas was heerlijk voorbereidt, lekker sappig. De parmaham maakte het geheel erg zout en de paddenstoel voegde niet veel toe. Ik denk zelf dat als de ossenhaas met een zuur/zoete vulling was bereid, dat het een perfect gerecht was geweest. Zelf had ik een vulling met bv Cranberry wel lekker gevonden. Dat zou dan een heerlijke tegenhanger van het zoute parmaham geweest zijn. En toen kwam het dessert.......Thijs had een apfelstrudel met ambachtelijk bereidde kaneelijs en ik kreeg het heerlijkste zelf gemaakte chocoladetaartje wat ik ooit gegeten had met frambozenijs. Je gaat hier niet weg met honger en het is zeker een aanrader qua kwaliteit. Wij gaan hier zeker nog terug komen.