1. Dit restaurant heeft een nieuwe eigenaar. Deze zomer zijn mijn vriend en ik regelmatig iets wezen drinken op het grote terras aan het water. Al dan niet met een klein hapje erbij, welke steeds goed verzorgd waren. De service is verbeterd. Wachttijden zijn korter en ook is het personeel m.i een stuk vriendelijker.
    We hadden een klein incidentje toen we er op een zondagmiddag iets gingen drinken. Alleen plastic op zak, dus even gecheckt of de overeenkomstige sticker op de deur zat voor betalingsmogelijkheden. Jawel, dus heerlijk gezeten en bootjes gekeken, onder het genot van een paar glazen whisky en rosé biertjes. Toen we wilden vertrekken, bleek het echter niet mogelijk te zijn om a la creditcard te betalen, dus wat nu?! Ik zag al grote toestanden voor me, met legitimatie achterlaten, maar niets van dat. Op toezegging dat we diezelfde dag nog even langs zouden komen om de rekening te voldoen, mochten we gewoon vertrekken om met de pont het dorpje in te gaan. Uiteraard diezelfde avond nog teruggekomen, maar gezien ons etentje aan de overkant van het water uitliep, was het restaurant al gesloten. Geen punt! Ik werd binnengelaten en werd net zo vriendelijk te woord gestaan als tijdens openingstijd. Het meisje wat mij hielp heeft zelfs nog geruime tijd met me staan praten over horeca- als niet horecagerelateerde dingen, dus een prima ervaring.

Vorige recensies van Esperanza!

• Aangezien wij een huisje op het naastgelegen park hebben, komen wij hier regelmatig. Onze ervaringen zijn wisselend, maar over het algemeen positief. Op het terras is het idd vaak wat langer wachten op de bestelling, maar ik denk dat het te maken heeft met de grote groepen die hier ook worden ontvangen. Men realiseert zich denk ik niet altijd dat er ook een bezoekerscentrum en zaal bij het complex is. Het restaurant heeft een mooie kaart en er is voor iedere categorie gast wel iets op te vinden. De Keukenbrigade is jong, maar vrij ambitieus. Er wordt veel aandacht besteed aan de opmaak van de gerechten en de bereiding is ook goed te noemen. De enige tegenvaller die wij hier hebben ervaren was tijdens de kerst. Er was een groot buffet en aangezien wij bekend waren met de kaart dachten wij een gelijkwaardig buffet aan te treffen. Helaas bestond dit uit allerlei dingen die wij niet lekker vinden. Veel ouderwets aandoende gerechten, die in warmhoudschalen werden gepresenteerd. De opstelling was fantasieloos, totaal geen aandacht voor de details, enkel die schalen. Er stonden kaartjes bij met wat de inhoud was en dat was in sommige gevallen maar goed ook, want het was soms ondefinieerbaar. Door de wijze van opdienen bleek het meeste vlees ook erg taai te zijn, waardoor mijn vriend en ik ons maar hebben gewend tot het gedeelte voor de kinderen; frietjes en dergelijke, omdat de rest echt niet lekker was. Het spectaculaire dessertbuffet was overigens ook niet om over naar huis te schrijven. Het restaurant zat ten tijde van deze happening ook afgeladen met gezinnen die weinig oog hadden voor hun kroost. Noem me ouderwets, maar gillende en rondrennende kinderen mogen wat mij betreft best gewezen worden op hun wangedrag. Er zijn mensen die graag gezellig willen eten ipv boze blikken van papa's en mama's te krijgen als hun kind tegen jou opbotst en je je bord met eten bijna over hen heen laat vallen.