1. Lang getwijfeld of ik hierover een recensie wilde schrijven, maar uiteindelijk besloten om 't toch te doen.
    Niet om af te kraken, maar om te waarschuwen, dat de zaak snel moet verbeteren, gezien 't feit, dat recensies van 1-2 jaar terug i.h.a. wel lovend waren.
    Kennelijk (tijdelijk ?!) vergane glorie, die erg nodig hersteld moeten worden.

De potentie voor een teppanyaki zaak is er (6 teppanyaki tafels, waarop prima teppanyaki diners geshowt kunnen worden).

Het sleutelwoord is hygiene; de rekken met wijnflessen bij de toegangsdeur onder 't vet met stof erop geplakt; de vloer was bij binnenkomst nog niet schoongeveegd na de vorige werkdag (dit gebeurde pas, nadat we al 15 min waren aangeschoven inclusief deels dweilen. Dit kan echt niet; dit schoonmaken moet de avond/nacht ervoor gedaan zijn.
    De doek waarmee de kok zijn mes afveegde was niet echt schoon.
    De toiletten waren wel weer schoon, althans zo kwam t op me over.

Mooi dat er een garderobe is, maar (mocht je met t warme weer nog een jas meegenomen hebben) je kon je jas niet ophangen door allerlei opgestapelde dozen en een kinderstoel.

Het was niet druk in de zaak, wij 2-en en een vader met 2 kinderen. Toch duurde 't een half uur, voordat er werd gevraagd of we iets wilden drinken.
    Na bijna 3 kwartier kwam de (Chinese Hong Kong ?!) kok, schijnbaar met tegenzin, aansloffen.
    Bediening en kok waren wel zeer klantvriendelijk en leuk met de kinderen, dat was dan wel weer positief.

De sushi vooraf was niet goed gemaakt, viel uit elkaar, waarschijnlijk iets te veel suiker in de rijst, maar buiten dat smaakte het ook niet kakelvers; mijn vrouw liet 't staan. De hoeveelheid wasabe was formaat Madurodam, dat mocht wel iets meer.
    Toen kwam de soep, lekker Miso soep...dachten we. Bleek echter 'veredelde' bouillonsoep te zijn, de witte bewegende dingen waren onbestemd. Na proeven ook niet opgegeten. Zat 1 groen blaadje in elk van onze kommen.
    Dan de teppanyaki, er werd tongfilet vermeld, maar veel goedkoper tilapia gebruikt (die ik en mijn vrouw normaliter niet opeten, omdat tilapia en pangasius (menselijke) uitwerpselen eten); in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik het wel opgegeten, maar mijn vrouw liet 't staan. Het was niet kakelvers te noemen.
    Zalm was so so (alles beter dan tilapia en pangasius), kip teriyaki was wat beter. Enige wat er tussenuit sprong wat ons betreft, was de gebakken ossenhaas, deze was mals en mooi rose gebakken.
    Ook de gebakken rijst was OK.
    Wij en de pappa met de 2 kids zaten er 't beste van te maken ondanks de depri-sfeer. Het ei-spelletje van de kok met ons was even een lachmoment, maar de endorfinen die heel even in onze bovenkamers hierdoor werden aangemaakt, waren snel weer uitgewerkt.
    En ook jammer, dat er bij het bakken simpele margarine werd gebruikt i.p.v. olie.

Bij terugkomst van de WC zag ik de (oudere Chinese) eigenaar troosteloos achter ons zitten; je voelt je enigszins wel bekeken. Als ik de eigenaar was, zou ik het personeel onder 't gareel houden.
    Was ook 'grappig', dat de kok af en toe naar buiten liep om te roken of om te praten met bekenden, die langskwamen.

We moesten zelf inschatten, dat ons 10-gangen teppanyaki-menu was afgelopen, want de kok liep gewoon weg.
    Upselling door bediening ? Nooit van gehoord (vragen of mensen nog een toetje en/of koffie/thee wilden), maar in dit geval wilden we snel weg naar buiten met dit mooie en warme weer & de gelukshormonen in onze hersenpannen in een andere lokatie laten aanmaken (onder het genot van een dessert en een kop koffie/thee).

Laatste note - Het blijkt elke keer, dat behoorlijk wat restaurants met een Chinese eigenaar qua hygiene niet sterk scoren (laatst nog op teletekst/in het nieuws), terwijl Aziatisch eten lekker gezond is.
    Ik zal volgende keer dan ook m.b.t. deze restaurants ihb de recensies vooraf goed doorlezen, voordat we besluiten ernaar toe te gaan.

Dus graag: 1) meer hygiene 2) versere produkten (en tongfilet ipv tilapia) en 3) bediening, die iets meer zijn best doet

3,3