Op dit adres zit nu: Eetlokaal Zaartje

1. We waren gisteren in de ochtend op een zonnig Pancratiusplein waar onze aandacht werd getrokken door een gezellig ogend terras met een stoepbord “ontbijten bij La plaza vanaf €. 3,50”. Verbaasd over de prijs besloten we dit te proberen. Vriendelijk personeel vertelde ons dat er drie ontbijt varianten waren. We gingen voor de middelste variant á €. 4,50, een knapperig sneetje geroosterd brood met daarop een smakelijk ogend spiegeleitje, verder een plakje kaas en een plakje ham, een klein garnituurtje en een mandje met een half stokbroodje bruin, een half stokbroodje wit, een vers gebakken en heerlijk geurende croissant, een kuipje aardbeien jam en een kuipje goede boter. We hebben werkelijk genoten en met ons op dat ogenblik ca. 40 andere “ontbijt fans” op hun terras. Na het ontbijten neusden we een beetje in hun kaart en zagen tot ons genoegen dat de prijsstelling voor de andere gerechten eveneens zeer klantvriendelijk waren. We besloten spontaan die avond ook bij La plaza te gaan dineren. Ik nam die avond een pasta met scampi’s voor €. 12,50 en mijn partner een biefstuk van de haas met gebakken champignons, aardappelkroketten en warme groenten voor €. 22,50. En weer waren we uitermate tevreden. In de avond kwam er ander personeel dat ons even vriendelijk bleef bedienen. We bleven “plakken”, genoten van het uitzicht op het plein en bestelden later die avond nog een Antipasta La Plaza voor €. 10,50 die precies aan de lijn der verwachting van hun hele gastheerschap voldeed. Kortom, La Plaza heeft ons als fan erbij en durven iedereen met een gerust hart deze zaak aan te bevelen.