1. Wij hadden iets te vieren, dus zijn we gaan lunchen bij restaurant de Molen gewapend met een culinaire driegangen lunch Groupon-voucher.
    Bediening /service:
    • De ontvangst door een (jong) lid van de zwarte brigade was uitermate vriendelijk. Hetzelfde gold voor zijn bediening tijdens de gehele lunch
    • Gastheer: Ik vertelde aan de gastheer dat ik gebruik wilde maken van hun wijnarrangement dan wel een glaasje van hun open wijnen kaart wilde selecteren. Omdat er niet werd ingegaan op een mogelijk wijnarrangement vroeg ik of het menu kon worden toegelicht. Vervolgens kregen wij te horen "U had ook vooraf op de GROUPON-website al kunnen zien waaruit het GROUPON-menu bestaat". Vreemd, als je liever géén Groupon-klanten in je zaak wil waarom doe je dan mee met dergelijke acties?
    Wijn & Spijs:
    • Het leuke aan dit menu in deze één Michelinsterzaak is dat je vóór de eerste gang al een drietal mondvermaakjes plus in dit geval een tweetal amuses krijgt opgediend. Alles mooi opgemaakt, lekker maar ook heel veelzijdig van smaak
    • De eerste gang bestond uit "Cannelloni van coquille met crème van Hollandse garnaal, zoetzure radijs en vinaigrette van schelpdieren". Een lekker, licht voorgerecht, met een verfijnde smaak. De uitgekozen Pouilly Fumé 2011 paste er goed bij: "diep geel, wit fruit neus, lichte mineraliteit, geen uitgesproken Sauvignon neus, rond en soepel van smaak met een medium afdronk"
    • Als tweede gang kregen we "Gebakken schouderhaasfilet met aardappelgnocchi, knolselderij en jus van rode wijn". Daarbij had ik een glas Paveil de Luze 2007 AOC Margaux uitgezocht. Hoewel het niet druk was, in het hele restaurant waren er slechts twee (en wat later drie) tafeltjes bezet, lukte het niet om deze rode wijn tijdig d.w.z. vooraf op onze tafel te zetten. Aangezien wij niet van koud eten houden, zijn wij dus maar begonnen. Pas toen ik de heerlijke schouderhaasfilet al gedeeltelijk op had gegeten kwam de gastheer met een karaf rode wijn aanzetten en schonk hij mij zonder enig commentaar een glaasje in. Nou kan ik best begrijpen dat een relatief jonge rode Margaux gedecanteerd wordt maar van een Sterrenrestaurant had ik iets meer verwacht dan een glaasje té laat uitschenken uit een karaf zonder de bijbehorende fles te laten zien en zonder enige uitleg over het hoe en waarom. Dat wil overigens niet zeggen dat de uitgeschonken wijn niet lekker was: "donkerrode kleur, verfijnde cassisneus plus houttonen maar ook licht aards, zacht van smaak, soepel, goed verweven tannines, medium afdronk. Al met al een passende keuze bij het hoofdgerecht.
    • Als derde gang kregen we "Structuren van amandel en karamel". Ook weer erg mooi gepresenteerd en karakteristiek van smaak. Deze keer werd er helemaal niet gevraagd of ik een bijpassende wijn wilde dus heb ik het maar zo gelaten. Overigens, mijns inziens zou bij dit nagerecht een mooie PX uitstekend passen.
    • Toen kwam de koffiekaart en kozen we voor verschillende Nespresso espresso's. Wij vonden het wel een beetje vreemd dat wij vervolgens een "kale" espresso kregen maar omdat er verder niets toegelicht werd zeiden we tegen elkaar dat zal wel liggen aan het feit dat wij van te voren niet gezegd hebben of wij enkel koffie of een aangeklede koffie wilden, wat overigens ook niet aan ons gevraagd is. En het Groupon-menu is immers exclusief alle drankjes. Echter, toen wij de espresso al op hadden, kregen wij alsnog een fantastische uit vijf "petit fourtjes" bestaande koffie arrangement voorgeschoteld. Wij hebben alsnog genoten van deze laatste "gang" die zijn prijs overigens ten volle waard is.
    Samenvattend: kwalitatief lekker en goed eten met veel verschillende smaakaccenten, mooi gepresenteerd met een leuke keuze uit allerlei wijnen per glas tegen een redelijke prijs. En zeker met een Groupon-voucher een ongeëvenaarde prijs/kwaliteitsverhouding! Verder een bijzondere locatie. Maar aan het gastheerschap en de wijnetiquette kan het en ander nog duidelijk verbeterd worden. Of wordt dat vanzelfsprekend beter als je géén Groupon-klant bent?

1. Deze recensie is van april 2014. Toentertijd nog met Michelin ster.
    Vanaf oktober 2014 zijn er nieuwe eigenaren met een nieuw restaurant concept begonnen.
    Graag dus de reacties van voor oktober 2014 verwijderen . Deze zijn niet meer relevant.

2. Beste Topper,

Bedankt voor je bericht. Helaas verwijderen wij geen oude recensies omdat deze in onze ogen een deel van de geschiedenis van het restaurant weergeven. Daarnaast stellen veel recensenten het niet op prijs als we zomaar een recensie van ze verwijderen.

Omdat de recensies inmiddels niet meer zo relevant zijn hebben we wel een gewogen gemiddelde, de cijfers van een recensie tellen dus naar verloop van tijd veel minder zwaar mee. Gezien dit een recensie van meer dan 3 jaar oud is, is de invloed op het gemiddelde van het restaurant dus minimaal.

Met vriendelijke groet,
    Chris