Op dit adres zit nu: Restaurant 1453

1. Bos 375 punten

Met nu 2 bonnen van vakantieveiling.nl terechtgekomen, vorige keer 1. Ik wilde per se hier weer terug want ik vond de kwaliteit erg goed. Ik vind de kwaliteit van de keuken erg goed, alleen de bediening en dan vooral snelheid laat erg duidelijk te wensen over. Als je met kinderen komt dan verwacht je niet dat het hele pakket 2,5 uur duurt!
    Of wil je de rest van het restaurant ook chagerijnig krijgen? Als je mensen met kinderen extreem lang laat wachten en het hele circus duurt 2,5 uur dan weet je niet wat het is om met kinderen uit eten te gaan. Een circus heeft trouwens heel veel afwisselingen en verassingen; de spanningsboog ligt dan ook lang.
    Sommige zullen beweren dat je uberhaupt niet met kinderen uit eten moet gaan; die discussie voer ik graag, zij het dat dit een recensiesite is. Kinderen zijn in Frankrijk iets heiliger in de horeca dan hier in Nederland en het gastronomisch niveau ligt daar ook hoger. Iedereen neemt daar zijn kinderen mee uit eten en dat is logisch; zij moeten het ook 'leren' (om zich te gedragen bijvoorbeeld in een resto of stil te zitten gedurende 1,5u (niet 2,5 uur dus).
    Dus verbeterpunt 1: als je al zeer chagerijnig bent als bediening, doe er dan 2,5 uur over om een gezin met kinderen te bedienen; je chagerijnigheid kan je dan mooi delen met het gehele restaurant!
    Subtip 1a: als je al chagerijnig was, begin er dan niet mee als ontvangscomite met kinderen; die krijgen dan al meteen door hoe je op de kast gejaagd kan worden. Bovendien hebben de volwassenen je misschien al door:) Die heeft er geen zin in en daar moeten we de rest van de avond mee dealen! Leuke avond wordt dat dan.
    Subtip 1b: Als je minder werk wil (bijv. geen gasten meer); ga vooral zo door!
    Het eten duurde een uur voordat het kwam en was nog steeds erg lekker, net als vorige keer. We hadden Kalemarakia en de bekende gehaktdingetjes in tomatensaus (dolmadidelodiki of zoiets) en was lekker. Na weer een uur wachten kwam het hoofdgerecht en was ook erg lekker; ouzo-schotel. De vleesjes waren vers, lekker gekruid en goed van smaak. Ik ben ook vaker bij een Griek geweest (en in Griekenland) en ik kan gerust zeggen dat dit erg lekker en smaakvol was (qua prijs/kwaliteit). Er zijn helaas veel mindere Grieken in Nederland.
    Het nagerecht duurde nu geen uur; gelukkig iets korter, maar ja, wij waren ook ons geduld kwijt en liepen ook naar buiten om ons zelf te vermaken. Misschien ook om een zwaar chagerijnige serveerster te ontlopen, wie weet.
    Jammer dat het zo moet lopen; een aantal serveersters is erg goed en professioneel. Vecht a.u.b. maar onderling uit wie wat is en doet; de chagerijnige weet precies dat zij het is. Nooit meer doen!
    Hoe goed de andere serveersters zijn, ondervond mijn vrouw toen ze voor onze reservering het restaurant binnenliep en een wijziging wilde doorgeven; er werd haar zelfs een sigaret aangeboden omdat ze wilde roken (men wist nog niet dat we daar gingen eten). Hulde aan zulke belangeloze aardigheid en goed service.
    Hopelijk worden de verbeterpunten serieus genomen; dit restaurant verdient het. De keuken is al op orde, nu de rest van de bediening nog. Succes, want ik komt graag een 3e keer (met kinderen!).
    Met 15 kinderen!!
    (misschien verjaagd dit de betreffende serveerster, scheelt weer vaststellingsovereenkomst kosten enzo).

Vorige recensies van Bos

• Bos

Met bon van VV (VakantieVeilingen) heerlijk gegeten op 1-9-2012. Had al eerder recensie geschreven maar kennelijk niet bevestigd via de link ofzo. Het eten was heerlijk en goed.
    Eindelijk eens fatsoenlijk eten met een bon van VV. Hehe, het kan dus wel.
    Welkom geheten door leuke serveerster (leuk meisje, maar ja kan ze ook bedienen) en viel meteen goed; doet enorm haar best. Hoofdklasse serveerster niet zo; erg sjacherijnig en we mochten ineenkeer niet buiten op het terras eten. Wees daar meteen duidelijk over. En niet zo sjacherijnig. De jonge en leuke serveerster bleef wel professioneel. Top!
    Het eerste gerecht was Calemaris fritos op zijn grieks. Echt lekker was dat en bij mijn navraag of dit van Schmidt zeevis kwam of zelf gemaakt, moest men het antwoord schuldig blijven. Geeft niet; welk restaurant maakt dit nog zelf?
    Serveerster was er zelf duidelijk over; ik lust dit niet. Dat kan denk ik anders gecommuniceerd worden met je klanten. (tip).
    Hoofdgerecht was zalm voor mij en vlees voor mijn dis-genoot. Allebei (we wisselen uit) erg lekker. Nagerecht was ok en niet slecht; we waren te laat voor ons volgend project, dus we moesten snel weg. Lag aan ons en niet aan dit restaurant (even voor de duidelijkheid). Was dus erg lekker en even wennen voor VV-bonnen; dit is lekker en goed.
    Goede tip (ook om gewoon heen te gaan).

6,5